Probleem met Samsung tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janco1996

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Samsung LE40C550 Lcd tv. Hij wil namelijk niet meer aan. Als ik de tv probeer aan te doen, knippert het standby lichtje 6 keer, dan ongeveer 10 seconden niet, en dan weer 6 keer enz. Weet iemand wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt:
In m'n boekje staat niets over een reset. De stekker doe ik er wel bijna elke nacht uit omdat het standby lampje altijd brandt als hij uit staat. Maar heb het voor de zekerheid nog eens geprobeerd en het werkte helaas niet. Heb je nog andere suggesties?

Hallo

Betrokken toestel ken ik niet , maar :

Ik vermoed een voedingsprobleem , of backlightproblemen (de invertor van deze).

Ik gok op de laatste.

De errror codes zul je waarschijnlijk niet (snel) terugvinden.

P.s.: veel voorkomende mogelijke oorzaak --> gescheurde h.s. transfo soldeerverbindingen of defekte backlightzekering.

Als gewone gebruiker uiteraard niet zelf aankomen , maar laat dit controleren door iemand met de nodige ervaring.

Vermoedelijk zal een niet merkgebonden lokale t.v. technieker goedkoper zijn dan dit toestel te laten herstellen door samsung zelf.

Jammer genoeg geen vermelding v/d ouderdom van dit toestel.

Indien nog garantie , deze uiteraard claimen.

Peter

De tv is nog niet eens een maand oud. Vind het wel erg raar dat er nu al voedingsproblemen zijn. Heb er nog garantie op dus ik bel bol.com (daar heb ik hem weg) voor de garantie.

Hallo

Nog geen maand oud ...

Onmiddelijk garantie claimen uiteraard .

Jammer dat je dit niet onmiddellijk erbij had vermeld.

Normaal gezien zou je zelfs onmiddelijk een nieuw toestel moeten meekrijgen.

Hoe men bij "bol.com" garantie afhandelt weet ik uiteraard niet .

Peter

Ik heb inmiddels de klantenservice van Samsung (0800-SAMSUNG) gebeld. Heb m'n gegevens gegeven en werd (diezelfde dag) gebeld door de monteur. Die is toen langs gekomen en hij dacht dat het iets met het moederboord was. Hij nam de tv mee en ik verwacht hem over een weekje weer terug. De reparatie kost me trouwens niets want ik heb er nog garantie op.

Hallo

en hij dacht dat het iets met het moederboord was

Met andere woorden ... hij wist het ook niet (of wilde u niets zeggen).

Probeer iets op papier te hebben wat ze uiteindelijk hebben vervangen , indien dit toestel later vroegtijdig mocht sneuvelen.

Peter

Ze verkopen tv's met een voeding waar inferieure condensators van 10 volt inzitten, wat eigenlijk 25 volt moet zijn. Die gaan dus na de garantieperiode kapot en je mag dus zelf de reparatiekosten ophoesten.

Maar als je belt met Samsung wordt er gelijk een reparatie geregeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan