Acer Aspire Boot niet vanaf CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roffelb

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
46
Hallo,

Ik probeer win7 te installeren maar eerst wil ik alles van mijn laptop verwijderen daar voor gebruik ik Kill Disk
Ik heb zo'n kill disc gemaakt maar mijn laptop wil hem niet opstarten als ik hem aanzet zoal doet hij dat ook niet met andere
installatie disc's! Heeft iemand een oplossing hiervoor hoe ik hem wel kan laten opstarten vanaf een idee ik ben ten einden raad!

Met vriendelijke groet,

Rolf
 
Als je Win7 wilt installeren heb je "Kill Disk" toch niet nodig? Je Windows dvd kan je hele schijf formatteren, tijdens de installatie, als dat nodig is. Je hebt de Kill Disk niet opstartbaar (bootable) gemaakt daarom start hij ook niet op.Heb je wel de bootvolgorde in het BIOS ingesteld, of d.m.v. een functietoets (meestal F11), om van cd/dvd op te starten?
 
Laatst bewerkt:
Dat is hem het dus juist hij boot de win7 disc ook niet maar ik kan hem wel gewoon installeren vanuit windows zelf als windows draait maar dan geeft hij deze fout: "Windows installation encountered an unexpected error. Verify that the installation
sources are accessible, and restart the installation. Error code: 0xE0000100"


Ik hoop dat jullie nog kunnen helpen?

Bedankt
 
Staat de boot-volgorde in de bios wel goed???

En waar komt die Win 7 DVD vandaag??

En heeft je laptop wel een DVD speler en geen CD speler?
 
Boot volgorde staat zo als de fabrieks instellingen en die volgorde kan ik niet veranderen heb ik al geprobeerd!

Ik heb een dvd cd speler er inzitten

De Win7 Heb ik van een vriend
 
Boot volgorde staat zo als de fabrieks instellingen en die volgorde kan ik niet veranderen heb ik al geprobeerd!

In welke volgorde staat dat dan????

En echt, is gewoon 100% zeker wel aan te passen!!!!
 
Met plus en min kan ik de volgorde bepaalen maar dan geeft hij een piep als ik dat wil doen kan dat te maken hebben omdat ik een wachtwoord op mijn account heb zitten dan?
 
Heeft niks met een wachtwoord te maken.

Vertel nou eerst eens wat de huidige volgorde is!
 
Kan ik je een mailtje sturen heb er wat fotos van gemaakt is makkelijker maar krijg ze niet in mijn bericht
 
je kunt hier toch wel even type in welke volgorde het nu staat?
 
1: IDE HDD: WDC WD5000BEVT-22ZAT0-(S1)
2: IDE HDD:
3: IDE CD: Optiarc DVD RW AD-758OS-(S
4: PCI LAN: MBA v11.0.6 Slot 0900
5: USB HDD:
6: USB CDROM:
7: USB FDC:
8: USB KEY:

Excluded from boot order:



Zo staat het er
 
Dan is in ieder geval je vraag opgelost:

Zo kun je inderdaad dus niet van cd/dvd booten, dat is simpel.

Dus, de volgorde aanpassen, kan echt hoor!
 
1) IDE CD: Optiarc DVD RW AD-758OS-(S

2) IDE HDD: WDC WD5000BEVT-22ZAT0-(S1)

rest maakt niet uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan