Bestand kopiëren van externe schijf naar externe schijf geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giropas3

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Het lukt maar niet om sommige grotere bestanden van ca.4Gb te kopiëren van de een naar de andere schijf!!!
De schijf waarna ik toe wil schrijven is een Medion 500Gb schijf. (NTFS-formaat)
Maar er blijft maar steeds een pop-up komen nadat (ik denk) hij bezig is met inventariseren, met de call dat het systeem niet gereed is? Het is zo onlogisch daar er wel andere (en grotere) bestanden geaccepteerd worden!!!!

Wat moet ik daarmee? Wie zou mij kunnen adviseren!!

Willem

A: is het van de ene externe naar een andere of is het verplaatsen naar binnen de genoemde externe?
B: met welk programma probeer je deze bestanden te kopieren, toch niet met windows verkenner hoop ik?

Ja, van de ene naar de andere en nogmaals ja met de verkenner.
Maar uit je reactie blijkt enig afschuuw of is dat niet correct?
Dit soort (avi-filmbestanden) zijn al eerder met de verkenner gekopieerd!!

Willem

Bedankt Coenraad, heb reeds eerder register repairscans laten lopen en die hielpen niet.

Willem

Verkenner is idd niet geschikt om grote hoeveelheden aan bestanden of meerder grote bestanden tegelijk te kopieren.
Hier loopt deze vaak op stuk. Deze is niet geoptimaliseerd voor dit soort werk. (waarschijnlijk vandaar de naam "verkenner")

Je kan beter idd unstoppable copier of bv freecommander/totalcommander gebruiken.
Nog beter is om je interne hd als tussenstap te gebruiken. Is dan wel 2x zoveel werk maar wel met een 100% betere trefzekerheid. Van usb direct naar andere usb kan te veel van je systeembronnen opslokken waardoor de boel kan stagneren/vastlopen.

Bedankt Coenraad, heb reeds eerder register repairscans laten lopen en die hielpen niet.

Willem

Heb je wel de goede downloadlink aangeklikt.
In het midden van de pagina, besturingssysteem keizen en downloaden maar.

Heb je wel de goede downloadlink aangeklikt.
In het midden van de pagina, besturingssysteem keizen en downloaden maar.

Hallo Coenraad, ja de verkeerde dus. Maar inmiddels de goede gedownload en gebruikt.
Fantastisch gewoonweg, the job is done.

Hartelijk bedankt alsnog
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan