Youtube (o.a.) enorm traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Hallo allemaal,
Ik heb glasvezel (gouden abbo) van KPN. als ik de test op speedtest.net doe, kom ik uit op 25 Mb/s download. Maar als ik vervolgens op youtube een filmpje wil kijken, laad deze enorm traag (zelfs op 360p moet ie regelmatig stoppen om te loaden!). Ook gaat het af en toe, compleet willekeurig, helemaal omlaag (de snelheid), waardoor je bijvoorbeeld zwaar gaat laggen in een game. Waar kan dit aan liggen? omdat ik net merkte dat het vooral bij youtube goed te testen is (heb steeds test - filmpje - test- filmpje gedaan, steeds met hetzelfde resultaat), wilde ik het eerst hier vragen voor ik (alweer...) een telefoontje ga houden met KPN zelf. alvast bedankt! :)

Reset je modem eens. Probeer ook je netwerkkaart opnieuw in te schakelen.

Laatst bewerkt:
Met de problemen die wij hebben sinds glasvezel is de resetknop al half afgesleten, maar ik zal het nog eens proberen ;)

Is het enkel de computer waar jij op zit, of alle computers? (mochten er meerdere computers aanwezig zijn)

alle apparaten: 3 computers (waarvan er 1 tijdelijk overleden is gisteren) en een iphone op het moment.

Dan ligt het (gelukkig) niet aan de pc's. Bekabeling lijkt me ook prima in orde, omdat je toch 25mbit ontvangt.

Kan je handmatig de "DSL" verbinding resetten? (in je modem)

Hmm, bij dsl zie ik zo gauw geen optie staan. Vdsl geeft wel een verbinding verbreken knop aan, is dat iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan