My security Shield

• Onderwerp starter Onderwerp starter wwim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wwim

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2006
Onbedoeld is “My security Shield” geïnstalleerd door mijn pc een op Windows lijkend beveiligings centrum web pagina te laten scannen. Steeds komt nu de melding, dat er wel 50 trojan horses, virussen e.d. zijn ontdekt en dat je die voor een x bedrag kunt laten verwijderen. Als je ja, of nee klikt komt de mededeling: “Windows- geen schijf”. Daarna begint het hele gedoe opnieuw. Kan ik e.e.a. zelf verwijderen, en waar moet ik dan zoeken? B.V.D.!
wwim

menu start>configuratie scherm>software>progamma verwijderen en dan het progamma opzoeken?

Even een vraagje tussendoor (gebruik de tip van Probleempjes in ieder geval!)

Bedoel je echt "My Security Shield" of is de naam anders, zoals "PC Security Shield" of "The Shield 2004"? De aanduiding moet exact zijn, als hulpmiddelen zoals door Probleempjes aangereikt niet helpen om een verwijderingshandleiding voor je te vinden, vandaar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat op die benaming een specifieke removal-guide bestaat: hier

Dit als de 'generieke' hulpmiddelen die Probleempjes heeft aangereikt niet helpen of niet gebruikt kunnen worden.

Succes,

Tijs.

heb ik ook gehad, maar andere naam!

Onbedoeld is “My security Shield” geïnstalleerd door mijn pc een op Windows lijkend beveiligings centrum web pagina te laten scannen. Steeds komt nu de melding, dat er wel 50 trojan horses, virussen e.d. zijn ontdekt en dat je die voor een x bedrag kunt laten verwijderen. Als je ja, of nee klikt komt de mededeling: “Windows- geen schijf”. Daarna begint het hele gedoe opnieuw. Kan ik e.e.a. zelf verwijderen, en waar moet ik dan zoeken? B.V.D.!
wwim
ik heb ook zoiets gehad. dat heet: XP INTERNET SECURETY. pc helemaal naar de maan gegaan! moest ook (ongeveer) 75.95
dollar betalen. is gewoon een virus, staat ook niet bij software of windows onderdelen. geen anti-virus gevonden doe hem detecteert, maar, er is een programma dat er WEL tegen werkt, namelijk: EXEFIX is gratis en overal zijn instructies te vinden maar grote kans dat je laptop straks hhheeelll lllaaannngggzzzaaammm iiisss!!! is bij mij ook gebeurt. en me accu wil nie meer opladen, terwijl die net niew was! (en dat lag niet aan dat programma want is geinstaleert en aangeraden door een vriend die in die zooi werkt voor beroep) hoop dat dit helpt!

@HELP1234567890: Geen idee wat je verhaal toevoegt: De topic-starter heeft al genoeg kenmerken genoemd van de malware waar híj last van heeft.

Bovendien heeft hij voldoende tips aan de hand gekregen vanuit het forum.

Hiermee wil ik je initiatief niet helemaal onder de mat vegen, ik hoop dat je dat wilt geloven, maar het is niet in het belang van de topic-starter dat iedereen die ervaringen heeft met andere malware dan hijzelf hier in de discussiedraad wat gaat posten.

No offense! :D

Tijs.

Ik heb ook last van dit programma, maar my security shield voorkomt dat ik verwijderingsprogramma's kan instaleren. Het lijkt mij vrij logisch dat in taakbeheer bij prosessen dit programma kan worden uitgeschakeld. Weet iemand misschien hoe dit programma daar heet?
Inmiddels opent mijn pc taakbeheer ook al niet meer..hoe kan ik dit verhelpen?

Laatst bewerkt:
@Noukje288: het is niet de bedoeling dat je jouw vraag gaat onderbrengen in die van een ander, ook al gaat het om dezelfde malware.

Overigens heb je helemaal niet vermeld wat rkill.exe oplevert, dat had namelijk jou in staat moeten stellen om de anti-malware programmatuur te installeren (zie de instructies die ik gelinkt had).
Er zijn expres allerlei naamvarianten beschikbaar als download, zodat de malware op een verkeerd spoor kan worden gezet. Download dus alle naamvarianten van rkill (als explorer.exe, iexplore.exe, userinit.exe en winlogon.exe) en kijk welke je daarvan succesvol starten kunt. Natuurlijk deze bestanden niet over de Windows-varianten heen downloaden, dus in een aparte map downloaden en proberen van daaruit te starten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan