nieuwe videokaart al mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hallo ik heb een bijna overleden videokaart,en nu wil ik alvast een nieuwe videokaart kopen{nieuwe processor later rond kerst en evt.geheugen,maar volgens mij is ddr3 niet mogelijk op mij moederbord} maar is dat mogelijk met mijn huidige processor en/of geheugen.

Moederbord : Asus M3N78-VM
Chipset : nVidia nForce 720a
Processor : AMD Athlon 7750 @ 2700MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9800 GT
Harde Schijf : Hitachi HDT721032SLA360 (320GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH22LP20
Netwerkkaart : Nvidia MCP77 Ethernet
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)

ik zat te denken aan de 460 gtx 738mb of 1ghz{dacht ik kan iets meer of minder zijn de mb bedoel ik}

mijn voeding is een cooler master rs-460 pcap 230v 6a 50hz

moet ik mijn voeding dan eventueel ook vervangen?

Laatst bewerkt:
Hoi...

Ddr3 geheugen kun je idd niet kwijt op dit bord.Je zou dan eerst moeten beslissen wat je daarmee wilt.
Qua processor heb je goede mogelijkheden.
Nu een andere videokaart kan wel.De aansluiting blijft toch pci-e.Je voeding komt voor de nieuwe kaarten idd aan de lage kant.(312wmax op 12v lijn)
Aan jou om nu te beslissen of je nu een kaart koopt(en voeding)of daarmee ook wacht(indien nog mogelijk met je kapotte kaart)
Voordeel van wachten zou evt kunnen zijn dat de nu leuke kaarten wellicht tegen die tijd weer in prijs gezakt zijn.

Laatst bewerkt:
oké dank je voor je reactie maar ik vrees dat als ik doorga met deze kaart dat ook mij moederbord schade gaat oplopen.

maar wat voor een voeding zou je adviseren qua wattage en ampère ik hoorde dat 24 amp wel het minste is.

en als ik een nieuwe videokaart en processor zou kopen is mijn geheugen en/of moederbord dan nog wel toereikend.

want ik zou graag spelletjes willen spelen zoals cal of duty black ops die binnenkort uitkomt.

wat zou dan je advies zijn want als ik met mijn computer kan gamen en Internetten op een goed niveau ben ik tevreden,ik hoef die spelen niet op het hoogste niveau te spelen maar ik wil ook niet dat mijn systeem elke keer tot het max wordt gedreven.

en als ik mijn moederbord ook wil vervangen wat zou dan de goede volgorde zijn qua vervanging{videokaart,processor, voeding,moederbord en geheugen pas na moederbord natuurlijk}want in een keer is financieel niet mogelijk.

en sorry voor zoveel vragen ik kan een beetje met software omgaan maar met hardware ben ik echt niet bekend{qua specificaties en wat goed is of minder al die termen zeggen mij niets}.

en bij voorbaat bedankt voor je moeite.

Laatst bewerkt:
Je bent toch niet gebonden aan het feit dat je perse naar ddr3 wilt?.Het huidige bord kan voldoende en voldoende snel geheugen aan.Ook qua processoren kan je een stap maken.
Voor dit systeem zou nu een leuke videokaart en voeding en tegen die tijd een andere processor evt.cpu support
Een voeding moet je denken aan een goed a merk van min 500w en een effc van boven de 80%.

ok dank je wel en wat zou je aanraden qua processor{150-200 euro}en videokaart{150-200 euro}.

die het beste bij mijn moederbord passen.

o en ik was wel van plan ook windows 7 64 bit of is 32 bit ook goed te kopen oem en/of beter ik speel hoofdzakelijk fps,actie/advanture spellen en ik surf en download series en pokershows.

zoiets als deze?heb er goede revieuws over gelezen
http://www.alternate.nl/html/produc...sus/ENGTX460_DirectCU_TOP-2DI-768MD5/453988/?

sorry maar ik weet niet hoe je een link maakt

o i zie dat ik dat net gedaan hebt weer wat geleerd lol

Laatst bewerkt:
Begin eerst eens met de videokaart en voeding.Processor kan altijd nog en zo verkeerd is die nou ook weer niet.
In het forum videokaarten staan genoeg topics wat betreft nieuwe kaarten..Zit zelf aan een nvidea 460 te denken voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan