ASM Tutorial gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jori13

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
159
Hallo helpmij,

Ik wil wat leren over inline ASM in C, maar ik kan nergens een tutorial vinden. Ik gebruik de native C compiler van Windows (zit standaard in bij Visual Studio of Visual C++ Express), ook wel cl.exe genoemd.

Dit bedoel ik met inline ASM ...

[CPP]/* Inline ASM voorbeeld */

#include <stdio.h>

int main(void)
{
__asm /***************************************\
* Inline-assembly (naam.asm) *
\***************************************/
{
; ASM code
}

return 0;
}[/CPP]


Weet iemand een tutorial?


Alvast bedankt, Jori.
 
Jazeker,

Maar er is nergens een goede tutorial te vinden, ook deze tutorial is niet bedoeld voor inline ASM. Hopelijk krijg ik nog zinvollere antwoorden.

Jori.
 
Maar er is nergens een goede tutorial te vinden, ook deze tutorial is niet bedoeld voor inline ASM.

Het gaat gewoon om x86 assembly (Intel syntax), en daar zijn genoeg tutorials over te vinden. Al zou ik persoonlijk voor een goed (e-)boek gaan.

Hopelijk krijg ik nog zinvollere antwoorden.

Zijn reactie is best begrijpelijk daar het internet vol staat met tutorials. :p
 
Dankje :)

Misschien een wat onbeleefde reactie van mij maar, er werd gesuggereerd dat ik zomaar een vraag stel zonder eerst op internet te hebben gekeken.

Ik heb tal van tutorials geprobeerd maar mijn ml.exe compiler weigert ze gewoon.

Heb je geen links waarvan je zeker weet dat de voorbeeld code compileerd onder ml.exe (2010) :p


Alvast bedankt,
Jori.
 
Ik heb tal van tutorials geprobeerd maar mijn ml.exe compiler weigert ze gewoon.

Bij inline assembly gaat het dan ook alleen om de instructies die geplaatst moeten worden en neemt die klagende compiler je zaken uit handen die wel noodzakelijk zijn bij het schrijven van software in assembly. Ik verwacht om eerlijk te zijn dan ook dat je hier de fout in gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan