• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter gebruiken in combinatie met een Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas web

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
86
Goedenmiddag,

ik zit een beetje te stoeien met een probleempje in Excel 2010 en aangezien Google me niet kon helpen hoop ik dat hier iemand mij verder kan helpen.
Ik ben bezig een rapportage te maken waarin ik dmv een macro alle gegevens met 1 druk op de knop tevoorschijn wil gaan toveren.
Nu loop ik tegen een probleem met de autofilter icm een macro.
het is een beetje lastig uit te leggen maar ga het toch proberen :rolleyes:

Stel, ik heb een tabel met daarin de volgende kolommen: naam, leeftijd en geslacht. (dit is slechts ter voorbeeld om het proberen uit te leggen).
Nu wil ik in een cel (dus niet in die tabel) een leeftijd invullen (bv 35) en vervolgens de macro draaien zodat de marco de autofilter gebruikt om in de tabel iedereen te laten weergeven die 35 jaar is. (vervolgactie is dan om die gegevens weer te kopieren naar een ander blad om daar de gegevens verder te verwerken)

Is dat mogelijk in Excel?

in ieder geval alvast hartlijk dank voor de hulp! :thumb:

Bas
 
Wat ik ook nog heb zitten denken; de macro mag ook gewoon de rijen selecteren die voldoen aan die voorwaarde(n). Dus de gegevens van de personen die 35jaar zijn kopieeren en vervolgens weer in een ander blad plakken.
Het hoeft dus niet per sé via de autofilter, want dat blad wordt verder toch niet meer "aangekeken".

Misschien dat dat makkelijker te realiseren is?:eek:
 
In bijlage wordt gebruik gemaakt van Uitgebreid filter. Dit kan je zeker toepassen op jouw situatie.
 
Dank je wel voor je antwoord rudi. Volgens mij moet het daar wel mee lukken (denk ik, heb eigenlijk nog nooit met VB gewerkt, zal eens kijken of ik 'm aan kan passen :eek:)

Is dat een "vindbare" functie in Excel 2010 of is dat echt alleen een macro die je zelf moet schrijven?


EDIT:
net de functie gevonden, nu nog eens kijken of ik 'm zelf aan kan passen zodat ie precies doet wat ik wil ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de hele dag met excel zitten stoeien om de hele excelsheet te krijgen zoals ik wil maar loop nu tegen een laatse probleem aan.

ik heb nu weer een tabel met gegevens en ik wil daar weer 1 rij met gegevens uit halen/kopieren/uitlezen die moet voldoen aan bepaalde voorwaarden die in een ander blad aangegeven worden.

Ik heb deze hetzelfde opgebouwd als de andere filter/macro (die inmiddels exact naar wens werkt :thumb:) maar toch wil die 2de niet doen wat ik wil... in het blad waar de gegevens naar toe gekopieerd moeten worden, wordt alleen de eerste rij met titels overgenomen. De rest blijft leeg... :confused:

Iemand die nog een idee heeft hiervoor?
 
Vermeld de bladnaam eens bij het te filteren bereik, of zijn er missschien geen geldige gegevens aanwezig, filtercriteria foutievelijk ingevoerd ?
Code:
Sub AdvancedFilter()
    [[COLOR="red"]Blad1[/COLOR]!A1:E1000].AdvancedFilter xlFilterCopy, [Blad1!G1:H2], [Blad2!a65536].End(xlUp).Offset(1), False
End Sub
p.s.: zet de bladnaam tussen ' als de bladnaam uit meerdere delen bestaat
 
Laatst bewerkt:
Zo eigenwijs als ik ben, ben ik gewoon verder gaan stoeien en nu blijkt dat de titel in de tabel overeen moet komen met de titel zoals deze omschreven staat in de cellen met de filtervoorwaarden :eek:
Die naam kwam dus niet overeen, dit heb ik nu aangepast en werkt nu :thumb:
Dat wist ik dus niet, ik wist niet dat ie iets met die titels deed... (maar daar ken(de) ik de functie ook nog niet voldoende voor).

In ieder geval hartlijk dank voor je snelle hulp!

Ik heb nog wel een paar vraagjes over de macro's (om deze een beetje te optimaliseren). Kan ik die in dit topic stellen of moet ik daar een nieuw topic over maken?

Die vraag komt morgenochtend pas, ben nu afgewerkt :d

Groetjes en bedankt!
Bas
 
Start beter een nieuwe topic anders wordt het verwarrend voor de helpers:thumb:
En zet deze dan ineens op opgelost
 
Laatst bewerkt:
oké, nieuwe topic is hier gestart.

Deze zet ik als "opgelost"


:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan