Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 13 van 13

Onderwerp: IP-adres achterhalen

• Vraag is opgelost
    Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km

IP-adres achterhalen

Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk (linksys 160N) met daaraan gekoppeld een Conceptronic mediastore. Tijdens de vakantie is de stroom lang van de mediastore afgeweest. Ik schakelde zojuist de Mediastore schijf weer aan, maar krijg er via de laptop geen contact mee (was voorheen wel het geval).
    Ik probeerde vervolgens in het menu te komen, maar weet zo niet meer wat het IP-adres is.

Weet iemand zo op welke manier ik het juiste IP-adres kan achterhalen waardoor ik weer in het menu kan komen?

Alvast bedankt!

Riccardo
    --------------------------
    Als je enige gereedschap een hamer is, zien alle problemen eruit als een spijker

Je kunt als je naar deze site gaat je ip-adres van je router vinden http://www.whatismyip.com/.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km
    Bedankt voor je reactie, maar ik zoek niet het IP-adres van mijn router (dat is een statisch IP-adres 192.168.1.1), maar het IP-adres van mijn mediastore schijf die is aangesloten op mijn router.

Weet je zo hoe ik die kan vinden?
    Als je enige gereedschap een hamer is, zien alle problemen eruit als een spijker

Probeer je media store schijf eens rechtstreeks aan te sluiten op je pc.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km
    Net geprobeerd, maar krijg geen verbinding

Trotse Pappa
    Verenigingslid
    m@rio's avatar
    Afstand tot server
    ±126 km
    Inloggen op de router en dan naar Status gaan. Kies dan voor Local Network en dan zie je een knop DHCP Client Table.

Als de conceptronics een ipdres heeft gekregen zou die daar tussen moeten staan.
    Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg

Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km
    Ik heb net even gekeken. Ik zie hier alleen het vaste IP-adres van mijn router staan. Ik zie ook mijn andere externe harde schijf (ook verbonden met de router, maar waar ik wel gewoon verbinding mee kan leggen) hier niet staan. Volgens mij is deze lijst dan ook niet volledig of doe ik iets fout?

Ik denk dat je je media store een ip-adres moet geven aangezien hij er niet bij staat.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km
    Op welke wijze doe ik dat dan?
    Ik kan niet in het menu van de mediastore-schijf. Heb hem net ook al gereset, maar kom er gewoon niet in.

Senior Member
    Afstand tot server
    ±27 km
    Jongens bedankt!
    Ik ben eruit. Bedacht mij opeens dat het wel eens kon liggen aan Windows 7. Heb net met een andere laptop contact gezocht en die vond hem wel. Moet nu eerst de firmware voor Windows 7 via de andere laptop op de Mediastoreschijf zetten. Dan wordt die weer herkend.

Nogmaals mijn dank!

oke dan!

Het ip adres van je internetverbinding is heel makkelijk te achterhalen door naar *KNIP* te gaan. Voor de nederlands internetproviders vind je hier ook de contact gegevens en link naar de onderhoudspagina...
    Laatst aangepast door crash : 29 september 2012 om 11:25

Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Welkom op Helpmij.nl.

Graag oude topics met rust laten, je reageert in topics van meerdere jaren oud. Deze zijn niet actueel meer. Daarbij plaatst je iedere keer hetzelfde. Het lijkt op reclame, daarom de link verwijderd.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren