Iso bestanden mounten in Windows 7 64 BITS

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hallo,

Al sinds ik Windows 7 een paar maanden geleden instaleerde is de mogelijkheid om te mounten, zoals ik die bij Vista had, weg.
Ik heb ondertussen vrijwel alle programma's met een grote naam geprobeerd;
Alcohol 120 %
Daemon Tools Pro
Virtual Drive Clone
PowerIso
MagicDisk

Elk programma in deze lijst faalt in het mounten; Virtual Drive Clone maakt BD stations, de te mounten iso ondersteund deze niet,
verder kán ik met VDC niet mounten om een of andere reden... :confused:

Daemon Tools Pro (gecrackte versie van internet, ik weet het, niet netjes, legaal of normaal... maar ik wou het proberen.)
maakt eveneens BD stations ipv DVD stations, hierbij kan ik wel mounten maar dan zoekt de iso bij het spelen van het daaarop staande spel naar de dvd en die vind hij dus niet aangezien het eigenlijk dus een BD is ipv DVD zoals moet.

En Alcohol, Alcohol doet vrijwel niets aangezien die de drivers voor z'n virtuele kloons niet goed installeerd...

Weet iemand (liefst uit ervaringen) of er een oplossing is om een van deze, of een ander programma mijn iso's te laten mounten?

Graag hoor ik of ik niet morgen (of later...) naar de winkel moet om de nieuwe 8,5 GB DVD's te kopen voor 3 Euro per stuk...

Groet,

RadicalGamer
 
Ook de Magic Disk en Nero werken niet op Windows 7 (getest op 2, 64 BIT windows 7 pc's)
Iemand nog een suggestie?

EDIT: Ik heb zojuist een iso gedownload, virtual clone drvie mount hem tot nu toe zonder probleem.
Of dit zo lukt, zet ik nog op het forum, dat gaat nog wel zeker 9 uur duren ivm de andere iso die nog aan het downloaden is...:p
 
Laatst bewerkt:
Daemon Tools Pro (gecrackte versie van internet, ik weet het, niet netjes, legaal of normaal... maar ik wou het proberen.)
maakt eveneens BD stations ipv DVD stations, hierbij kan ik wel mounten maar dan zoekt de iso bij het spelen van het daaarop staande spel naar de dvd en die vind hij dus niet aangezien het eigenlijk dus een BD is ipv DVD zoals moet.


Zou bovenstaande ook het gevolg kunnen zijn van het niet plaatsen van een crack? Weet niet wat je wilt mounten, maar een game of programma die illegaal is zal altijd blijven vragen naar een dvd zolang je geen crack gebruikt.

Een bd speler zou ook gewoon dvd's moeten kunnen draaien.
 
Ik weet dat er in Deamontools ergens de mogelijkheid zit om de aangemaakte virtuele DVD/CD/BD drive te veranderen van SCSI naar IDE en volgens mij ook om te kiezen of het een DVD dan wel CD dan wel BD moet zijn.
Per aangemaakte virtuele drive is dit instelbaar dacht ik.

Misschien heb je HIER nog iets aan.

Groeten Marcel
 
Zou bovenstaande ook het gevolg kunnen zijn van het niet plaatsen van een crack? Weet niet wat je wilt mounten, maar een game of programma die illegaal is zal altijd blijven vragen naar een dvd zolang je geen crack gebruikt.

Een bd speler zou ook gewoon dvd's moeten kunnen draaien.

En daarom heb je dus .iso files.
Om zonder cd/dvd gemakkelijk te spelen, je voert de virtuele dvd in en dan denkt je pc en dus ook dat spel dat de dvd erin zit.
Dit werkt dus niet aangezien het spel zoekt naar een dvd bay met de dvd, de virtuele met de iso is dus echter een BD...

En Daemon Tools is idd goed (op zo'n manier dat het werkt.) gecrackt.
 
Ik werk hier met Deamon Tools lite op Windows 7 64 bit. Dit gaat prima om iso's mee te mounten. Je zou deze eens kunnen proberen?
Geen crack nodig, en vrij te gebruiken voor thuis gebruik
 
Euh, een spel moet ook gecrack worden. Anders blijft er gevraagd worden naar de schijf. Met de crack heb je dus ook de gemounte iso niet meer nodig. Ik ben nog geen enkel spel of programma (behalve hele oude) tegengekomen die opstart vanaf de iso.
 
Laatst bewerkt:
Niet kwaad bedoelt maar, dan heb je toch wel hele rare iso mount software..
Iso is juist om na te bootsen dat de cd/dvd erin zit... :)
Heb het wel eens met eentje idd gehad dat die het niet deed..
Maar met Call of Duty 4 Modern Warfare werkte het prima, nou heeft de multiplayer geen dvd nodig maar de singleplayer wél en die werkte ook prima. ^^ (Ondertussen wel netjes Cod 4 gekocht hoor :p)
 
@ Metalhead;
Daemon Tools werkt idd ook op 7 maar blijft bij mij BD stations aanmaken ipv DVD...
Toch bedankt! :)
EDIT: betere uitleg ervan; een van mijn spellen is iets ouder en kent geen BD, dus zal daar nooit zoeken voor z'n dvd... :p
 
Laatst bewerkt:
Nee was niet voor jou bedoelt.

Maar ik gebruik al jaren deamon en elk spel moet gecracked worden voor deze werkt. Een iso gemount in deamon zonder het spel te cracken levert bij mij inderdaad de vraag "plaats dvd/cd".

Na de crack te hebben geplaatst is die melding weg en is ook de iso niet meer nodig.

Dus ergens klopt hier iets niet. Dat het is om na te bootsen klopt, maar dat neemt niet weg dat er vanaf een gekopieerde schijf (wat een iso feitelijk is) niet opgestart kan worden. Beveiliging.
 
Voor een aantal spellen heb je na installatie eigenlijk alleen een zogenaamde NO CD crack nodig.
Hierdoor vraagt het spel niet meer om de cd.
Bijv. voor De Sims 3 heb ik zoiets.
Hierbij is het ook niet nodig om een image te mounten.
Verder ben ik geen gamer, alleen De Sims speel ik wel eens.
Maar volgens mij worden de meeste spellen volledig op de HD geinstalleerd.
Aan een NO CD crack zal je niets hebben wanneer het spel constant informatie moet lezen van de CD/DVD.

Groeten Marcel
 
Draai hier ook Win 7 64-bits met Virtual Clone Drive, geen enkel probleem
 
Voor een aantal spellen heb je na installatie eigenlijk alleen een zogenaamde NO CD crack nodig.
Hierdoor vraagt het spel niet meer om de cd.
Bijv. voor De Sims 3 heb ik zoiets.
Hierbij is het ook niet nodig om een image te mounten.
Verder ben ik geen gamer, alleen De Sims speel ik wel eens.
Maar volgens mij worden de meeste spellen volledig op de HD geinstalleerd.
Aan een NO CD crack zal je niets hebben wanneer het spel constant informatie moet lezen van de CD/DVD.

Groeten Marcel

Dat is exact wat ik probeer aan te geven! Maar jou sims 3 zal niet starten met alleen de gemounte iso. De crack is wel degelijk nodig om te spelen. En dat geldt ook voor vele programma's als andere games.


Ik denk dan ook nog steeds dat het gebruiken van een crack de meldeing zal doen stoppen. En die worden vaak nog netjes meegeleverd ook op de iso.
 
Ok, je hebt je punt gemaakt, en ik geloof echt wel dat er spellen zijn die een crack etc. nodig hebben icm een iso.
Maar toen ik nog Vista had (Vroegáh) mounte ik de volgende titels zonder probleem en zonder enige crack
Red Alert 2 (ook Yuris revenge)
Command and Conquer 4
Command and Conquer Renegade
Halo Combat Evolved
Call of Duty 4 - Modern Warfare
Age of Empires (1, 2, 3 en uitbereidingen)
The Godfather (de tweede)
Grand Theft Auto IV


Voor al deze spellen heb ik nooit een crack gebruikt.
Uiteraard heb ik ondertussen deze games wel gekocht... (Gamedevelopment mensen moeten ook hun brood verdienen...)

Ik weet niet of het aan de iso bestanden ligt, de mount software of de game software maar het is nu dus duidelijk dat het wel kán.

Nu dan maar weer On-topic gaan ? :p
(Voor de duidelijkheid: met deze post bedoel ik niet Lita112 of anderen te iriteren, niets in de post is kwaad bedoelt, mocht je daar anders over denken dan hoor ik dat graag zodat het aangepast kan worden.)
 
Goed, nu weer een On topic post. (veel posts, ik weet het.)

Ik heb Virtual Clone Drive opnieuw geinstaleerd, daarbij kwam een Windows melding dat iets in de driver (voor de virtuele drives) niet compatible was en of ik voor nieuwe wilde laten zoeken.
Dit gedaan en gevonden, geinstaleerd, en nu eindelijk DVD drives ^^.
Mijn iso's doen het weer.
 
Ik voel me ook zeker niet aangesproken hoor, maar vraag me wel af hou jij cod mw draait zionder crack. Heb een iso van een bekende ripper en heb toch echt gewoon de crack nodig.

Maar wat ik me afvraag, is het nu al geprobeerd met een crack?
 
Een vriend van me had de officiele cod4 dvd en die heb ik geript tot iso, die heb ik gemount en ik mocht zijn key gebruiken aangezien hij het nooit speelde.

PS: wat geprobeert met crack?
 
Uit je eerste post.

Je gaf immers aan dat het mouten met deamon wél lukte, maar toen dus het gedoe kreeg over het missen van de dvd.
Toen gaf ik al aan dat een bd speler ook gewoon een dvd moet kunnen afspelen en dat er wegens de melding dat de dvd er niet in zit, er waarschijnlijk een crack nodig is.

Let wel, neemt niet weg dat ik niet weet waarom de andere programma's moeilijk doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan