ernstige systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieselross

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
30
wanneer ik bij windows xp pro sp3 op afsluiten klik schakelt hij meteen uit en start dan opnieuw op. dan krijg ik een melding van een ernstige systeemfout. wat kan ik eraan doen om te zorgen dat mijn pc normaal afsluit en geen systeemfouten meer krijgt?
als bijlage een screenshot.

pc info:
amd athlon xp 2200+
asus a7n8x-x
768 mb ram pc2100/2300
ati radeon 9600 pro
be quiet! blackline 420 w
2* maxtor ide harddisk

systeemfout.jpg
 
Klik eens op de link:
Als u de technische gegevens v/h foutenrapport wilt bekijken, klikt u hier (in het foutenrapport voor de duidelijkheid)

Post die informatie hier op het forum, want m.i. is dit te weinig infomatie om iets voor je betekenen.
 
Laatst bewerkt:
de details staan in het onderste venster van de screenshot, waar de bestandsnamen staan.
 
Bekijk de Mini092410-01.dmp file (bij jou in Documents and Settings\ABCD\LocalSettings\Temp\WER4e12dir00) en plaats het hier op het forum..
Het zal zoiets als onderstaande info bevatten:

Code:
Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86 
Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


Loading Dump File [C:\Users\K\Desktop\Mini092410-01.dmp]  
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

WARNING: Whitespace at end of path element 
Symbol search path is: SRV*C:\symbols;*http://msdl.microsoft.com/download/symbols ;srv*e:\symbols
*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
Executable search path is: 
*** ERROR: Symbol file could not be found.  Defaulted to export symbols for ntkrpamp.exe - 
Windows Server 2008/Windows Vista Kernel Version 6002 (Service Pack 2) MP (2 procs) Free x86 compatible
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
Built by: 6002.18267.x86fre.vistasp2_gdr.100608-0458
Machine Name:
Kernel base = 0x82838000 PsLoadedModuleList = 0x8294fc70
Debug session time: Fri Sep 24 23:03:56.246 2010 (GMT-4)
System Uptime: 0 days 14:15:48.451
*** ERROR: Symbol file could not be found.  Defaulted to export symbols for ntkrpamp.exe - 
Loading Kernel Symbols
...............................................................
................................................................
.........................
Loading User Symbols
Loading unloaded module list
..........
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for Dot4.sys
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information. 

BugCheck 1000008E, {c0000005, 919c9173, ef4c6b24, 0} 

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for Dot4Prt.sys 
***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

************************************************************************* 
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!KPRCB                                      ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!KPRCB                                      ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
*************************************************************************
***                                                                   ***
***                                                                   ***
***    Your debugger is not using the correct symbols                 ***
***                                                                   ***
***    In order for this command to work properly, your symbol path   ***
***    must point to .pdb files that have full type information.      ***
***                                                                   ***
***    Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not      ***
***    contain the required information.  Contact the group that      ***
***    provided you with these symbols if you need this command to    ***
***    work.                                                          ***
***                                                                   ***
***    Type referenced: nt!_KPRCB                                     ***
***                                                                   ***
*************************************************************************
Probably caused by : Dot4.sys ( Dot4+d173 )

Of als alternatief kun je gebruik maken van NirSoft BlueScreenView en daarvoor moet je hier eens kijken: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Download Bluescreenview in zip file

Download BlueScreenView with full install/uninstall support
Download Nederlands taalbestand
 
Laatst bewerkt:
bluescreenview geeft de volgende screenshot
 

Bijlagen

  • bluescreenview.jpg
    bluescreenview.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 65
De BAD POOL CALLER-fout kan samenhangen met:
  • de driver van de videokaart,
  • de driver van de geluidskaart,
  • een voeding die nét iets te licht is voor het moederbord,
  • sommige USB-poorten icm drivers voor USB-apparaten.
Begin in zo'n geval met CCleaner (www.ccleaner.com) en check hierna de drivers van álle hardware-apparaten. De hardware is dus niet 100% in orde is of de bijbehorende driver laat het afweten.
 
Laatst bewerkt:
ccleaner gebruik ik al jaren ook met register opschonen.
Voor mijn videokaart (ATI Radeon 9600 Pro 256 MB) gebruik ik de 8.5 drivers omdat die het beste functioneren met de spellen die ik speel.
En voor mijn geluidkaart (Terratec DMX6fire 24/96) gebruik ik de 5.40.03.130 driver omdat dat de nieuwste voor xp is.
Ik verwacht dat het niet aan de voeding ligt omdat die met 420 watt best groot is voor een oudere pc.
 
Het meest waarschijnlijk is de driverupdate v/d videoadapter Radeon HD via Microsoft de boosdoener...

zie artikel: http://support.microsoft.com/kb/969947/nl

Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen:
  • Start de computer opnieuw op.
  • Druk op F8 wanneer het bericht 'Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten' wordt weergegeven.
  • Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Veilige modus te selecteren en druk op ENTER.
  • Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
  • Dubbelklik op Software.
  • Klik in de lijst op de Update voor ATI-Radeon beeldschermadapter en klik op Verwijderen.
  • Start de computer opnieuw op.
  • Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
  • Dubbelklik op Software.
  • Klik in de lijst op Catalyst Control Center en klik op Verwijderen.
  • Start de computer opnieuw op.
  • Download en installeer het nieuwste ATI-videostuurprogramma van de ATI-website.

kijk ook evt. op: http://knol.google.com/k/anonymous/how-to-fix-win32k-sys-blue-screen/22ssc3gzntdj5/2
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.gif
    apparaatbeheer.gif
    8,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
de videokaart die ik gebruik komt niet uit de Radeon HD-serie maar uit de Radeon 9xxx-serie die een 5 a 6 jaar ouder is.
Kan het ook te maken hebben met de chipset (nvidia nforce 2 400) want daar heb ik momenteel geen drivers voor?
ik gebruik de 8.5 catalyst omdat sommige spellen die ik speel niet willen opstarten met nieuwere drivers en waardeloos werken met oudere drivers. maar ik zal dit weekend de nieuwste ati catalyst voor legacy kaarten eens proberen (10.x).
 
De oplossing is jammer genoeg niet zo 123 aan te geven, omdat win32k.sys een multidriver is die problemen kan geven voor verschillende hardware.

Ik zou eerst kijken bij de geïnstalleerde updates of daar een geupdate driver via Microsoft bij zou zitten (dit is nl. waarschijnlijk nog maar pas gebeurd(?))

Wat jouw laatste voorstel betreft, zou ik in ieder geval ook kijken of ik hier een driver voor zou kunnen vinden. Download NVDIA drivers

Als je voor de geest kan halen, wanneer deze melding komt oftewel bij welk programma je draait, hebben we ook al meer een idee waar en wat het probleem is ....
 
Laatst bewerkt:
Je kan nog eens het volgende proberen:
Handmatige manier Systeembestanden herstellen in Windows.
  • Ga naar start>uitvoeren>msconfig
  • Klik op Bestand uitpakken.
  • Typ win32k.sys in het eerste vak.
  • Klik achter Terugzetten op Bladeren... en zoek de map i386 op.
  • Meestal staat deze op C: D: of in de map C:\Windows.
  • Bij het vak Bestand opslaan blader je naar c:\windows\system32.
  • Klik nu op uitpakken.


Lukt dit niet dan:
Conservatieve manier Systeembestanden herstellen in Windows
  • Doe de Windows XP cd-rom in de drive.
  • Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.
  • Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.
  • Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord (gewoon enter) in.
  • Ik ga er hierbij van uit dat d:\ je cdromdrive is
  • Typ expand d:\i386\win32k.sy_ c:\windows\system32 en druk op ENTER.
  • Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.
  • Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.
 
Laatst bewerkt:
de drivers van de chipset hebben een grote chaos veroorzaakt waarmee ik enkele uren bezig was het systeem fatsoenlijk werkend te krijgen. de nvidia driver maken het alleen maar erger en ze verpesten ook het beeld want dat viel om de paar seconden uit na de installatie.

ik heb inmiddels weer een systeemfout gekregen met iets andere gegevens. meer info daarover in de bijlagen (in de rar zit het minidump en sysdata bestand wat naar microsoft wordt verzonden, ik heb het niet verzonden omdat ik er toch vanuit ga dat microsoft niks meer aan oude systemen doet)
 

Bijlagen

  • bsv.jpg
    bsv.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 57
  • 14-11-2010.rar
    14-11-2010.rar
    25,3 KB · Weergaven: 21
De 'BAD POOL CALLER'-fout wordt ook wel geassocieerd met
  1. de driver van de videokaart, met
  2. een kapot lettertype dat – via de printerdriver – naar de printer wordt gestuurd, met
  3. de driver van de geluidskaart, met
  4. een voeding die nét iets te licht is voor het moederbord en met
  5. sommige USB-poorten in combinatie met – alweer – drivers voor USB-apparaten.
Begin met de registertool in 'CCleaner' (= 'www.ccleaner.com').
Check hierna de drivers van álle hardware-apparaten . Zo'n blauw scherm heeft in 99 van de 100 gevallen te maken met de koppeling tussen de hardware en het besturingssysteem.

Heb je misschien nog een andere videokaart om te proberen? (Je moet er nl. van uitgaan in dit geval de hardware (of de driver ervan) niet meer 100% in orde is)
 
ccleaner gebruik ik al jaren ook met register functie (heb alle back-up bestanden nog). over de videokaart wil ik melden dat ik sinds dit probleem speelt (bijna een jaar) drie verschillende videokaarten in deze pc heb gehad.
namelijk: nvidia geforce 4400 ti 128 mb
ati radeon 9600 pro 128 mb
ati radeon 9600 pro 256 mb
 
Al eerder in post 6 heb ik de potentiële boosdoeners genoemd, naast de videokaart.
  • Heb je problemen ondervonden met de geluidskaart?
  • Heb je problemen ondervonden met USB apparaten of drivers?
  • Valt de pc soms uit o.i.d. oftwel zijn er problemen met de voeding?
Je zal deze zaken moeten uitzoeken/oplossen om de problemen v.v.t. te maken...
Succes.
 
ik heb geen problemen met mijn geluidskaart (behalve soms een beetje gebrom) en gebruik de laatste driver die van de leverancier komt (terratec dus).
ik heb 10 usb 2.0 poorten in mijn computer waarvan er standard twee in gebruik zijn (muis en usb hub). verder heb ik drivers geinstalleerd voor mijn canon printer (pixma ip 3000) en canon scanner (canoscan 3000) en webcam (logitech quickcam chat).
mogelijk zouden deze apparaten voor problemen kunnen zorgen? ik zal bij apparaatbeheer kijken of er problemen zijn en driver updaten.
 
ik heb misschien een aanwijzing wat betreft deze fout.
elke keer wanneer ik een netwerkkabel (utp) in mijn computer laat zitten en dan op afsluiten klik start hij opnieuw op. ik zal deze week nog kijken naar driverwhiz aangezien ik niet veel tijd heb
 
driverwhiz is blijkbaar niet gratis. na een scan vraag het programma om een registratiecode die nodig is om de driverupdates te installeren. heb je misschien een alternatief voor driverwhiz?
 
Surf naar www.driverguidetoolkit.com voor de handige DriverGuide Toolkit waarmee je razendsnel een handige inventarisatie maakt van de drivers. je ziet hier ook of ze origineel of van Microsoft zijn en of hier updates van beschikbaar zijn.(zie afbeelding)

201140_AFBEELDING_1.JPG
 
Laatst bewerkt:
ik heb misschien een aanwijzing wat betreft deze fout.
elke keer wanneer ik een netwerkkabel (utp) in mijn computer laat zitten en dan op afsluiten klik start hij opnieuw op. ik zal deze week nog kijken naar driverwhiz aangezien ik niet veel tijd heb

Je moet zeer waarschijnlijk in het BIOS zijn, alwaar je de instellingen van het Advanced Power Management moet terug zetten naar de standaard waarden.

Vervolgens moet je kijken naar alle Wake On-instellingen die je moet uitschakelen. Verder kan het BIOS nog een functie hebben die de PC laat herstarten als het BIOS denkt dat het met stroomuitval te maken heeft. Schakel die functie ook eens uit.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan