DVD-speler werkt niet meer goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poesjeszijnlief

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2006
Hallo Helpmij-forumgebruikers,

Ik heb het op mij genomen de laptop van mijn moeder te formatteren. Nu faalt het al in het eerste proces: ik heb een bootCD gebrand die zou moeten werken. Wanneer ik de laptop via deze CD opstart valt hij zonder duidelijke reden uit.

Al eerder had ik geconstateerd dat de DVD-speler die in de laptop zit niet helemaal goed lijkt te werken, en wel hierom:
- Wanneer ik een DVD/CD in het apparaat stopte, en ik via Deze computer probeerde deze te openen, gaf het systeem aan dat er een lege in zat, terwijl dat toch echt niet zo was. Ik kon de bestanden op de DVD/CD wel bereiken door in een applicatie (bv. Word) deze te openen. Hoewel, misschien heeft dit meer te maken met een fout van het besturingssysteem (Vista) en niet de DVD-speler?
-De DVD-speler was buitengewoon traag met kopiëren van bestanden, en programma's liepen geregeld vast wanneer ze gebruik maakten van gegevens op de DVD-speler.

Hoe zou ik erachter kunnen komen of de DVD-speler inderdaad niet helemaal werkt zoals ie zou moeten? Bestaat daar een check voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan