Bluescreen met memory dump

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido001

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum dus vandaar alvast excuses als dit in het verkeerde topic is geplaatst.

Ik heb sinds ongeveer 3 weken geleden een probleem, meestal iets later op de dag (zal wel inrelevant zijn) als ik op de pc zit stopt oppeens alles met werken en krijg ik een blauw scherm waarin ongeveer staat

Er is een onherstelbare hardware fout opgetreden waardoor u pc moest worden afgesloten
Als u dit probleem de eerste keer heeft gehad dient u ......... te doen

een teller met iets in de trent van: Dumping memory x percent

Er stond nog iets meer en misschien in een iets andere verwoording.

Ik weet niet of het belangrijk is maar hier zijn mijn specs:

i7 950@ 3.07 ghz
6 gb ram Kingston hyper X als ik ut correct heb
Gtx 295 1800 mb
en ik heb 2 hardeschijven 1 van 500gb 7200 rpm en 1 van ik geloof 160gb met 10000 rpm

Normaal gesproken kan ik de meeste probleempjes wel oplossen maar dit lukt me niet
Ik zou heel erg graag geholpen worden want het begint er irritant te worden.

groeten,

Guido

Goede specs, ten eerste. En nu wat vraagjes:

1. Heb je laatst nieuwe hardware geplaatst of hardware verwijderd?
2. Heb je laatst drivers geinstalleerd (of software voor bepaalde hardware)?
3. Welk OS gebruik je? (Zoals Windows Vista, Windows 7, etc.)
4. Gebruik je 64bit OS (volgens mij wel, doe 't niet zeker. Check dan even of je 32bit drivers hebt geinstalleerd, kan ook een probleem vormen)
5. Heb je je computer al gescanned op virussen en andere malware?

Fijne nacht,
R. de Vries

Laatst bewerkt:
1. Ik heb niks van de hardware veranderd of iets dergelijks.
2. Zover ik weet heb ik alleen de laatste tijd windows updates gedaan zoals: windows defender, windows powershell, update windows vista 64, update voor windows media player, en nog heel veel voor windows defender.
Maar geen update's voor mijn videokaart of iets dergelijks.
3. Ik gebruik windows vista
4. Ja ik gebruik 64 bit OS
5. Ja ik scan mij computer ongeveer om de drie dagen en ook vandaag en ik heb niks gevonden behalve een paar cookies.

Bedankt voor je snelle antwoord. Heb je Systeemherstel aanstaan? Kij kijk of je een herstelpunt van drie of vier weken geleden hebt via Start > Zoeken naar "Systeemherstel" zonder de aanhalingstekens. Probeer naar dat punt te herstellen zodat al je Windows Updates die je de laatste drie weken hebt geinstalleerd worden ge-deinstalleerd. Wel alle programma's afsluiten vóór je aan een herstel begint! Eventueel je computer van te voren herstarten zodat je zeker weet dat je geen BSOD krijgt onder het herstellen.

Fijne nacht,
R. de Vries

Ik heb gekeken en ik kan geen systeemherstel doen want het gaat het verst t/m 6 dagen terug >>.

Meestal nadat ik wat games heb gespeeld en ik zat ook al te denken, ik krijg het probleem net met de enorme hitte in de zomer dus ik zal even dat programma downloaden en kijken.

Ik het programma gedownload moet ik anders een screenshot maken en die op een andere site uploaden ?

Laatst bewerkt:
Zojuist weer zo scherm gehad 19.15 ik was de beta van R.U.S.E aan t spelen k heb het tot nu toe volgens mij alleen nog maar gehad terwijl ik een game aan het spelen was.
De temp voor zover ik kan zien is goed niks zit boven de 65 Celsius.

Wat er precies van onder in het scherm stond was

Dumping Physical memory to harddisk x percent tot 100 en dan restart de pc.

Nog wat meer pc info: Moeder bord is de Asus Rampage 2 Extreme en ik heb een 850 watt voeding als ik het correct heb. Ik gebruik een headset van steelseries en een Logitech G13 toetsenbords en ik heb ook een handpad van Logitech op mijn pc.
De kast is een Antec Performance One P-193

Laatst bewerkt:
De termperatuur maakt niets uit. Hier heeft Windhoos dan ook niets mee te maken, dat regelt de BIOS. Herinstalleer je video driver 's. Download de nieuwste op de site van de fabrikant van je computer of de fabrikant van je video kaart.

Fijne middag,
R. de Vries

K heb zojuist weer een blauw scherm gekregen en ik had de nieuwste drivers van Nvidia

Ik heb het programma gedownload en ik zie 14 Dump files

Zojuist weer een crash gekregen terwijl ik R.U.S.E aan het spelen was.

Wat voor info hebben jullie nodig van de Bluescreenview?

Ik zie 14 meldingen de laatste 10 van Caused by drivers: hal.dll
en de 4 daarvoor dxgkrnl.sys

de datums dateren van 31-10-2009 1:17:08 t/m 20:7:2010 20:51:14

De termperatuur maakt niets uit. Hier heeft Windhoos dan ook niets mee te maken, dat regelt de BIOS.

Mogelijk is het in dit geval niet van toepassing , maar de relatie BSOD en temperaturen bestaat wel degelijk.

Ik het programma gedownload moet ik anders een screenshot maken en die op een andere site uploaden ?

Misschien kun je toch nog een screenshot van HWMonitor maken en bijvoegen ?

Screenshots kun je ook zó toevoegen aan een bericht :

Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Met dank aan Dnties !

Laatst bewerkt:
Wat voor info hebben jullie nodig van de Bluescreenview

Heb het programma , zoals bepaalde andere antivirus en recovery programma's , al jaren op de PC's staan - uit voorzorg.
Alleen, in dit geval , tot nu toe geen BSOD's gehad.

Ben daarom onvoldoende kundig , om de resultaten te beoordelen. :(

Maar, je kunt natuurlijk en misschien is het wel wenselijk , hier screenshots van de resultaten plaatsen.
Misschien meldt zich een kenner.

Laatst bewerkt:
Ik hoop het, zolang ik geen game speel gaat het goed maar als ik even aan het gamen ben dan gaat het fout.
Ik heb een screenshot bij ingevoegd.

Bijlagen

• bluescreenvisual.jpg
    bluescreenvisual.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Zojuist weer een crash gekregen terwijl ik R.U.S.E aan het spelen was.

Ik zie 14 meldingen de laatste 10 van Caused by drivers: hal.dll
en de 4 daarvoor dxgkrnl.sys

de datums dateren van 31-10-2009 1:17:08 t/m 20:7:2010 20:51:14

Sinds wanneer speel je R.U.S.E ?

Mogelijk heb je hiermee 'rotzooi' in huis gehaald.

Scan eens met MBAM : http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

Nee dat heeft er denk ik niks mee te maken want hij crashed ook bij andere games. En ik heb R.U.S.E pas weer sinds vandaag omdat de beta een tijd offline was en aan de screenshot kun je zien dat het niet alleen vandaag was. Maar ik zal nog wel even een volledige scan doen met dat programma ook al heb ik dat gister ook gedaan.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen aangezien ik niet kan gamen hier nog een screenshot van de temp ik ga nu slapen.

Bijlagen

• temp videokaart.jpg
    temp videokaart.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan