Spatie in XML --> flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holymaker

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Hallo,

wat is de code om een spatie in te voegen in een XML pagina die ge-exporteerd wordt naar FLASH.
Het gaat om de volgende regel:

Code:
<punt datum="18-09-2010" agendapunt="Zaterdagavond​​FEVER" flyer=""/>

Op de plaatsen waar: ​ staan, zou een enkele spatie moeten komen.
De tag ​ werkt dus niet.

Iemand een idee? :D

Hoi Holymaker,
De code (hexadecimaal, of & #8203;​​ decimaal -zonder spatie, anders wordt deze code hier niet weergegeven!) staat bekend als 'ZWSP = Zero Width SPace' (zie deze). D.w.z. een spatie die geen ruimte inneemt; wordt gebruikt om lange woorden eventueel toch af te breken als de vensterbreedte van de browser te smal wordt.
Is het hier wel de bedoeling om Zaterdagavond&FEVER aan elkaar geschreven te krijgen?
Dan zou je het ook gewoon aan elkaar vast kunnen schrijven, in plaats van met die ZWSP's. :)
  • Normaal genomen zet je voor een spatie gewoon een spatie (en als een string tussen aanhalingstekens staat, wordt dat gewoon opgepakt). Anders wordt een &nbsp; gebruikt, d.w.z. een 'Non Braking SPace', een spatie die niet bij een regelovergang gebroken mag worden, zoals in '€ 3,12'.
  • Om leesbare URL's te krijgen, worden daarin vaak underscores _ gebruikt, want daarin mogen geen normale spaties staan (die moeten met %20 aangeduid worden in een URL).
  • Wat misschien roet in het eten zou kunnen gooien, is het & teken, waarvoor in html de code &amp; gebruikt moet worden. Maar omdat hier aanhalingstekens worden gebruikt, denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Of dit allemaal ook zo werkt met XML die naar Flash moet, weet ik niet. - Misschien iemand anders?

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

csshunter, bedankt voor je antwoord.
Ik ga het proberen en kom hier zo snel mogelijk op terug!

ik heb alle opties geprobeerd csshunter, met allen zonder resultaat.
Zou iemand anders weten hoe ik een spatie vanuit een xml naar flash kan sturen?

ik heb alle opties geprobeerd csshunter, met allen zonder resultaat.
Jammer!
Ook die met gewoon de spaties ertussen geprobeerd?
Ik kwam nl. een artikeltje tegen, dat vertelt dat Flash soms moeite heeft met spaties, maar dat je het kunt oplossen door de spaties binnen de aanhalingstekens van een eigenschap te zetten.

Example of XML code that has not been optimized for Flash:
HTML:
<microsoft>
   <name>Bill Gates</name>
   <position>Chief Software Architect</position>
</microsoft>

The same example written as Flash-optimized XML:
HTML:
<microsoft name="Bill Gates" position="Chief Software Architect">
</microsoft>

Jij hebt nu:
HTML:
<punt datum="18-09-2010" agendapunt="Zaterdagavond​​FEVER" flyer=""/>
Naar analogie van het bovenstaande zou bij jou dan in de XML moeten staan:
HTML:
<punt datum="18-09-2010" agendapunt="Zaterdagavond FEVER" flyer="">
</punt>
Dus behalve de spatie geen einde met />, maar met </punt> *)
Als dat het niet doet, dan lig ik er uit.
Dan maar hopen dat er vlug een flash-deskundige langskomt.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Beste csshunter, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb de maker van mijn website gevraagd om het probleem te verhelpen en het was een fout in de Flash zelf.
Nu werkt de normale " " zoals hij moet zijn. :d

... en het was een fout in de Flash zelf.
Asjemenou! Wie had dat kunnen bevroeden?! :shocked:
Maar achteraf eigenlijk wel logisch: want je had alle opties wel uitgeprobeerd, dus dat had de onvermijdelijke conclusie moeten zijn.
Mooi dat het opgelost is. :thumb:

Met vriendelijke groet,
CSShiunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan