poweredge 650 windows 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonics

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Ik heb een poweredge 650 gekregen uit een oude serverruimte.

Alleen ik krijg er geen windows server 2003 op geinstalleerd.

de cd is bootalble, maar wil niet laden tijdens het opstarten.

Terwijl de cd van opensusie wel laad.

weet iemand wat ik fout doe?

Je start normaal gesproken niet W2003 rechtstreeks, maar vanaf zo'n installatiecd die Dell er zelf bij levert.
hier staan software en drivers. Het lijkt me dat je alle CD/DVD's onder de kop Systeembeheer moet gaat branden en dan kijken welke voor besturingssoftware-installatie bedoeld is.
Goede kans met:
Dell Systems build and update utility
Installation and server management
System service and diagnostics tools

Andere mogelijkheid is het integreren van de SATA/SCSI etc. harddisk en CD/DVD controller drivers in de W2003 installatie-cd. Gegeven dat SuseLinux geen problemen heeft is dit waarschijnlijk ook genoeg.
Hieronder een paar sites die je erbij kunnen helpen. De werkwijze is voor W2003 en XP hetzelfde:
Link
Link
Link
Link
Link

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoop informatie, ik ga er verder mee!
Bedankt zover.

Natuurlijk begrijp je dat je de relevante te integreren SATA/SCSI drivers bij Dell vandaan moet halen, van de webpagina die ik in mijn eerste posting gelinkt heb. Als in de tutorials van mijn vorige posting (bijv.) een Intel Text-modus driver wordt geïntegreerd moet jij natuurlijk de juiste SATA/SCSI/RAID/SAS Text-modus controller-driver integreren die je bij Dell hebt gedownload.

Welke driver je moet integreren is afhankelijk aan welke harddiskcontroller in je server de harde schijf (of schijven) hangt die je wilt gebruiken om W2003 op te installeren. Alvast een hint (zie ook die tutorials): Je zult de drivers eerst helemaal uit moeten pakken (indien in .ZIP, .RAR of zelfuitpakkend .EXE formaat). In de map waar het dan is uitgepakt moet een TXTSETUP.OEM bestand staan (gecombineerd met minstens een .INF en een .SYS bestand). Alleen dergelijke drivers zijn als Text-modus drivers te integreren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Is het allemaal gelukt nu? En indien je er een Dell DVD bij gebruikt hebt: Welke van de gebrande DVD's stelde je in staat om de Windows2003 insatllatie succesvol installatie te starten mét herkenning van je harde schijf?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan