externe harddisk wordt herkend, maar kan niet openen *desperate*

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannekeklg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb een harddisk die ik al een tijd niet heb gebruikt op 5 verschillende computers (van windows 98 tot xp tot vista) geprobeert te openen maar dit lukt niet! Het gaat om een Pleomax EHD35400G met externe stroomvoorziening.

1. als ik hem open, geeft hij aan de harddisk te herkennen, MAAR in plaats van pleomax komt er te staan ^$%#^#3^$% of iets dergelijks (weird)

Vervolgens zegt hij dat hij klaar is voor gebruik, maar ik kan hem niet openen want hij neemt geen schijfstation aan. Is dus niet te traceren, dacht ik..

Als ik naar schijfbeheer ga, staat hij er ook niet bij. ik kan dus geen station toekennen. Als ik vervolgens in schijfbeheer op de C:/ schijf ga staan met rechter muisknop > eigenschappen> hardware dan staat ie daar ineens tussen als schijfstation. Ik kan er verder niets mee want er staat alleen de naam:&#*%^#%^etc. hij heeft geen volume & station = 0..

Ik heb hem al uninstall gedaan, opnieuw opstarten etc. NIKS helpt en zo'n beetje alles wat ik op google ben tegengekomen is niet voor mij van toepassing:(
WIE KAN MIJ HELPEN???

p.s. ik wil hem het liefst niet defragmenteren want er staat echt onwijs veel op dat ik niet kwijt wil raken.. ik voel het al wel een beetje aankomen dat dit gaat gebeuren maargoed...

bij voorbaat dank alvast!! groetjes
 
Hallo Janneke,

Zoals het op mij overkomt lijkt het alsof de partitie waarop alle data stat, beschadigd is geraakt. Je geeft al aan dat het onder diverse windows versies niet te openen is.
Er zijn veel data recovery tools op de markt wat ik weet. Google eens op recuva (met die tool heb ik zelf eea kunnen redden).
Scan je parititie eens met die tool.
Mocht je verder hulp nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Grtn DZ
 
Hey DZ,

Bedankt voor je moeite/idee! Ik heb het geprobeerd maar helaas er komt helemaal niets naar boven:( Ik kan hem dan ook niet precies die disk laten scannen want hij valt onder C:/ blijkbaar dit moment. Ik vind het ook vreemd dat hij zegt op een gegeven moment dat ie klaar is voor gebruik & geiinstalleerd als het ware en vervolgens dus niets...

Bedankt in ieder geval! ik denk dat het een lastige gaat worden, maar ik geef de hoop nog niet helemaal op.. groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Probeer eens een hele korte usb kabel en sluit die direct aan op een pc. Dus GEEN verlengkabel er tussen.
Mocht dat ook niet lukken dan kun je nog proberen om de hd uit de behuizing te halen en die direct op een pc (in de systeeemkast) aan te sluiten.
Voor een paar euro kun je een verloopstukje kopen zodat die HD aangesloten kan worden.
 
Als je beschikt over een Windows desktop pc kun je het volgende proberen:

Schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Download Ubuntu 10.02, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan