Stopfout tcpip.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrBebra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
3
Mijn computer crasht momenteel 1 a 2 keer per dag. Ik krijg dan een BSOD met de volgende melding: Driver not less or equal.
Stop: 0x000000D1 (0x00000010,0x00000002,0x00000001, 0x8DAE22DA)

tcpip.sys - Address base at 8DA87000, Datestamp 4c15a3db

Het schijnt een probleem met de netwerkkaart te zijn. Teveel gelijktijdige verbindingen???

Wie kan mij helpen?
 
Misschien moet je eens proberen een originele tcpip.sys je huidige te laten vervangen. Normaal is het namelijk niet Zo dat het opeens bsod's zou moeten geven. Ook niet met een honderd verbindingen tegelijk.

Welke versie van Windhoos heb je? Dan kan ik kijken of ik bijbehorende tcpip.sys voor je heb.

Met vriendelijke groeten,
R. de Vries
 
@robbietjuh: tcpip.sys is een door Windows aangeleverd bestand. Er bestaan dus geen 'andere versies' van.

Waarschijnlijker is dat er een probleem is met de driver van de netwerkkaart of de netwerkkaart zelf.

De topic-starter praat over "teveel gelijktijdige verbindingen", dus ik vrees dat hij zo'n "downloader" is (off-topic: ***). Bij gamen zou ik "teveel gelijktijdige verbindingen" niet verwachten, maar dan kan het nog steeds aan de driver liggen van de netwerkkaart.

Eerste wat ik dus zou doen is het bijwerken de drivers van de netwerkkaart.

Verder zou het niet verkeerd zijn als de topic-starter wat meer informatie geeft:
a. Welk besturingssysteem draait op de pc en is dat een 32-bits of 64-bits versie
b. Welke netwerkkaart (merk + type) gaat het over, als dit een 'losse' (USB/PCI/PCI-E) netwerkkaart is?
Als het geïntegreerd zit in de laptop: Welk merk + type laptop gaat het over?
Of als het geïntegreerd zit in een "kant-en-klare" merk-pc: Welk merk + type pc gaat het over?
Of als het gaat om een netwerkkaart die op het moederbord zit geïntegreerd van een zelf-samengestelde pc: Welk merk + type moederbord praten we hier over?
c. Het gebruik dat de topic-starter maakt van zijn (Inter-)netverbinding.

We horen wel wat en hoe.

Tijs.
 
@robbietjuh: tcpip.sys is een door Windows aangeleverd bestand. Er bestaan dus geen 'andere versies' van.

Ben ik het niet mee eens. Je hebt ook virussen, remember? Je hebt tevens programma's die dit soort dingen doen. Het hoeft niet persé bij Windhoos te liggen, het kan ook bij de software die wordt gedraaid liggen.

Mvg,
R. de Vries
 
@robbietjuh: Dan had je de tip moeten geven op malware te scannen. Per slot van rekening hoort tcpip.sys door Windows via WFP (Windows File Protection) beveiligd te zijn tegen 'ingrepen'/corruptie, tenzij malware WFP heeft uitgeschakeld...

Tijs.
 
Systeem gegevens (crash tcpip.sys)

Alternate systeem miditower
Moederbord: Gigabyte UD3 Socket 1158
Processor: Intel i7 860
Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz
Netwerkkaart (Realtek type??) geintegreerd op moederbord (Gigabit LAN)
OS: Windows 7 Home Premium 32 bit
Harddisk: 1,5 TB
 
Prima dat we wat extra hardware-info hebben nu, maar wat is er gekomen uit:
a. Het updaten van de netwerkdriver-software?
b. De malware scan? (Als je geen idee hebt hoe: hier staat een start die ermee maken kunt. Natuurlijk ook Anti-virus software gebruiken op je pc en die bijwerken en daarna laten scannen).

Daarnaast is je moederbord type-aanduiding te algemeen om drivers voor te kunnen vinden op de Gigabyte download-site. Je zult dus zelf moeten gaan zoeken naar (hopelijk betere) netwerkdrivers, met aldaar het opgeven van de juiste (=specifiekere) type-aanduiding.
Voorbeelden van specifieke namen zijn: GA-870A-UD3, GA-MA770T-UD3, GA-890XA-UD3, GA-890XA-UD3 etc.

Succes,

Tijs.
 
Tcpip.sys crash met BSOD

Het lijkt erop dat het probleem met de crashes is opgelost. Het was mij opgevallen dat na het installeren van het programma Ad-Aware (malwarescanner) de PC heel traag opstartte. In 99% van de gevallen crashte de PC direct na het opstarten. Na het verwijderen van Ad-Aware crasht de PC niet meer en start de PC beduidend sneller op. Het lijkt erop dat dit programma het netwerkverkeer ín de war 'maakte en zo een crash veroorzaakte. Er zijn ook gevallen bekend van het Firewall-programma Zone Alarm dat ook dergelijke crashes veroozaakte, die na het deinstalleren van dit programma weer verdwenen. Problemen keerden na een dag weer terug! Ik heb toen de PC Tools Firewall van mijn systeem verwijderd, en sinds die tijd werkt alles weer normaal.
 
Laatst bewerkt:
TCPIP.SYS = Trojan

Heren/Dames! Het klopt idd allemaal! Ok TCPIP.SYS is idd een file die alleen door windows wordt gemaakt/gebruikt, maar idd Malware kan die vervangen, dan heet hij nog steeds TCPIP.SYS. Het gaat hier heel simpel om een Trojan Horse idd, die verschillende systeem files heeft aangepast veranderde. Waardoor het lijkt of je de macht over je pc/labtop kwijt bent en je niet meer de hoofd-systeem opperator bent etc. (als er geen virus-malware betrokken is, krijg je nooit een fout melding met tcpip)

Zoek en download Spybot (search & Destry), op die site kan je ook info lezen over de TCPIP.SYS. Waarschijnlijk moet je hem van exstrne bron (USB, CD, HD) je geinfecteerde pc/labtop laten scannen. En eventueel nog een appart Trojan removal tool zoeken, bv bij www.remove-trojan.com. Om hem uit het hart van je operating systeem te verwijderen, anders kan de Trojan zich zelf mogelijk, terug plaatsen na restart. grote kans dat als het uiteindelijk gelukt is je een Windows-disc nodig hebt om een aantal orginele Windows files terug te plaatsen/herstellen.

Wat deze Trojan-malware doet: er wordt waarschijnlijk spam-mail via jouw IP adres gestuurd door derden. Je hebt het opgelopen, via dubieuse sites (uit bv vage landen), of software. De Trojan kan er voor zorgen dat je geen herstel punt(windows) kan terug pakken, dat het lijkt of je netwerk kaart en/of router niet meer toegankelijk is of dat deze nieuwe drivers nodig heeft. Dat je dyagnostics geen toegang meer heeft, dat je Virus programma blokkeerd, niet wil runnen of niks vind en allemaal van dat soort dingen.

Bijna in alle gevallen van een combinatie van bovenstaande uiteenlopende foutmeldingen, heb je virus-malware-spyware!

gr
Sander
 
@Polar8:
a. Het onderwerp is van 2010, dus reageren is dan niet meer zinvol
b. Het probleem is opgelost, dus welke extra posting dan ook is niet meer zinvol. En het probleem bij de topic-starter was niet malware-gerelateerd maar gerelateerd aan (netwerk-)beveiligingssoftware.
c. Het vervangen van TCPIP.SYS hoort samen te gaan met een melding van WFP (Windows File Protection), dus hoort niet (zonder melding etc.) vervangen te kunnen worden door malware. Zie ook posting #5!

Tijs.
 
Zal de topic dan maar sluiten, voordat er verder op gereageerd wordt.

Gelieve volgende keer een moderator attenderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan