fout in video hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

dicks

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Berichten
105
de volgende fout krijg ik met grote regelmaat, kan hier iets aan gedaan worden, mijn laptop is een hp pavillion dv9700 met 3 gb intern geheugen en 2 harde schijven van elk 150 gb.
 

Bijlagen

  • fout video hardware.jpg
    fout video hardware.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 158
Er is dus blijkbaar een probleem met je videokaart.
Heb je al eens geprobeerd de drivers te verwijderen en opnieuw te installeren? Dat ZOU MISSCHIEN kunnen helpen.
Het kan er ook op duiden dat je kaart bv te warm word en dan crached of iets dergelijks.
 
Ik ben een leek dus leg me aub uit hoe ik dat moet doen.
 
Jarco zit goed: een BCCode van 117 geeft een 'hardware-fout' aan.
En omdat de DV9700 bekend zijn om hun warmte (afvoer-)problemen is er een grote kans dat warmte-problemen de oorzaak zijn.

Breng het apparaat naar een reparateur om de laptop uit elkaar te laten halen, alle stof en andere verontreinigingen te laten verwijderen en (evt.) nieuwe koelpasta te laten aanbrengen tussen de videokaart-chip en de warmteafvoer (='heatpipe') die daarop gemonteerd is.
Laat die meteen testen of de ventilator(en) in de laptop nog wel (goed) draaien.

Verder is natuurlijk van belang dat je er zelf voor zorgt dat de ventilator-uitgang nooit wordt geblokkeerd bij gebruik.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
daar wordt ik niou niet echt vrolijk van wat zou dat ongeveer kosten???
 
Ik vermoed dat een schoonmaakactie niet meer hoeft te kosten dan 1 à 1,5 uur werk, dus schat ik totaal tussen 40 en 60 euro. Prijsopgave kun je natuurlijk van tevoren opvragen/schatten door de reparateur.

Overigens staat het je vrij om het zelf te doen, natuurlijk. Niet dat ik dat aanbeveel.

Tijs.
 
Is daar ook een video van te vinden hoe je een en ander uit elkaar moet halen en dan schoon kan maken?