fout in video hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicks

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Berichten
105
de volgende fout krijg ik met grote regelmaat, kan hier iets aan gedaan worden, mijn laptop is een hp pavillion dv9700 met 3 gb intern geheugen en 2 harde schijven van elk 150 gb.
 

Bijlagen

  • fout video hardware.jpg
    fout video hardware.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 158
Er is dus blijkbaar een probleem met je videokaart.
Heb je al eens geprobeerd de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren? Dat ZOU MISSCHIEN kunnen helpen.
Het kan er ook op duiden dat je kaart bv te warm word en dan crached of iets dergelijks.
 
Ik ben een leek dus leg me aub uit hoe ik dat moet doen.
 
Jarco zit goed: een BCCode van 117 geeft een 'hardware-fout' aan.
En omdat de DV9700 bekend zijn om hun warmte (afvoer-)problemen is er een grote kans dat warmte-problemen de oorzaak zijn.

Breng het apparaat naar een reparateur om de laptop uit elkaar te laten halen, alle stof en andere verontreinigingen te laten verwijderen en (evt.) nieuwe koelpasta te laten aanbrengen tussen de videokaart-chip en de warmteafvoer (='heatpipe') die daarop gemonteerd is.
Laat die meteen testen of de ventilator(en) in de laptop nog wel (goed) draaien.

Verder is natuurlijk van belang dat je er zelf voor zorgt dat de ventilator-uitgang nooit wordt geblokkeerd bij gebruik.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
daar wordt ik niou niet echt vrolijk van wat zou dat ongeveer kosten???
 
Ik vermoed dat een schoonmaakactie niet meer hoeft te kosten dan 1 à 1,5 uur werk, dus schat ik totaal tussen 40 en 60 euro. Prijsopgave kun je natuurlijk van tevoren opvragen/schatten door de reparateur.

Overigens staat het je vrij om het zelf te doen, natuurlijk. Niet dat ik dat aanbeveel.

Tijs.
 
Is daar ook een video van te vinden hoe je een en ander uit elkaar moet halen en dan schoon kan maken?
 
Zoek op Youtube naar DV9700 en wellicht komt er wat voorbij. En verder kun je in deze handleiding kijken, vanaf hoofdstuk 4. Disassembly vanaf pagina 48.

Succes,

Tijs.
 
Graag gedaan.

Laat je ons t.z.t. nog weten wat je schoonmaak-acties als resultaat hebben opgeleverd m.b.t. je probleem?

Tijs.
 
het kan aan je OS (besturingsysteem liggen) Windows Vista, ik zou windows 7 dwn*** met trn*** en installeren dan heb je geen problemen meer.:)
 
het kan aan je OS (besturingsysteem liggen) Windows Vista, ik zou windows 7 dwn*** met trn*** en installeren dan heb je geen problemen meer.:)

@Windowsfaq: Iemand op de chat meldde me eens dat jouw adviezen wel vaker de plank volledig mis slaan. Je hebt (helaas) een voorbeeld hiervan gegeven zojuist: Als je de foutmelding en mijn verhaal er achteraan gelezen had, dan had je geweten dat het (99%) niet aan de drivers of besturingssysteem ligt maar aan hardware.

Een volgende keer als je weer onzin-informatie dumpt in discussiedraden waar ik bij betrokken ben, dan zal ik je posting bij de moderatoren melden als off-topic. Zij kunnen dan óf je posting verwijderen óf je een stevige reprimande ervoor geven.

Tijs.
 
Kan het niet laten maargoed,
Windowsfaq dit antwoord heeft me zojuist laten lachen, voortaan eerst eens topic lezen voordat je gaat posten.
En ik ben het 99% eens met dnties zijn antwoord :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het altijd voor 100% eens met de adviezen van dnties want als hij niet helemaal zeker is van zijn zaak dan geeft hij dat gewoon eerlijk aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan