Wel films afspelen via externe HD op Samsung tv ( LE40C750) maar geen sub titels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen1956

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
58
Wie kan mij helpen, ik wil films afspelen op mijn tv( Samsung LE40C750) via een externe HD via usb.
De film speelt prima af maar ik kan niets in het menu doen en krijg ook geen sub titels.
Alle films die op de HD staan krijg ik in het menu, dus dat gaat allemaal prima.
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Dan zou je die video_ts bestanden moeten gaan bewerken / herbranden samen met een apart te downloaden .srt bestand en de subs meebranden (permanent).
 
Dan zou je die video_ts bestanden moeten gaan bewerken / herbranden samen met een apart te downloaden .srt bestand en de subs meebranden (permanent).[/QUOTE

Is er geen andere mogelijkheid ?
Het gaat mij er juist om dat ik geen dvd meer hoef te branden.
Ik heb ooit ergens iets gelezen dat je dezelfde naam aan het bestand moet geven.
Maar ik heb daar echt geen kaas van gegeten hoe ik dat aan moet en kan passen.
 
Nee, diezelfde naam etc. is een héél ander verhaal, dan heb je het over .avi's.
Ik vroeg je niet voor niets wat het formaat van de films is:
video_ts,
.avi
anders?

Jij schrijft dat de subs erbij zitten, hoe heb je dat vastgesteld en nogmaals de vraag, wat voor soort films betreft het:

video_ts,
.avi
anders?

Je schreef al 'video_ts films'. Als dat zo is dan kom je niet weg met de truuk van de subs in dezelfde map plaatsen. Die vlieger gaat alleen op voor avi's.
 
Nee, diezelfde naam etc. is een héél ander verhaal, dan heb je het over .avi's.
Ik vroeg je niet voor niets wat het formaat van de films is:
video_ts,
.avi
anders?

Jij schrijft dat de subs erbij zitten, hoe heb je dat vastgesteld en nogmaals de vraag, wat voor soort films betreft het:

video_ts,
.avi
anders?

Je schreef al 'video_ts films'. Als dat zo is dan kom je niet weg met de truuk van de subs in dezelfde map plaatsen. Die vlieger gaat alleen op voor avi's.

Ja idd gast0225, het gaat hoofdzakelijk om video_ts films, de subs zitten erbij want ik kan wel gewoon afspelen via mijn VLS mediaplayer. Die geeft ook het submenu aan, dus het zit er wel allemaal bij.
Ook als ik een dvd brand met nero of alcohol dan zitten de subs er gewoon bij.
 
Dan heb je m.i. 2 opties : of de bestaande film herbewerken en de subs meebranden, óf op de daartoe geeigende sites zoeken naar een .avi met bijbehorende losse subs.

+ optie 3 (de beste van de drie) : de handleiding van je TV eens goed bestuderen, want als je met elk ander apparaat/ mediaspeler wél het menu zichtbaar krijgt, dan zou het (m.i.) op de TV óók moeten lukken, zéker met een video_ts mappie.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je m.i. 2 opties : of de bestaande film herbewerken en de subs meebranden, óf op de daartoe geeigende sites zoeken naar een .avi met bijbehorende losse subs.

+ optie 3 (de beste van de drie) : de handleiding van je TV eens goed bestuderen, want als je met elk ander apparaat/ mediaspeler wél het menu zichtbaar krijgt, dan zou het op de TV óók moeten lukken, zéker met een video_ts mappie.

Ik heb samsung al gebeld maar daar zeggen ze dat ik alleen kleine AVI bestanden af kan spelen, wat dus blijkbaar niet zo is want films van ruim 4 gb speelt hij prima af, maar alleen zonder subs, ik zie het menu wel maar ik kan er niets meer doen.
In de gebruiksaanwijzing geeft Samsung op dat er alleen kleine bestanden van een videocamera af te spelen zijn.
Ik heb ook gevraagd of ik eventueel codecs kan installeren maar daar zeggen ze van dat zoiets niet gaat.
Nu heb ik een dane elec mediaplayer gekocht maar dat ding werkt draadloos voor geen meter.
 
Het geeft niks, maar je blijft mogelijk 2 'soorten' films door elkaar halen. Met 'kleine' avi's zal Samsung ongetwijfeld standaard avi's bedoelen want die zijn veelal +700 MB tot 1.? giga groot en dat zijn in filmland relatief 'kleine' bestanden. Die Avi's 'groeien' naar ruim 4 gig films als je ze omzet naar video films (video_TS map).

De +4 gig films waar jij het over hebt zijn dus de video_ts mapjes films.

Rest optie 1 als je persé je doen wil bereiken: de video_ts map bewerken en voorzien van subs.

Oneindig veel gemakkelijker is het even zoeken naar een .avi, die zijn vrij gemakkelijk te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Het geeft niks, maar je blijft mogelijk 2 'soorten' films door elkaar halen. Met 'kleine' avi's zal Samsung ongetwijfeld standaard avi's bedoelen want die zijn veelal +700 MB tot 1.? giga groot en dat zijn in filmland relatief 'kleine' bestanden. Die Avi's 'groeien' naar ruim 4 gig films als je ze omzet naar video films (video_TS map).

De +4 gig films waar jij het over hebt zijn dus de video_ts mapjes films.

Rest optie 1 als je persé je doen wil bereiken: de video_ts map bewerken en voorzien van subs.

Oneindig veel gemakkelijker is het even zoeken naar een .avi, die zijn vrij gemakkelijk te vinden.

Denk dat het toch gemakkelijker is om dan een goede mediaplayer te zoeken die het wel goed doet, dan ben ik van dat branden af.
Op de reguliere torrentsites kan je over het algemeen de recente films alleen in iso of video_ts downloaden.
Nog een goede tip voor een goede draadloze mediaplayer?
 
Ik moet je bekennen dat ik van draadloze mediaspelers totaal geen verstand hebt. Ik ben het overigens niet met je eens dat de meest recente films voornamelijk in .iso of video_ts te downloaden zijn.

Verwijzingen naar sites waar je films vandaan kunt halen zijn tegen de regels van de Helpmij. Ik kan je echter wel verwijzen naar sleutelwoorden als stichting Brein en hun pogingen eerder dit jaar om een bekende downloadsite 'uit de lucht te halen' in Nederland, Google eens wat.
 
Ik moet je bekennen dat ik van draadloze mediaspelers totaal geen verstand hebt. Ik ben het overigens niet met je eens dat de meest recente films voornamelijk in .iso of video_ts te downloaden zijn.

Verwijzingen naar sites waar je films vandaan kunt halen zijn tegen de regels van de Helpmij. Ik kan je echter wel verwijzen naar sleutelwoorden als stichting Brein en hun pogingen eerder dit jaar om een bekende downloadsite 'uit de lucht te halen' in Nederland, Google eens wat.

Ik begrijp welke je bedoelt, maar dit soort torrentsite heb ik al menig virusje bij opgelopen, nu download ik alleen nog maar bij besloten torrent site's en dit naar volle tevredenheid moet ik zeggen.
Maar ik wil je in ieder geval heel hartelijk bedanken voor je snelle reacties.
Ik weet nu in ieder geval dat ik toch iets anders moet gaan verzinnen.
M.v.g Leen
 
Als wij het over dezelfde site hebben (en dat neem ik aan), dan ben ik zéér verbaasd. Ik download er al jaren ál mijn films en heb nog nooit ook maar iets gezien dat op een virus leek. Uiteraard scan ik wel altijd even de gedownloade films alvorens deze open te klikken, maar ook dat scannen heeft nog nooit een 'hit' opgeleverd.

Hebben wij het écht over dezelfde site?
 
Als wij het over dezelfde site hebben (en dat neem ik aan), dan ben ik zéér verbaasd. Ik download er al jaren ál mijn films en heb nog nooit ook maar iets gezien dat op een virus leek. Uiteraard scan ik wel altijd even de gedownloade films alvorens deze open te klikken, maar ook dat scannen heeft nog nooit een 'hit' opgeleverd.

Hebben wij het écht over dezelfde site?

Ik denk het wel hoor, het begint met een P.
Mijn harde schijf was echt helemaal niet meer te redden, dus ik ben er een beetje benauwd van geworden. :evil:
 
Ik denk het wel hoor, het begint met een P.
Mijn harde schijf was echt helemaal niet meer te redden, dus ik ben er een beetje benauwd van geworden. :evil:

Dag Leen,

Kunnen we deze vraag inmiddels sluiten? Ik weet niet of het nog gelukt is om een geschikte mediaplayer te vinden?

Groetjes Colin
 
Dag Leen,

Kunnen we deze vraag inmiddels sluiten? Ik weet niet of het nog gelukt is om een geschikte mediaplayer te vinden?

Groetjes Colin

Hoi Colin,

De vraag kan je sluiten ik kom er niet verder mee, wat betreft de mediaplayer die doet het prima alleen draadloos krijg ik geen verbinding met de pc/ router, maar met een HDMI kabel kom ik er ook wel.
Groet, Leen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan