Foutmelding op me laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pokerjoel

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
28
hoi,

onlangs heb ik nieuwe laptop gekocht omdat de oude kapot was. ze vertelde dat hardeschijf MISSCHIEN kapot is en dat ik nieuwe vista moet op zetten. ik heb nee gezegd de reden was: als zij de hardeschijf in kunnen en bestanden kunnen pakkenen dan overzetten naar nieuwe laptop dan moet ik dikke 50 euro betalen voor dat 1 ding en nog nieuwe vista van 75 euro.


ik heb verschillende foutmeldingen

C0000135[unable to locate component]
this application has failed to start because baserv was not found. re-installing the application may fix this problem.

C000021a [fatal system error]
the initial session process or system process terminanted unexpectedly with a status of 0x00000000 (0x0000034 0x0010037c).
the system has been shut down

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Niet zo slim: Het zou inderdaad kunnen zijn dat de harde schijf problemen heeft. Bovendien kan het zijn dat Vista kapot is, en als je daarvan óók niet de installatie-cd hebt dan heb je een dik probleem. Ik had persoonlijk voor die upgrade-keuzes gegaan.
(Hoeft niet direct te betekenen dat die harddisk fysiek kapot is, wellicht is alleen het bestandssysteem kapot).

Brand een Hiren's boot CD, en laat (na het opstarten van die CD en dan kiezen voor "Mini Windows XP") de C: schijf scannen vanuit My Computer -> Rechtsklikken op de C: schijf en kiezen voor Properties -> tabblad Tools -> knop Check now...
Zet beide vinkjes erbij aan druk op Start. Hopelijk is het slechts een bestandssysteem probleem dat je moet oplossen daarmee.

Probeer daarna de laptop normaal te starten.

Instructies Hiren's boot cd: hier, posting #3. Natuurlijk staat daar meer dan je nodig hebt, dus richt je alleen op het branden van de CD (danwel het maken van een opstartbare USB-stick). De rest van de instructies staan in de tweede paragraaf hierboven.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb dell gekocht en kreeg dvd erbij van reinstallation DVD Windows vista home premium 32bit sp1 dus die kan ik ook gebruiken.


en van hiren ga ik nu proberen. update volgt,
 
Het is trouwens "Check now..." onder Tools om bestandscontrole te starten. Heb ik verbeterd in mijn vorige posting, nu.

Tijs.
 
het klopt, ik had het ook gedaan. tot nu toe heb ik bestanden kunnen vinden via zoektocht en ben op ditmomenteel bezig met overzetten via usbstick, dus datis even goednieuws

en straks ga ik kijken naar vista heb je daar nog wat tip voor?
 
De meeste cXXXXXXX meldingen zijn gerelateerd aan bestandsfouten. Dus als je reparatie-acties geen resultaat opleveren in dat departement, dan zul je naar mijn mening moeten gaan uitwijken naar die recovery-dvd waar je het over had.

Anders gesteld: Directe tips heb ik m.b.t. Vista niet, behalve herinstallatie.

Tijs.
 
Ik heb alle bestanden op me nieuwe laptop geplaatst.

nu ben ik bezig om naar vista te herinstalleren maar het lukte niet.
ik kreeg melding:
de installatie is geannuleerd
alle wijzingen die tijdens het installatieproces op uw computer zijn doorgevoerd worden niet opgeslagen,

Kan
benodigde bestanden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschrikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 8x8007045D

Wie kan hier wat mee?
 
Geen idee hoe recovery werkt bij een Dell computer, maar als die (bijv.) een verborgen partitie verwacht op de harde schijf met (image-)bestanden erop en die partitie is er niet (meer) of corrupt, dan zou het in dat geval de reden kunnen zijn.

Ik neem aan dat je het nu over je oude laptop hebt? En dat je die recovery-DVD gebruikt?

Tijs.
 
Ja,
ik heb nu over oude laptop
ik wil ze namelijk opnieuw laten installeren van vista maar het lukt mij niet
 
Misschien een idee om een zoektocht op Google te beginnen, met als zoektermen: Dell laptop-type recovery dvd
Natuurlijk laptop-type vervangen door het juiste type laptop waar het hier over gaat.

Wellicht kun je iets vergelijkbaars op YouTube doen. Wellicht staan er filmpjes over...

En natuurlijk de handleiding van je laptop raadplegen of je wel de juiste manier van recovery volgt, nu.

Tijs.
 
Heb je een nieuwe dell gekocht en die recovery dvd wil je op je oude laptop installeren?
 
@mario,
nee ik heb nieuwe asus k52j en bij dell xps had ik aantal cd's meegekregen toen ik gekocht had.
en daarvan zat er 1 dvd van: Reinstallation DVD windows vista Home Premium 32bit sp1

misschien domme vraag wat is recovery precies?

Groet,
 
Recovery in het algemeen is het weer 'werkend' maken van iets dat (helemaal) niet meer werkte.
Komt bij computers neer op het volledig vervangen van de de inhoud van de harde schijf (of toch minstens het Windows- en programmatuurgedeelte ervan) om correcte werking van de computer weer te herstellen. Is dus eigenlijk het terugzetten van de harddisk naar de stand zoals die origineel van de fabrikant vandaan kwam.

Hiermee zijn geen hardware-defecten gedekt, alleen besturingssysteem/software/spyware etc. problemen.

Helaas is er geen eenduidigheid in wat de gevolgen zijn van een recovery en onder welke voorwaarden die succesvol kan zijn of juist faalt.
a. Bij sommige fabrikanten gaat de hele partitie met programmatuur eraan, bij sommigen wordt eerst een backup gemaakt van de huidige bestanden.
b. Bij sommige fabrikanten gaat het mis als aan de grootte (of soort) van de partities gerommeld is door de gebruiker.
c. Bij sommige fabrikanten gaat het mis als de harde schijf vervangen is door een andere.
Etc.

Voor support zou ik gewoon bellen met de Dell XPS servicedesk. Hier staan de telefoonnummers. Jij moet kijken onder de kop "XPS & Alienware".
Let wel op: Het kan zijn dat je een engelstalige support-medewerker aan de lijn krijgt, dus bereid ook een engelstalig verhaal voor om te vertellen. En verder hoop ik dat je met jouw laptop nog recht hebt op dergelijk support, maar daar wordt op die support-pagina niets over gezegd.

En verder zou de handleiding(en) van je laptop hier ook wat over moeten zeggen, en wellicht Google ook (zie tip uit vorige posting hieromtrent).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan