IP-adres achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo,

Ik heb een draadloos netwerk (linksys 160N) met daaraan gekoppeld een Conceptronic mediastore. Tijdens de vakantie is de stroom lang van de mediastore afgeweest. Ik schakelde zojuist de Mediastore schijf weer aan, maar krijg er via de laptop geen contact mee (was voorheen wel het geval).
Ik probeerde vervolgens in het menu te komen, maar weet zo niet meer wat het IP-adres is.

Weet iemand zo op welke manier ik het juiste IP-adres kan achterhalen waardoor ik weer in het menu kan komen?

Alvast bedankt!

Riccardo
 
Bedankt voor je reactie, maar ik zoek niet het IP-adres van mijn router (dat is een statisch IP-adres 192.168.1.1), maar het IP-adres van mijn mediastore schijf die is aangesloten op mijn router.

Weet je zo hoe ik die kan vinden?
 
Probeer je media store schijf eens rechtstreeks aan te sluiten op je pc.
 
Inloggen op de router en dan naar Status gaan. Kies dan voor Local Network en dan zie je een knop DHCP Client Table.

Als de conceptronics een ipdres heeft gekregen zou die daar tussen moeten staan.
 
Ik heb net even gekeken. Ik zie hier alleen het vaste IP-adres van mijn router staan. Ik zie ook mijn andere externe harde schijf (ook verbonden met de router, maar waar ik wel gewoon verbinding mee kan leggen) hier niet staan. Volgens mij is deze lijst dan ook niet volledig of doe ik iets fout?
 
Ik denk dat je je media store een ip-adres moet geven aangezien hij er niet bij staat.
 
Op welke wijze doe ik dat dan?
Ik kan niet in het menu van de mediastore-schijf. Heb hem net ook al gereset, maar kom er gewoon niet in.
 
Jongens bedankt!
Ik ben eruit. Bedacht mij opeens dat het wel eens kon liggen aan Windows 7. Heb net met een andere laptop contact gezocht en die vond hem wel. Moet nu eerst de firmware voor Windows 7 via de andere laptop op de Mediastoreschijf zetten. Dan wordt die weer herkend.

Nogmaals mijn dank!
 
Het ip adres van je internetverbinding is heel makkelijk te achterhalen door naar *KNIP* te gaan. Voor de nederlands internetproviders vind je hier ook de contact gegevens en link naar de onderhoudspagina...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag oude topics met rust laten, je reageert in topics van meerdere jaren oud. Deze zijn niet actueel meer. Daarbij plaatst je iedere keer hetzelfde. Het lijkt op reclame, daarom de link verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan