• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van https naar excel automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcusG

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Dag allemaal, ik heb een vraagje:
Ik ben geabonneerd op een site met beurskoersen, maar de gegevens kunnen niet rechtstreeks naar excel geexporteerd worden. Ik doe dit nu handmatig door middel van volgende handelingen:
Op de webpagina druk ik rechter muisknop, dan > alles selecteren > kopieëren. Vevolgens ga ik naar excel, zet de cursor in A1 en > Plakken.

Natuurlijk staat er nu een heleboel rommel bij (tekst die ik niet kan gebruiken), maar in 'Blad2' plaats ik dan wat ik echt nodig heb om verder te analyseren.

Ik zoek nu al een week (ben in verlof) naar een mogelijkheid om bovenstaande handelingen niet enkel te automatiseren, maar ook nog eens iedere minuut te refreschen. Van cURL ken ik niets van VB een heel klein beetje.

Heeft er iemand zin om hier z'n tanden eens in te zetten, want mijn kennis reikt echt niet ver genoeg. Bedankt alvast!

MVG, Marcus Geleyn

vakantiebesteding

Marcus,

Kijk eens naar data - externe gegevens importeren.

Plaats anders een url hier.

url plaatsen niet mogelijk

Hoi Rob, bedankt voor de snelle reactie, maar ik kan de url niet plaatsen, 't is te zeggen, zonder paswoord en wachtwoord geraak je er niet in.. Ik heb ook al geprobeerd om de broncode in html op te vragen en dat gaat, maar om dat dan met de regelmaat van een minuut automatisch te herhalen lukt mij al evenmin. Pffffffff.

Ik zal eens gaan zien bij de rubriek die je me gaf, maar 't zal ni makkelijk zijn denk ik.
Groetjes.

Hmm, ik ben al een eind op weg, maar....

In de data rubriek vond ik niks, maar ik ben er wel al in geslaagd om de gegevens zelfs naar excel over te brengen via een tussenstap in het downloaden. Echter, ik kan in excel niet iedere minuut een refresch uitvoeren. Excel doet wel iets, maar de getallen blijven hetzelfde. Op de bronpagina zijn de getallen dan ondertussen wel contstant aan het veranderen.

Het is wel raar, want die tussenstap bij het downloaden is niets anders dat een offline progje dat online gegevens gaat halen en die ook toont. In excel krijg ik echter de foutmelding geen toegang te krijgen tot het bronbestand. Heb nog niets geprobeerd met VB (ken ik niet voldoende). Iemand??

MVG, Marcus Geleyn

@Robin121
Dit is al een oud topic. Bovendien graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller. Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan