Fake "Antivir solution pro" geeft melding van Trojan virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

4materasu

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Hi,

Sinds gister heb ik een vrius op mijn pc. Ik kreeg geen melding van de antivirus dat ik zelf heb(SuperAntiSpyware) maar wel van een zogenaamde antivirus genaamd Antivir solution pro.

Die zegt dat ik hun software moet installeeren/kopen zodat ik de virus kan verwijderen. Ik weet dat het een fake is dus heb ik met SuperAntiSpyware een complete scan uitgevoerd en er waren inderdaad wat "threats". Na het verwijderen en opnieuw starten blijkt dat het er nog steeds is.

Het vreemde dat ik denk dat ik moet vermelden is dat ik 2 accounts heb. 1 heeft administrator rechten en de ander niet. Maar op de administrator komt het probleem wel voor en op de guest account niet.

Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen om er van af te kunnen zijn? Ik heb niets anders gedaan dan gewoonlijk, hoe kan het nu wel opeens op mn pc staan.

Erg bedankt voor jullie hulp, ik hoop snel van jullie te horen!

4materasu

Nog even wat.
Je zegt mijn anti virus Superantispyware maar dat is geen anti virus hoor. Dus als dat het enige is wat je erop hebt staan dan is je beveiliging niet optimaal.....

Nog even wat.
Je zegt mijn anti virus Superantispyware maar dat is geen anti virus hoor. Dus als dat het enige is wat je erop hebt staan dan is je beveiliging niet optimaal.....

Ok dat is nieuw voor mij, want ik las een paar andere threads waar ik mensen zie aanraden dat ze moeten scannen met SuperantiSpyware. Maar goed welke antivirus raad je me wel aan?

Alvast bedankt.

Ok dat is nieuw voor mij, want ik las een paar andere threads waar ik mensen zie aanraden dat ze moeten scannen met SuperantiSpyware. Maar goed welke antivirus raad je me wel aan?

Alvast bedankt.

Als je een legaal OS hebt raad ik je Microsoft Security Essentials aan naast SAS !

Ik heb de stappen precies gevolgd maar ik ben bang dat het niet helemaal heeft geholpen. Dit zijn de problemen die ik tegen kwam:

1: Een van de stappen was dat ik in safe mode met netwerkmogelijkheden moest slecteren, dat heb ik gedaan maar daar deed het internet het gewoon en hoefde ik de stappen 4 t/m 7 niet te doen. Ik kreeg geen melding van de virus dat het iets gevaarlijk is zoals in de stappen staat.

2: Na het downloaden van rkill.com zag ik rkill nergens op mn desktop of proggramma's zodat ik het kon dubbelklikken zoals stap 9 dat vraagt. Ik moest een paar keer proberen als het niet lukte met rkill, maar dat heb ik niet gedaan omdat het geen problemen gaf behalve dat het niet te zien was.(moet ik dan eenpaar keer proberen zodat ik het wel zie en dubbelklik?)

3. Ik krijg nu gelukkig geen meldingen van antivir solution pro maar in plaats daarvan krijg ik meldingen dat er een fout opgetreden is in rundll en win32 of iets dergelijks. Ook heb ik nog geen internet.(bij internet opties heb ik "proxy server gebruiken" UIT gezet).

als laatst wil ik vragen of ik moest rebooten en weer naar safe mode met netw. bij stap 19. want malwarebytes vroeg niet om een reboot maar gaf wel een kladblok met de resultaten. Dus heb ik het zelf gereboot. met de boven genoemde probleempjes als resultaat.

hoopelijk heb ik het duidelijk gevraagd en als dat niet zo is dat hoor ik het graag.

bedankt voor al je hulp.

4materasu

Wat bedoel je hier nou mee?

Waarom hoefde je die niet te doen dan????

in de stappen staat dat ik het moet doen zodat ik weer kan internetten, dat kon ik al in safe mode met netwerkmogelijkh. en zoals de stappen zeggen dat ik moest doen, dat was al zo

Gewoon doen wat er staat toch echt, moeilijker dan dat is het niet

OK gelukkig heb nu wel internet maar het virus is nog niet helemaal weg of heeft wat bestanden meegenomen tijdens het deleten omdat ze geinfecteerd waren.

Waar ik nu mee zit is dat ik steeds "fout opgetreden" meldingen krijg die over het bestand delbrd.dll die zegt dat het module niet is gevonden.

Wat is delbrd precies en wat kan er mee gebeurd zijn en hoe fix ik het?

Als je me hiermee kunt helpen dan zou dat erg fijn zijn. :confused: :thumb:

4materasu

Laatst bewerkt:
Hey 4materasu,

Mijn broertje heeft het op zijn kersverse laptop gehad, wat een rotvirus! Allerlei zaken geprobeerd, een hele hoop scanners via USB overgezet maar zonder resultaat (of er moest voor betaald worden).
Uiteindelijk bleek de oplossing een stuk simpeler: een nieuwe (standaard dus niet admin) gebruikersaccount maken, hier lijkt het virus geen effect te hebben en is het mogelijk om terug te gaan naar een ouder systeemherstelpunt. DIT was voor mij de oplossing, in tegenstelling tot al die sites die een volledige oplossing + 'werkende' scanner biedendie op het laatste moment toch niet gratis bleek te zijn...

Ik ben totaal niet bekend in de wereld van virussen, maar heb weleens gehoord dat mensen die antivirus programma's maken ook ZELF virussen versturen om toch aan het werk te blijven. Zij hebben nou eenmaal een hoop macht doordat slechts 0,1% van de mensen die de advertentie van de scanner leest daadwerkelijk weet wat het allemaal betekent. Een beetje zoals een vrijwillige brandweerman die een bosbrand aansteekt...

Hey 4materasu,

Mijn broertje heeft het op zijn kersverse laptop gehad, wat een rotvirus! Allerlei zaken geprobeerd, een hele hoop scanners via USB overgezet maar zonder resultaat (of er moest voor betaald worden).
Uiteindelijk bleek de oplossing een stuk simpeler: een nieuwe (standaard dus niet admin) gebruikersaccount maken, hier lijkt het virus geen effect te hebben en is het mogelijk om terug te gaan naar een ouder systeemherstelpunt. DIT was voor mij de oplossing, in tegenstelling tot al die sites die een volledige oplossing + 'werkende' scanner biedendie op het laatste moment toch niet gratis bleek te zijn...

Ik ben totaal niet bekend in de wereld van virussen, maar heb weleens gehoord dat mensen die antivirus programma's maken ook ZELF virussen versturen om toch aan het werk te blijven. Zij hebben nou eenmaal een hoop macht doordat slechts 0,1% van de mensen die de advertentie van de scanner leest daadwerkelijk weet wat het allemaal betekent. Een beetje zoals een vrijwillige brandweerman die een bosbrand aansteekt...

Ik ben het helemaal met je eens dat mensen zelf virussen maken zodat gebruikers van pc's hun anti virus "nodig" hebben. bij mij was het ook zo dat de niet-admin account geen effect leek te hebben van de virus. Bij mij is het voor 70% gelukt om het probleem op te lossen. Het virus is weg maar ik zit nu met een error van win32 en soms heb ik ook geen geluid. De taskbar verandert naar klassiek terwijl ik aan het surfen ben en dat soort kleine dingen. Op advies van "dnties" ga ik nu de sfc/scannow proberen en hoop dat het daarna allemaal eindelijk voorbij is.

Trouwens , hoe had je die systeemherstelpunt geregeld? ik heb al een guest acc.

bedankt voor je reactie. :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb via het configuratiescherm een nieuwe account aangemaakt, afgemeld en hiermee ingelogd. Vanaf dat moment leek alles weer te werken, internet, taakbeheer, regedit, en dus ook het systeemherstel :confused: Fijn natuurlijk, maar een beetje een anticlimax na de uren die ik er in heb gestopt.
Ik begrijp dat jouw niet-admin account al bestond voordat je het virus kreeg? Misschien dat de account daardoor ook geïnfecteerd is en dat nóg een nieuwe account maken wel zou werken... Ik heb er verder ook niet veel verstand van maar merk wel dat voor iedereen andere dingen lijken te werken.

Hier een link met oplossingen voor het virus waaronder een handleiding om handmatig (dus zonder scanners) alle bestanden te verwijderen die met het virus geassocieerd zijn. Dit werkte bij mij niet omdat geen van de bestanden of sleutels ergens te bekennen waren maar misschien dat anderen er wel baat bij hebben:

http://www.virusremovalguru.com/?p=6404&lang=nl

Ik heb via het configuratiescherm een nieuwe account aangemaakt, afgemeld en hiermee ingelogd. Vanaf dat moment leek alles weer te werken, internet, taakbeheer, regedit, en dus ook het systeemherstel :confused: Fijn natuurlijk, maar een beetje een anticlimax na de uren die ik er in heb gestopt.
Ik begrijp dat jouw niet-admin account al bestond voordat je het virus kreeg? Misschien dat de account daardoor ook geïnfecteerd is en dat nóg een nieuwe account maken wel zou werken... Ik heb er verder ook niet veel verstand van maar merk wel dat voor iedereen andere dingen lijken te werken.

Hier een link met oplossingen voor het virus waaronder een handleiding om handmatig (dus zonder scanners) alle bestanden te verwijderen die met het virus geassocieerd zijn. Dit werkte bij mij niet omdat geen van de bestanden of sleutels ergens te bekennen waren maar misschien dat anderen er wel baat bij hebben:

http://www.virusremovalguru.com/?p=6404&lang=nl

Aah i see, ik neem het door en kijk wat ik kan doen. De dank is groot! ;)

Hi,

Sinds gister heb ik een vrius op mijn pc. Ik kreeg geen melding van de antivirus dat ik zelf heb(SuperAntiSpyware) maar wel van een zogenaamde antivirus genaamd Antivir solution pro.

Die zegt dat ik hun software moet installeeren/kopen zodat ik de virus kan verwijderen. Ik weet dat het een fake is dus heb ik met SuperAntiSpyware een complete scan uitgevoerd en er waren inderdaad wat "threats". Na het verwijderen en opnieuw starten blijkt dat het er nog steeds is.

Het vreemde dat ik denk dat ik moet vermelden is dat ik 2 accounts heb. 1 heeft administrator rechten en de ander niet. Maar op de administrator komt het probleem wel voor en op de guest account niet.

Kan iemand mij helpen met wat ik moet doen om er van af te kunnen zijn? Ik heb niets anders gedaan dan gewoonlijk, hoe kan het nu wel opeens op mn pc staan.

Erg bedankt voor jullie hulp, ik hoop snel van jullie te horen!

4materasu
gehad, maar pc daarna ..... ssslllooommm! heb EXEFIX gebruikt, helemaal gratis een beetje pro marja!
hoop dat dit helpt, moest ook trouwens betalen (ongeveer 75,95!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan