De hardware van mijn internet verbinding:
Modem: Speedtouch 510 van kpn (zo'n beetje de eerste modem die kpn verkocht samen met de eerste adsl pakketten)
Aangesloten op:een Linksys WRT54G (wireless router en 4 poort switch)
verbonden via
één van de kabelpoorten 1: mijn PC
met wireless aangesloten 2: Laptop 1
met wireless aangesloten 3: Laptop 2
Mijn huidige adsl abonnement is "internet extra" van kpn(tot 16mb) , deze heb ik omdat hier een soort van aanbieding was.
Tot april 2011 krijg ik" internet extra" voor de prijs van "internet basic"(tot 8mb) wat ik eerst had.
Ik download met grabit, en ik heb verschillende snelheidstesten gedaan op internet.
ik download gemiddeld met 600 a 700 kb/s
de hoogste uitslag van de snelheidstest: 630 kb/s
Dit is dus geen 16 mb maar ik weet dat het hier gaat om de maximaal haalbare snelheid.
Mijn vraag als ik nu weer ga downgraden in mijn abonnement (terug naar basis max 8mb), blijft mijn downloadsnelheid dan 600 a 700 kb/s? of gaat deze dan omlaag omdat de maximaal haalbare snelheid lager is ?
En is er qua hardware nog extra snelheid te behalen ?
Modem: Speedtouch 510 van kpn (zo'n beetje de eerste modem die kpn verkocht samen met de eerste adsl pakketten)
Aangesloten op:een Linksys WRT54G (wireless router en 4 poort switch)
verbonden via
één van de kabelpoorten 1: mijn PC
met wireless aangesloten 2: Laptop 1
met wireless aangesloten 3: Laptop 2
Mijn huidige adsl abonnement is "internet extra" van kpn(tot 16mb) , deze heb ik omdat hier een soort van aanbieding was.
Tot april 2011 krijg ik" internet extra" voor de prijs van "internet basic"(tot 8mb) wat ik eerst had.
Ik download met grabit, en ik heb verschillende snelheidstesten gedaan op internet.
ik download gemiddeld met 600 a 700 kb/s
de hoogste uitslag van de snelheidstest: 630 kb/s
Dit is dus geen 16 mb maar ik weet dat het hier gaat om de maximaal haalbare snelheid.
Mijn vraag als ik nu weer ga downgraden in mijn abonnement (terug naar basis max 8mb), blijft mijn downloadsnelheid dan 600 a 700 kb/s? of gaat deze dan omlaag omdat de maximaal haalbare snelheid lager is ?
En is er qua hardware nog extra snelheid te behalen ?