Partition magic delete Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb met partition magic partities gemaakt.
na het opstarten kreeg ik het bericht dat er geen OS aanwezig was dus heeft partition magic mijn win7 gdelete.
heb de DVD schif geplaatst (is een Upgrade DVD voor Vista).
de pc opnieuw opgestart en vanaf de cd/dvd laten opstarten. daarna zoals ik altijd doe gekozen voor aangepaste instalatie.
nu krijg ik het volgende bericht bericht.
De bestaande systeempartitie kan niet worden gebruikt omdat deze niet over de vereiste beschikbare ruimte beschikt.

de partitie is 226 GB groot
partitie 1 26.0 MB systeem
partitie 2 226.8 GB primair
partitie 3 223.5 GB primair
partitie 4 226.1 GB logisch
partitie 5 596.2 GB niet toegewezen ruimte

welke partitie ik probeer ik krijg bij allemaal het bovenstaande bericht te weinig ruimte

hoe krijg ik dit weer zo dat de instalatie wel doorgaat

Win 7 zelf nieuwe partities aan laten maken tijdens het installeren

Opstarten vanaf de Win 7 DVD, kiezen voor Geavanceerd
dit is wat ik doe
in het venster dat veschijnt staat het volgende onderaan
Vernieuwen Stuurprogramma`s en stationopties(geavanceerd dit laatste kies ik.
dan staat in het volgende venster in blauwe letters.
Vernieuwen Verweideren Formateren stuurprogramma`s
en in de grijze kleur Nieuw en uitbreiden/
alleen op de onderste paritie word Nieuw blauw dit heb ik gekozen
dan staat er in het volgende venster 250941 MB ik maak hiervan 200000 en klik op toepassen
maar er gebeurd dan niks

Eerst alle bestaande partities verwijderen, pas daarna nieuwe partities aanmaken

Eerst alle bestaande partities verwijderen, pas daarna nieuwe partities aanmaken
verontschuldig mijn onwetenheid maar moet ik die kleine partitie ook wissen.
heb de andere verwijderd de teller op 250000 \mb gezet zonder resultaat

het werkt hij is aan het instaleren :thumb:
zoals altijd hartelijk dank bos bloemen taart en mijn eeuwige dank zijn onderweg :p

PS.
en dan durfde een monteur bij Paradigt te zeggen over jullie datzijn een stelletje amateurs.
waarop mijn antwoord was dat zij mij in ieder geval beter en vriendelijker hielpen.
hij vertrok en iemand anders kwam mij helpen :d

het werkt hij is aan het instaleren :thumb:
zoals altijd hartelijk dank bos bloemen taart en mijn eeuwige dank zijn onderweg :p

PS.
en dan durfde een monteur bij Paradigt te zeggen over jullie datzijn een stelletje amateurs.
waarop mijn antwoord was dat zij mij in ieder geval beter en vriendelijker hielpen.
hij vertrok en iemand anders kwam mij helpen :d

Laat die bloemen maar zitten, maar een lekkere slagroomtaart....:d:d

M.b.t. die opmerking van die Paradigit techneut, voor het geval je nog van plan bent die kerel terecht te wijzen:
We zijn hier op het forum vrijwilligers. Dát is de juiste aanduiding.
Sommigen van ons zijn amateurs en sommigen niet. Wie amateur is of niet kan die Paradigit techneut niet beoordelen.

Ik weet in ieder geval dat mrmusic, ondergetekende en een boel andere Helpmij-helpers ook (zie bijv. de Excel sectie) géén amateurs zijn! ;)

Tijs.

M.b.t. die opmerking van die Paradigit techneut, voor het geval je nog van plan bent die kerel terecht te wijzen:
We zijn hier op het forum vrijwilligers. Dát is de juiste aanduiding.
Sommigen van ons zijn amateurs en sommigen niet. Wie amateur is of niet kan die Paradigit techneut niet beoordelen.

Ik weet in ieder geval dat mrmusic, ondergetekende en een boel andere Helpmij-helpers ook (zie bijv. de Excel sectie) géén amateurs zijn! ;)

Tijs.

zoals u kan lezen heb ik hem ook terecht gewezen daarom liep hij ook kwaad weg en wilde me niet meer helpen.
ik had er wel een klacht over kunnen indienen maar ik moet dus nog meer in de winkel zijn

Laat die bloemen maar zitten, maar een lekkere slagroomtaart....:d:d

te vroeg gejuigd kon niet eerder melden mijn zoon had de laptop mee en is net pas thuis.
maar in ieder geval na de instalatie start de pc op en dan blijft hij hangen bij Auto-Detecting SATA 1
klikken op Del of F8 bij het opstarten werkt niet hij blijft iedere keer op dat punt hangen:confused:

Dat is een 'hardware'-probleem, want wordt al gemeld bij de BIOS.
Kast openmaken, voeding- en datakabels van de harde schijf/schijven opnieuw insteken op het moederbord en op de harde schijf/schijven, aanzetten, voelen/horen of de harde schijf/schijven wel opspint en dan maar hopen dat het goed komt.
Indien niet, dan zou het kunnen zijn dat
a. de voeding niet goed meer is
b. het moederbord niet goed meer is
c. de harde schijf/schijven niet goed meer is
d. de voedings- en/of datakabels voor de harde schijf niet goed meer is

NB: Ik ga er hier wél vanuit dat op aansluiting SATA 1 ook echt een harde schijf is aangesloten.

Succes,

Tijs.

Kast openmaken, voeding- en datakabels van de harde schijf/schijven opnieuw insteken op het moederbord en op de harde schijf/schijven, aanzetten, voelen/horen of de harde schijf/schijven wel opspint en dan maar hopen dat het goed komt.

NB: Ik ga er hier wél vanuit dat op aansluiting SATA 1 ook echt een harde schijf is aangesloten.

Succes,

Tijs.
zie deze posting

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/554420-PC-doet-vreemd-na-inzetten-moederbord/page2

een vraag het is misschien wat omslachtig maar kan ik het volgende ook doen .

ik heb een HD van 160 Gig ik trek de stekkers van de HD die in de pc zit eruit
sluit de 160 Gig aan zet daar Win 7 op sluit als dit gebeurd is de andere weer aan formateer hem
haal de 160 Gig er weer uit en dan instaleer ik Win7 weer op de oude.
het is wat omslachtig maar mischien omzeil ik dan heel wat problemen

Ik begrijp er niets van hoe het nu allemaal gelopen is.
a. Je schreef dat je succesvol had geïnstalleerd. Is dat op dezelfde laptop (incl. moederbord etc.) gebeurd die je blijkbaar naar je zoon verscheept hebt? Het zal toch niet zo zijn dat je het op een andere pc/laptop hebt geïnstalleerd en daarna de harddisk heb verscheept om te laten inbouwen in die laptop en dan te denken dat dat gaat werken?
b. Wat heeft die blikseminslag er mee te maken?

Tijs.

Ik begrijp er niets van hoe het nu allemaal gelopen is.
a. Je schreef dat je succesvol had geïnstalleerd. Is dat op dezelfde laptop (incl. moederbord etc.) gebeurd die je blijkbaar naar je zoon verscheept hebt? Het zal toch niet zo zijn dat je het op een andere pc/laptop hebt geïnstalleerd en daarna de harddisk heb verscheept om te laten inbouwen in die laptop en dan te denken dat dat gaat werken?
b. Wat heeft die blikseminslag er mee te maken?

Tijs.
het is geen laptop de laptop gebruik ik (omdat mijn pc niet werkt) om jullie te informeren.
de link die ik stuurde was bedoeld om te laten zien dat er nadat de PC door de bliksem was geraakt allemaal aan gedaan was.
er is toen zoals u kan lezen een nieuw moederbord ingezet.
wat de instalatie van Win7 betreft ja die stond er op maar in de winkel was de HD van 1 terabyte nog niet voorzien van partitities. dit heb ik dus zelf gedaan met Partition magic en daar ging het mee mis Win7 was gewist in mijn eerste bericht kunt u alles lezen.
ook in de verdere berichten wat men mij vertelde en wat ik gedaan heb .
plus mijn vraag of het mogenlijk is een HD van 160 GIG die ik hier heb liggen op mijn pc aan te sluiten de 1 TB HD uit te schakelen (stekkers er uit) dan Win7 op de 160 gig zetten als die instalatie gedaan is de 1 TB HD de stekkers er weer in hem
helemaal formateren dan de 160 GB er weer afhalen en op de geformateerde HD weer Win 7 zetten. het is een heel verhaal maar hopenlijk begrijpt u het nu een beetje

Laatst bewerkt:
Ik snap er nog steeds niets van: Wat doet zoon's laptop in dit verhaal?

Tijs.

Ik snap er nog steeds niets van: Wat doet zoon's laptop in dit verhaal?

Tijs.

de laptop is er om met helpmij.nl te kunnen comuniceren (omdat mijn PC het niet doet) verders niks.
waar het over gaat is mijn PC.

dus als de laptop er niet is omdat mijn zoon hem soms nodig heeft als hij onderweg is kan ik met mijn kapotte PC niet op internet en moet wachten tot de laptop weer beschikbaar is om met jullie in kontakt te kunen komen

Succes,

Tijs.
ben vanmorgen bij paradigit langs geweest ze hebben de HD getest die was in orde maar gezien de melding Autodetecting SATA 1 waar de pc dan blijft hangen vermoeden ze dat de SATA aansluiting op het moederbord kapot is
dus om 1 uur maar naar Mycom waar het moederbord is gekocht
word vervolgd
hier het vervolg
bij Mycom eerst gekeken of het kabeltje kapot was toen een andere HD aan de pc gezet die werkte de monteur opende bios keek deze na en zag dat er ergens iets niet goed stond mijn HD er weer aan en zie hij werkte ook in de bios d oude instelling teruggezet en het werkte niet meer.
weer teruggezet en werkte weer diverse malen opgestart alles bleef het doen.
dus even verder kijken en het probleem was opgelost.
zijn ze bij Mycom dan iets slimmer in ieder geval wel vriendelijker

wel alles staat er op heb bij iedere instalatie dit Batchfile geprobeerd heeft de naam Make List en dit staat er in
dir /o /b >.\#lijst.txt

mijn pc liep weer vast toen alle Win7 updates waren gedownload en geinstaleerd toen ik de batchfile probeerde welke update het veroorzaakte weet ik jammer genoeg niet
was een mooi programmatje dat me veel werk uit handen nam.mischien dat er iets anders is dat het zelfde doet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan