word 2010 regelafstand

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
waar het aan ligt weet ik niet, maar sinds ik met word2010 werk is het zo dat op het scherm meteen een lege regel verschijnt als ik op ENTER druk. is dat het lettertype?
Voor een echte alinea moet ik dus twee keer op ENTER drukken. Dat geeft wel eens problemen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat, als ik naar een nieuwe regel wil, ik niet iedere keer een blanco regel erbij krijg?
graag hoor ik.
dank alvast
htil

shift en enter

Je kunt shift + enter doen, dan krijg je maar een regel.

Als je gewoon in Word doortypt verschrijft en geen enter geeft, ontstaat er ook maar 1 regelafstand.

inderdaad, meteen uitgeprobeerd, zo werkt het prima!
waar vind je eigenlijk dit soort informatie? zonder jou was ik er nooit achter gekomen!
dank!

Paragraaf selecteren=>Opmaak=>Alinea zet de afstand voor en na op 0 (2003 Word, wellicht ietsje anders in 2010)

Ron

In Word 2010 : Pagina-indeling >> Alinea's --- Afstand --- voor 0 pt --- na 0 pt

In Word 2010 : Pagina-indeling >> Alinea's --- Afstand --- voor 0 pt --- na 0 pt

ik probeerde het uit. ik krijg afstand na niet kleiner dan 0,5. in het vakje vóór het vakje waar je dit kunt veranderen staat wel 'meerdere', daar springt ie automatisch naartoe...

wat doe ik verkeerd?

Waarom het niet goed gaat, begrijp ik niet. Rechts van alinea staat een klein pijltje, om het dialoogvenster alinea te openen. Daarin kan je diverse dingen instellen, zoals op automatisch zetten. En als je Word dan weer opstart, staan de afstanden op 0.

Regelafstand Word.jpg

Alinea.jpg

ik keek rechts naast wat jij aanduidde, daar stond idd 10 pt
dank !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan