Beeldscherm zwart na windows logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joenekop

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Beste mensen,

Mijn zusje heeft pc problemen, want na het windows 7 logo tijdens het opstarten gaat het beeldscherm op zwart. Maar na een paar keer herstarten start de pc wel door en kan ze hem prima gebruiken. Dus kapot kan de boel niet zijn, want anders zou hij het nooit doen (toch?) Ook het toetsenbord slaat overigens uit.

Nu heb ik verschillende topics op internet hierover gevonden en natuurlijk verschillende oplossing geprobeerd.

Ik heb de videokaartdriver opnieuw geinstalleerd
Ander beeldscherm gebruikt
Alle usb-appararten losgekoppeld
Windows 7 opnieuw geinstalleerd
HD geformateerd en windows 7 er opnieuw opgezet.

Maar jullie voelen hem al aankomen, geen van dit heeft gewerkt. Heeft iemand van jullie een goede oplossing?

Lijkt meer op een probleem met de voeding van de pc, dan krijg je zulke "koude start" problemen

Bedankt voor de reactie. Wat zou ik aan de voedingsproblemen kunnen doen?

ok, maar hoe kan het dan dat hij het af-en-toe dan wel doet? Want als de voeding kapot zou zijn, zou hij het toch helemaal niet doen?

Het is niet zo, dat een voeding het OF wel OF niet doet....

Een voeding kan ook zwakker en brak worden en dan nog wel b.v. voldoende stroom leveren om een lampje te laten branden of fan te laten draaien, maar niet meer genoeg om een hele pc in 1 keer op te starten. Met als gevolg dit soort problemen.

ik heb inmiddels de voeding vervangen door hetzelfde soort werkende voeding, maar dit geeft geen enkel verschil.

Wat nu?

Een voeding van 210 Watt????????

Welke hardware zit er in die pc dan???

tsja het waren vrij goedkope pc'tjes en heb er drie tegelijk gekocht.

Twee van deze doen het prima! Maar eentje laat het nu dus afweten. Dus ik kan hier toch uit afleiden dat 210 w genoeg moet zijn, want anders zouden die andere het ook niet doen.

Wat kan het dan wel zijn?

Oke! Hier het antwoord!
Als je de pc opstart hou je de f8 toets 3 sec ingedrukt dan weer 0.5 sec eraf en dan weer 3 sec enzv ( NIET IN JE BIOS GAAN, HET IS ECHT DE F8 TOETS!)
En op een bepaald moment krijg je een soort menu ,nu start je op in 640 x 480, log nu in op windows7 en ga naar je beeldscherm instellingen, hier zullen 2 beeldschermen staan.
Gewoon zeggen dat ze elkaar moeten dupliceren of de goeie als primaire instellen!!

Dit heeft bij mij gewerkt!

Laatst bewerkt:
bedankt voor je hulp, maar ook dit werkt niet, zodra ik hiervoor kies slaat wederom het beeldscherm uit.

Ik ben zelf weer verder gegaan met de pc en eigenlijk wordt het steeds vreemder. Ik had Windows Vista via de boot op de pc gekregen en alles werkte eigenlijk naar behoren. Service pack 1 erop en vervolgens geupgrade naar Windows 7. Vervolgens nog McAfee 8.7 erop de Live. Heel wat herstarts uiteraard...

Maar tot bij verbazing (lees verdriet en woede) start na van loop van tijd de pc opeens weer niet meer door.

Vervolgens opnieuw vista geboot en service pack 1 geinstalleerd. Nu maar geen windows 7, weer McAfee erop en nog wat drivers en de boel draait als een zonnetje! Toen kwam de nacht en nu zet ik net de pc weer aan...weer geen herstart!

Ik snap er niks meer van....ik sta op het punt de pc het raam uit te gooien...maar misschien heeft iemand nog een goed idee? Of moet ik dit misschien in een ander forum posten?

misschien een kleine update, wanneer de pc "stopt" oftewel vastloopt hoor ik een kleine tik vanuit de pc-kast

JA dat heb ik ook dat is je harde schijf ik heb precies hetzelfde maar ik heb em laten vallen:o

Ik hoor een korte tik en dan trrrrrrrr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan