Shutti GreenMoni - Turn Off Monitor Utility

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Shutti GreenMoni - Turn off Monitor

Wat kan het?
-Je laptop / Monitor Scherm afsluiten zonder je draaiende programmas te beinnloeden
-Je scherm na een bepaalde tijd heropstarten

Prijs: GRATIS!

Systeemvereisten:
PROGRAMMAS: .NET Framework 3.5 (Staat zowizo op pc Als u update uitvoerd)

USER RATING: 4,5 (Softpedia)
SITE: http://www.shutti.co.nr/

MEDEDELING: Deze Download is gescand door SOFTPEDIA en SEASOFT
Voor de controle: http://www.softpedia.com/get/System/Launchers-Shutdown-Tools/Shutti-GreenMoni.shtml

DOWNLOAD

SCREENSHOT PS: Het Sofpedia Logo staat niet op het programma :-)
Shutti-GreenMoni_1.png

SHUTTI OP TEKZILLA : KLIK HIER
[video=youtube;F4GHIH0iHwk]http://www.youtube.com/watch?v=F4GHIH0iHwk[/video]
KLIK HIER VOOR DE HANDLEIDING
Wanneer je het scherm terug aan wil beweeg je gewoon met je muis

Bekijk ook : Shutti 2010 Professional - Shutdown Timer

Laatst bewerkt:
Helemaal zelf gemaakt ?

ja in Visual Basic 2008
en de interface met Adobe CS Photoshop

Laatst bewerkt:
Natuurlijk werkt het... Het zou maar erg zijn als het niet werkte :d

Ik zag dit programma ook voorbij komen op Tekzilla.
Dat programma komt me bekend voor dacht ik. :p

Harstikke bedankt :D
Ik heb een iMac en als ik op windows draai kan ik nergen het beeldscherm uitzetten xD
Beetje vervelend als je wil download en slapen :)

Even een weetje:
Shutti Greenmoni is momenteel op 90% van alle gewone monitoren getest.. Als jouw monitor niet word ondersteund gelieve het dan te laten weten :thumb:

Ik zal het doel van deze applicatie wel niet helemaal snappen, maar wat kan deze app wat een (uit)knopje op je monitor niet kan?

Ik zal het doel van deze applicatie wel niet helemaal snappen, maar wat kan deze app wat een (uit)knopje op je monitor niet kan?

Shutti Greenmoni is gemaakt voor laptops en (iMACS)
op een laptop kan je niet makkelijk een uitknopje vinden.. en als je het scherm sluit dan beinvloed dit ook Tasks.

Iets langer in de Chat blijven hangen mag ook wel hoor, alleen even je tool droppen en meteen weer verdwijnen vink niet netjes.

[17:02:14] Ellasar: Maxim, grappig idee, maar ben het wel een beetje eens met aaajeetee in dat topic
[17:02:28] Ellasar: wat is er mis met powermanagement goed instellen?

Powermanagement zou een goed idee kunnen zijn als het niet zo strikt en op een vast tijdstip gebeurt...
Met Shutti Greenmoni kan je kiezen wanneer je je scherm afsluit.

PS: Moest gaan en kon dus niet zo lang blijven , mijn excuses

Laatst bewerkt:
Powermanagement zou een goed idee kunnen zijn als het niet zo strikt en op een vast tijdstip gebeurt...
Met Shutti Greenmoni kan je kiezen wanneer je je scherm afsluit.

PS: Moest gaan en kon dus niet zo lang blijven , mijn excuses

Ik denk dat Ellasar met power management het energiebeheer bedoelt. Hier kan je instellen (bij een laptop iig) dat bij het dichtklappen van het scherm er niets moet gebeuren. Dit is ook waar ik indirect op doelde.

Shutti Greenmoni to help you Today

Ik denk dat Ellasar met power management het energiebeheer bedoelt. Hier kan je instellen (bij een laptop iig) dat bij het dichtklappen van het scherm er niets moet gebeuren. Dit is ook waar ik indirect op doelde.

Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde. Maar ik heb zelf ondervonden dat de draadloze internet adaptor soms tegenwerkt en in slaapmode gaat: Gevolg geen internet (niet downloaden)
Ook waren er problemen met x32 programmas op een 64x laptop. Deze programma's konden niet Multi-Thread gebruiken...

Veel info voor iets Kleins :shocked:
Probeer zelf is wat er niet lukt en als je het nodig hebt... dan is er altijd SHUTTI GREENMONI :D :thumb:

Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde. Maar ik heb zelf ondervonden dat de draadloze internet adaptor soms tegenwerkt en in slaapmode gaat: Gevolg geen internet (niet downloaden)
Ook waren er problemen met x32 programmas op een 64x laptop. Deze programma's konden niet Multi-Thread gebruiken...

Begrijp me goed, geheid dat je tool een handig programma is. Maar de redenen die je ervoor geeft kloppen niet.

Het feit dat je wifi in slaapmode gaat doet jou tool ook niets tegen en de x86/x64 problematiek zal je tool ook niet verhelpen. Ook daarvoor moet je in je powermanagement zijn.
zodra je bij het sluiten van je laptop de actie op "doe niets" zet heeft hij hetzelfde effect als jou tool.

Het enige waar je een punt mee zou kunnen maken is eventueel energie verbruik want bij de doe niets optie zal de monitor aanblijven (totdat de blank screen setting zijn werk doet) en zal mogelijk iets meer stroom blijven verbruiken maar ik vermoed niet dat dat euro's zal schelen bij een laptop schermpje

Ik denk dat je me niet goed begrijpt: Als je je laptop scherm sluit dan zet hij zichzelf in Lock (Ook gekend als Switch user) Bij XP is dit switch user en kan dus geen kwaad voor programmas
Maar bij windows Vista of W7 (64x) is dit Lock workstation Dit lijkt hetzelfde maar in dit geval word multi-threading uitgeschakelt zodat de snelheid van de computer niet tegenslaat
Multi threading heb je bij Veeel programma's en deze zullen niet goed werken...
Hetzelfde effect onstaat ook bij Hardware (WiFi adaptor)

Mischien moeilijk te begrijpen maar je moet eens uittesten op windows (vista/7) installeer bev. een download programma (limewire/bittorrent) Wanneer je je scherm sluit zal je zien (wanneer je terug opstart) dat er BIJNA niets is gebeurt en dat hij terug moet nagaan welke delen al gedownload zijn.

koppier onderstaande regel eens in START<RUN
%windir%\system32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

op XP zal dit gewoon switch user lijken waar je de keuze krijgt direct een andere acc te kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan