linksys wrt54g als wireless repeater?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
190
Weet iemand of het mogelijk is om de linksys wrt54g te gebruiken als Wireless Repeater? als ik dit artikel lees, lijkt het erop dat je alleen een WAP54G kan gebruiken als die internet doorgespeeld krijgt van een WAP54G of een WRT54G.
Mijn internet komt uit de kelder. in de kelder zit de KPN Experia Box (Thomson TG789vn) en mijn vaste computer staat op zolder. Ik heb dus vaak het probleem dat mijn internet het ineens niet meer doet. (ik gebruik Win7, en met geluk kan ik 2 streepjes ontvangst halen, maar meestal heb ik 1 streepje, of valt de verbinding weg). Nu las ik net op de microsoft site een aantal mogelijkheden om je ontvangst te verbeteren. een daarvan was een 'wireless repeater' gebruiken. toen zocht ik verder en toen begreep ik dat ik ook een aantal routers als wireless repeater kan gebruiken.

dus, om een lang verhaal kort te maken: kan ik mijn linksys wrt54g gebruiken als wireless repeater? en als ik dat zou doen, zou mijn snelheid dan heel erg omlaag gaan? of zijn er nog andere mogelijkheden om mijn wifi bereik te vergroten?

nog ff de specs:
internet verbinding komt binnen op: Thomson TG789vn
Wireless Repeater: Linksys WRT54G
ontvangst op computer: ICIDU PCI Adapter Wireless 300N 300MBPS

Alvast bedankt!

Job
 
Hallo Job,
ik ben ook heel benieuwd of hier een oplossing voor is. Ik heb jarenlang een Experiabox (Speedtouch) gehad, met daarachter een WRT54G. Dat werkte altijd zonder probleem. Ik heb ook nooit problemen met de snelheid gehad.
Maar vorige week kreeg ik ook de Thomson 789 en nu is het dus gedaan met de pret. Ik kan mijn PC boven niet aansluiten, want het lukt me maar niet om die Linksys achter die Experia box te hangen. En is de afstand Experia-Pc bij mij gunstiger, Experia in de meterkast, PC 1e verdieping.

Hopelijk kan iemand ons helpen, ik ben benieuwd!

Groeten,
Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan