Pagina nummering (footer) draaien ivm landscape

Status
Niet open voor verdere reacties.

sdk

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
18
Hallo allemaal.

Ik heb het voor elkaar gekregen om een aantal pagina's van mijn document in zogenaamde landscape modus te plaatsen. Dit is nodig omdat anders bepaalde tabellen niet passen.

Helaas komt de paginanummering rechts onder.

Indien ik het document uitprint en inbind dan zal ik de landscape pagina's een kwart moeten draaien (anders past het niet op elkaar) en dan staan de footers verkeerd (rechts boven, op zijn kant).

Nu zat de how to bij de guide die ik had gevonden maar ik ben de url kwijt (!).

Iemand enig idee hoe ik de paginanummering op de "zijkant" van de landscape pagina krijg? En dus ook de tekst een kwart gedraaid?



Uploaded with ImageShack.us

edit:

dit lukt ook niet (links onder en dan kwart draaien) omdat de optie format niet tevoorschijn komt... http://beancountersguide.co.uk/2007/03/14/portrait-and-landscape-in-one-document/
 
Laatst bewerkt:
Zet een tekstvak in de koptekst, zet daar een tabel in met 1 rij en 1 kolom, zet daarin het paginacijfer en roteer dat (Opmaak - Tekstrichting). Sleep het tekstvak naar de goede plek op de pagina. Als de tabel op 1 pagina past, hoef je de koptekst niet eens te gebruiken, dan volstaat een tekstvak met tabel. De tabel is noodzakelijk: alleen tekst in een tabel kan gedraaid worden.
 
Zet een tekstvak in de koptekst, zet daar een tabel in met 1 rij en 1 kolom, zet daarin het paginacijfer en roteer dat (Opmaak - Tekstrichting). Sleep het tekstvak naar de goede plek op de pagina. Als de tabel op 1 pagina past, hoef je de koptekst niet eens te gebruiken, dan volstaat een tekstvak met tabel. De tabel is noodzakelijk: alleen tekst in een tabel kan gedraaid worden.

bedankt maar hoe krijg ik die tabel op de juiste plek? dwz op de plek die op een normale pagina lay out rechts onder zou zijn? Random slepen gaat waarschijnlijk niet overeenkomen:(.\

edit: zodra ik de tekst draai wordt de tabel cel enorm groot,en wordt de gebruikte marge ook groter. Sleep ik de cel kleiner dan verandert de marge ook weer mee. Wordt langzaam gek van word:S. Ik had net iets voor elkaar met invoegen en dan paginamarge links en vervoglens de tekst draaien, maar dan komt de tekst in het HELE document, ook al staat de footer niet gelinked.
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een heel gedoe, maar bedenk dat Word wel als pagina-opmaakprogramma wordt gebruikt maar daar niet voor is bedoeld.

Misschien is er een betere manier dan wat ik heb bedacht. Maar goed. Je kunt op het tekstvlak rechtsklikken en dan Tekstvak opmaken selecteren, dan kun je de positie nauwkeurig opgeven en andere details instellen, zoals de marge in het tekstvak. De kans is groot dat het dan nog verspringt, of dat de grootte van de letter verkleind wordt tot 2,5 pt, zoals mij overkwam. :rolleyes: Deze aanwijzingen gelden voor Word 2002, ik heb de laatste versie niet, daar kunnen dingen weer anders gaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan