Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 2 van 2

Onderwerp: VBA: KopiŽren van variabel bereik naar ander variabel bereik

• Vraag is niet opgelost

VBA: KopiŽren van variabel bereik naar ander variabel bereik

Hallo allemaal,

Ik wil de waarden uit een variabel bereik kopiŽren naar een ander bereik dat variabel is bepaald. Ik heb nu onderstaande code:

Code:
            i = .Columns(5).Find(What:="*", SearchDirection:=xlPrevious, SearchOrder:=xlByRows).Row
            l = 2
                For Each c In .Range(Cells(18, 5), Cells(i, 5))
                    If c.Value <> "" Then Sheets(21).Range(Cells(l, 33), Cells(l, 37)).Value = .Range(Cells(c.Row, 5), Cells(c.Row, 9)).Value: l = l + 1
                Next c
    Deze code resulteert steeds in een error 1004. Als ik het bereik op sheet 21 niet variabel maak, werkt het wel, maar daarmee heb ik geen oplossing voor mijn probleem.

Code:
    If c.Value <> "" Then Sheets(21).Range("AG2:AK2").Value = .Range(Cells(c.Row, 5), Cells(c.Row, 9)).Value 'Deze contructie werkt wel....
    Heeft iemand een oplossing? Ik zou bijvoorbeeld "Sheets(21).Range(Cells(l, 33), Cells(l, 37))" ook wel aan een naam kunnen koppelen in Excel, maar om dat nu for each c te moeten doen, daar wordt de code ook niet sneller van...

Alvast bedankt

Mega Honourable Senior Member Roncancio's avatar
    Je probeert een bereik in het ene werkblad te vullen met het bereik van het andere werkblad.
    Dat kan, mŠŠr VBA je moet wel in de code aangeven dat de Cells uit een ander werkblad komen.

Je krijgt dan zo iets:

Code:
                With Sheets(21)
                    .Range(.Cells(l, "AG"), .Cells(l, "AK")).Value = Range(Cells(c.Row, 5), Cells(c.Row, 9)).Value
                    l = l + 1
                End With
    Doordat er een . voor Range en Cells staat, verwijst deze naar Sheets(21).
    Zet je wel een punt bij Range maar niet bij Cells dan verschijnt er dus een foutmelding.

Met vriendelijke groet,

Roncancio
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen.
    Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.

De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners