Internet snelheid van adsl verbinding en verschillende abonnementen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
De hardware van mijn internet verbinding:

Modem: Speedtouch 510 van kpn (zo'n beetje de eerste modem die kpn verkocht samen met de eerste adsl pakketten)
Aangesloten op:een Linksys WRT54G (wireless router en 4 poort switch)

verbonden via
één van de kabelpoorten 1: mijn PC
met wireless aangesloten 2: Laptop 1
met wireless aangesloten 3: Laptop 2

Mijn huidige adsl abonnement is "internet extra" van kpn(tot 16mb) , deze heb ik omdat hier een soort van aanbieding was.
Tot april 2011 krijg ik" internet extra" voor de prijs van "internet basic"(tot 8mb) wat ik eerst had.

Ik download met grabit, en ik heb verschillende snelheidstesten gedaan op internet.
ik download gemiddeld met 600 a 700 kb/s
de hoogste uitslag van de snelheidstest: 630 kb/s

Dit is dus geen 16 mb maar ik weet dat het hier gaat om de maximaal haalbare snelheid.

Mijn vraag als ik nu weer ga downgraden in mijn abonnement (terug naar basis max 8mb), blijft mijn downloadsnelheid dan 600 a 700 kb/s? of gaat deze dan omlaag omdat de maximaal haalbare snelheid lager is ?

En is er qua hardware nog extra snelheid te behalen ?

Downgraden heeft inderdaad geen invloed op je huidige snelheid en hardwwarematig kun je niets helaas

We hebben hier dus te maken met "mooie praatjes" van internet aanbieder die adverteren met hoge snelheden die nooit te behalen zijn?

wat is dan eigenlijk het voordeel van zo'n extra duur abonnement ?
Zijn er dan situaties waarin je er wel wat aan hebt ?

De snelheid van ADSL is afhankelijk van een aantal externe factoren:

- de afstand van je huis naar de plaatselijke telefooncentrale, hoe groter de afstand, hoe langzamer je verbinding
- de kwaliteit van het gebruikte koperdraad in de grond

Wil je echt een abbo waarbij de aangeboden snelheid ook de werkelijke snelheid is, dan moet je kabel-internet nemen, daarbij spelen deze factoren geen rol

Dat is een duidelijk verhaal

Opzich ben ik wel tevreden over mijn huidige snelheid, alleen niet over de prijs/kwaliteit verhouding.
Die prijs kan dus omlaag, aangezien het voor mij totaal geen zin heeft een hoger adsl abonnement te nemen.

bedankt, en vooral voor de snelle reactie !:thumb:

Wat test je met www.speedtest.net?

Downgraden kan wel nog anders uitpakken. Ik had bij KPN een 40 mb adsl abonnement en kon niet beter dan 8 mb/s halen. Dus ook maar een downgrade naar het 8mb/s abonnement. En toen was de snelheid nog maar 5,5 mb/s. Alles gemeten met speedtest.
Je kunt hardwarematig nog 1 ding doen. Overstappen naar de kabel; ik zit nu met ziggo op 80 mb/s. En mijn e-mail boxen bij zijn nog met een e-mail only abonnement bij KPN (na 12 jaar KPN wilde ik niet mijn e-mail adressen kwijt)

Ron

Nog even de speedtest dan:

ping: 34ms
Downloadsnelheid: 6.56 mb/s
Uploadsnelheid: 0.65 mb/s

Je kunt bij bijna elke provider een test doen om te kijken hoe ver je van de centrale zit.

Ik zat eerst op 1677 meter van de centrale en zat toen bij Qfast (BBNED(erg goed overigens) en haalde daar precies 12Mbit.
Lager kon wel maar hoger absoluut niet.

Ben toen verhuist en zat toen op 2345 meter van de centrale, bij Qfast haalde ik maar tot 8Mbit.
Ben toen naar de KPN gegaan en die vertelde mij dat ik daar wel tot 20Mbit kon halen, ik vroeg ze toen hoe dat dan kan als ik 2345 meter van de centrale afzit.

En dit is hun antwoord geweest:
Was geen probleem want wij hebben onze eigen centrale(s) , ja want ze hebben er best wel een paar staan.

Bij ons in de buurt is er maar eentje en die staat op de beverkoog, dus waar staan die van jullie dan.
Dat mocht hij niet vertellen.

Ik wist wel genoeg nu van de KPN, leugenaars zijn het.

Mijn afstand tot centrale 886 meter
maximaal haalbare snelheid zal dan zijn 24 mb/ps

volgens: http://www.speedtest.nl/adsl/

Dat haal ik sowieso niet :d

Ik heb nou ook niet echt een concluderend antwoord op mn vraag.
Niet erg handig voor het geval ik wil gaan downgraden op mn abonnement.

Bij een abbo van 8Mbit is 6 of 700Kb/s redelijk te noemen, en dat zou je makkelijk moeten kunnen halen.

Mits je provider geen rem erop heeft gezet, als je download bedoel je natuurlijk uit nieuwsgroepen neem ik aan.
Sommige providers zetten de rem erop, zoals ook ziggo of upc, daarom hebben de meeste mensen ook een payserver bij b.v. eweka om de volledige snelheid te benutten die ze hebben.

Bij een abbo van 8Mbit is 6 of 700Kb/s redelijk te noemen, en dat zou je makkelijk moeten kunnen halen.

Mits je provider geen rem erop heeft gezet, als je download bedoel je natuurlijk uit nieuwsgroepen neem ik aan.
Sommige providers zetten de rem erop, zoals ook ziggo of upc, daarom hebben de meeste mensen ook een payserver bij b.v. eweka om de volledige snelheid te benutten die ze hebben.

Met Ziggo download ik via nieuwsgroepen gewoon op volle snelheid hoor, niks geen "begrenzer"

Ik kan er niet echt achter komen of kpn begrenst wordt, hoe zou ik daar achter kunnen komen>?

Watt dat downloaden via payservers betreft.
Ben ik idd van op de hoogte maar ik denk niet dat de snelheid daar hoger van wordt eerlijk gezegd.

Mijn verbinding is gewoon niet sneller dan 800 kb/s
of ik nou via payserver download of niet, als ik bijvoorbeeld een bestand van internet via mn browser download dan kom ik ook niet hoger dan 600/700 kb/s

heb nu ook al veel van die speedtests gedaan, gemiddeld is ongeveer 6 Mbps

Laatst bewerkt:
Nou dus 2 verschillende antwoorden gehad op mn vraag :p

De één zegt dat mn snelheid wel omlaag kan gaan bij een downgrade van het mn internet abbo, en de ander niet.

Dit is juist wat ik wil weten, denk dat ik de vraag dan maar bij kpn leg die hopelijk ondanks commerciële bijbedoelingen me een eerlijk antwoord geven. :confused:

Ik weet niet of dit topic nog actief is maar ik heb vorige week geupgrade van de oudste snelheid (1,6mb/s) naar 16mb/s van kpn.

Haalde maar 600kb/s met grabit en heb toen kpn gebeld.

Toen heeft die meneer bij de klantenservice in mijn router het kanaal ofzo veranderd en

nu haal ik de 1,7MB/s met downloaden.

Ik weet niet of je het opgelost is maar aangezien je nog niet heb geposted dat het

dat het opgelost is ga ik er van uit van niet.

Het tel.nr van KPN klantenservice kan je hier vinden: http://www.kpn.com/prive/service.htm

Succes ermee!

M.v.g Jim

Thanx Jim:thumb:,

Ga het nog even uitzoeken en ff bellen denk ik , ik zal de status van de post ff updaten

Mag ik vragen wat een provider doet als hij "begrenst"........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan