• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik bij een e in een naam er 2 puntjes op

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Hoe krijg ik bij een e in een naam er 2 puntjes op Bij henriette. Op de e moeten 2 puntjes
 
" met shift ingedrukt houden (naast de ; toets) en dan de e drukken, dan krijg je: ë
 
Je kan ook de map Speciale tekens gebruiken.
Open het programma Uitvoeren met de Windowstoets + R,
en typ in het tekstveld van Uitvoeren : charmap.exe
Druk op enter.
Om een teken te gebruiken klik je erop,
en vervolgens klik je op de knop Selecteren.
Het geselecteerde teken verschijnt nu in het tekstveld.
Dan klik je op Kopiëren, waarna je het teken in een tekstdocument kan plakken.
 
Ook ik gebruik al jaren de combinatie die Mitsiexxl beschrijft, maar heb in het kader van 'andere methodes uitproberen' ook de twee andere even gedaan. De conclusie moet toch wel luiden dat de methode die Mitsiexxl beschrijft de snelste / ergonomich meest handige is.
 
Typ Henri in en houd nu de Shift-toets ingedrukt en druk op de toets naast de p-toets (diegene met de ¨ ^ en [ op) laat nu de Shift-toets los en druk op de e-toets
 
Typ Henri in en houd nu de Shift-toets ingedrukt en druk op de toets naast de p-toets (diegene met de ¨ ^ en [ op) laat nu de Shift-toets los en druk op de e-toets

Heb jij wel een qwerty bord of ...............? Op een qwerty bord zit naast de p toets de letter o aan de linkerkant en de tekens [ { aan de rechterkant.
 
Laatst bewerkt:
99,9% van alle in Nederland wonende mensen.....................
 
Daarom woon ik ook in België (let op het trema boven de e)
Gemaakt volgens mijn methode :D
 
Hoi,

Voorwaarde voor de 'methode Mitsiexxl ' is, dat de toetsenbord-indeling V.S International is ingesteld.
 
opgelost,bedankt

heb een qwerty bord.Dus alle oplossingen kloppen bij mij niet.

Heb het opgelost met speciale tekens,zoals boven beschreven.

Bedankt allemaal. Hopen dat ik dit nu niet vergeet!!!:thumb:
 
heb een qwerty bord.Dus alle oplossingen kloppen bij mij niet.

Heb het opgelost met speciale tekens,zoals boven beschreven.

Bedankt allemaal. Hopen dat ik dit nu niet vergeet!!!:thumb:

Buh? Maar dat is toch hartstikke omslachtig?
 
De enige methode di nog niet is vermeld, en die bij alle toetsenborden werkt (zo kun je Belgen en kaaskoppen tevreden stellen ;) ) <Ctrl>+<Shift>+<"> En de klinker uiteraard...
 
De enige methode di nog niet is vermeld, en die bij alle toetsenborden werkt (zo kun je Belgen en kaaskoppen tevreden stellen ;) ) <Ctrl>+<Shift>+<"> En de klinker uiteraard...

.... ehh
Behalve bij mij dan zeker (Word niet; Outlook niet; Excel niet ....)
 
heb een qwerty bord.Dus alle oplossingen kloppen bij mij niet.

Heb het opgelost met speciale tekens,zoals boven beschreven.

Bedankt allemaal. Hopen dat ik dit nu niet vergeet!!!:thumb:

Je maakt het jezelf véél te ingewikkeld. De methode met de Shift toets en het ' teken wérkt op een qwerty toetsenbord, mááááááááár.............. misschien staat jouw invoertaal op Nederlands i.p.v. Verenigde Staten (internationaal). Dán namelijk krijg je geen ë maar krijg je è (zoek de verschillen............)i

M.a.w. duin1, kijk NAAST het Windowsklokje naar het kleine pictogrammetje van het toetsenbord. Hang de muis erboven en kijk welke 'taal' staat ingesteld. Is dat Nederlands, verander dat dan naar Verenigde Staten (internationaal) en zet die trema voortaan zoals Mitsiexxl beschrijft, da's écht de snelste en handigste methode.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tabelletje gemaakt en ligt naast mijn toetsenbord.
De ALT-toets ingedrukt houden en getal met nummeriek toetsenbord intoetsen.

Voor de á is het ALT+160

Code:
	a	e	i	o	u
/	160	130	161	162	163
\	133	138	141	149	151
¨	132	137	139	148	129
^ 	131	136	140	147	150

Groet Nono
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan