Verkleinen van beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

szal

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
31
Ik maak gebruik van een 22 inch langwerpig beeldscherm. Ik wil daarvan graag een wat kleiner en vierkanter beeld maken want van het naar links en rechts gezwiep van mijn ogen wordt ik wel eens moe.
Kun je dit instellen?
 
Een kleinere beeldschermresolutie instellen. dan kun je als het goed is met de knopjes op het beeldscher aangeven waar het scherm moet staan.;)

mvg
corstian
 
Je kunt het window waar je naar tuurt toch wat smaller zetten

Ron
 
daarom moet je de schermresolutie veranderen. misschien kun je dat ook wel doen met behulp van de knopjes op het beeldscherm.

mvg
corstian
 
Wat Haaren101 bedoelt (en ook mijn suggestie was) is dat je het venster van het programma kleiner maakt.

Het is onzin om je venster over de hele breedte van je beeldscherm te zetten.
Dan krijg je inderdaad last van je ogen.

Gewoon het scherm naar de gewenste grootte slepen en probleem opgelost. :)
 
Ping

Wat zit je nou toch te zeuren over een beeldresolutie veranderen. Je weet niet eens welke resolutie ingesteld staat en je weet ook niet om welke monitor het gaat.

Ron

Ik neem aan dat als je een breedbeeld hebt dat je resolutie ook ingesteld staat op een breedbeeld resolutie. als je een andere resolutie instelt kan niet het gehele scherm gevuld worden.;)

mvg
corstian
 
@MCH: Logisch natuurlijk, je koopt een grote monitor om vervolgens de resolutie te verkleinen :rolleyes:

@szal: Wees verstandig, volg het advies van Haaren101 op. Is dat niet duidelijk genoeg dan lijkt mijn toelichting voldoende te zijn.
 
Eigenlijk verlang ik terug naar mijn 17inch scherm 3x4, maar dat heb ik verkocht omdat ik in 1 koop bij een Acer machine een 22inch 16 x 9 scherm kon aanschaffen. En om nu weer een apart 3 x 4 scherm aan te schaffen, dat kost me op dit moment teveel.
Maar goed, "Gewoon het scherm naar de gewenste grootte slepen en probleem opgelost" , zegt Tha Devil. Maar hoe doe je dat dan?
 
Als je hem gemaximaliseerd hebt dan staat er rechtsboven in het midden een icoontje met twee vensters achter elkaar.
Daar klik je op zodat hij naar vensterweergave gaat.

Vervolgens rechtsonder in de hoek klikken, de muisknop ingedrukt houden en dan je muis bewegen tot je tevreden bent met de grootte.
 
Ach ja natuurlijk. Zo simpel is het gewoon, maar ik was er niet op gekomen. Bedankt. Maar kun je die instelling ook borgen of moet je het steeds opnieuw instellen?
 
Als het goed is moet hij nu telkens op die grootte opstarten.

Zo niet dan moest je een of andere omslachtige handeling doen.
Helaas werk ik te weinig in Windows om die te onthouden.

Windows 7 heeft ook de leuke feature om bij het slepen van het gehele venster op de helft van je scherm plaatst (Dus boven op menu-balk klikken en slepen naar de linker- of naar rechterrand)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan