Geen toegang tot USB stick, virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVDV78

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Hallo,

Sinds kort heb ik problemen om een USB stick of om een externe USB harddisk te openen. Dit is wat er gebeurd:

Als ik de USB stick benader via Windows Explorer zie ik niet de bestanden of mappen, maar links met de zelfde naam als het bestand of map die verwijzen naar 'cmd (Windows\System32)'. De bestanden staan nog wel op de stick, want ik zie ze als ik de stick scan met een virusscanner.

Er staat ook een 'autorun.inf' bestand. Ik kan dit bestand niet openen met notepad omdat het in gebruik is door de windows explorer.

Verder staat er een map: 'RECYCLER'. In de map bevinden zich een aantal 'csrss.exe' bestanden met verschillende nummers. Deze zijn:
'csrss15.exe, csrss21.exe, csrss29.exe, csrss33.exe, csrss71.exe en csrss81.exe.

Ik heb de computer gescanned met Ad-AWare maar niets gevonden. De virusscanner die ik gebruik, McAfee, herkent alleen csrss29.exe en csrss81.exe als trojaans paard, maar vindt niets raars op de computer zelf. Toch moet er iets op mijn computer zitten, want als ik de USB stick reformat is alles weer goed. Maar als ik de stick dan opnieuw verbind met de computer en de stick open staat alles weer zoals hierboven beschreven.

Ik weet dus even niet meer wat ik nu nog kan doen. Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

alvast bedankt!

CSRSS definitie
Klik op de link in m'n handtekening en laat Mbam er eens op los,na update evt. in de veilige modus.
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Zo'n simpele oplossing, had ik zelf aan moeten denken, maar het werkte goed. Scannen in veilige modus verwijderde een aantal geinfecteerde files. Hierna kon ik na formatteren weer gewoon gebruik maken van de USB stick.

Malwarebytes' Anti-Malware blijft op mijn computer, bedankt! :)

Graag gedaan hoor en succes verder! :thumb:
(zet je vraag ff op opgelost,blauwe balk bovenaan)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan