Visual zichtbaar krijgen draaiing twee raderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse40

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Ik wil graag een model maken waarin ik twee raderen visueel laat draaien op het scherm. Eén met bijvoorbeeld 10 tanden linksomdraaiend en één met 20 tanden rechtsomdraaiend. Kan ik dit in visual basic programmeren of heb ik hier bijvoorbeeld Autocad mechanical voor nodig. Het liefst zou ik deze modellen driedimensionaal hebben, ik weet niet precies wat er mogelijk is?

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Groet,
David Antonisse

is dat wel mogelijk?:confused:

Jazeker, maar dit is wel wat programmeerwerk.
Ik maakte een module in een GPS-navigatiepakket waarbij het Icon draait met de richting waarin ik mij beweeg. Je kunt je voorstellen dat er allerlei constructies zijn te bedenken die de raderen in alle gewenste richtingen laten draaien.

Ik weet overigens niet hoe actueel de onderliggende vraag is.

Reactie

Heel erg bedankt. Mijn bedoeling is eigenlijk om een ingewikkeld oud uurwerk met verschillende soorten tandwielen, digitaal draaiend te krijgen.

Het mooist zou het dan zijn als ik met een wieletje het instrument vooruit of achteruit kan laten draaien, om de draaiingen te analyseren.

Ik weet niet wat hiervoor allemaal moet gebeuren?

Vriendelijk dank alvast!

Groet,
David Antonisse

als ie klaar is zet je dan een downloadlink op de website
want dat wil ik wel eens zien

Draaiende raderen

Heel erg bedankt. Mijn bedoeling is eigenlijk om een ingewikkeld oud uurwerk met verschillende soorten tandwielen, digitaal draaiend te krijgen.

Het mooist zou het dan zijn als ik met een wieletje het instrument vooruit of achteruit kan laten draaien, om de draaiingen te analyseren.

Ik weet niet wat hiervoor allemaal moet gebeuren?

Vriendelijk dank alvast!

Groet,
David Antonisse

Dat is natuurlijk allemaal wel te doen, maar dat vraagt behoorlijk wat creativiteit en programmeursvaardigheid.
De module in mijn navigatie-applicatie (een soort TomTom met google-kaartjes) heb ik aangehecht in een word-document. Het resultaat (een wat oudere versie van een later verder uitgewerkte applicatie) zie je op www.alswin.nl Klikken op NavAid en vervolgens op more navigation.
Het stukje gebruikte code (een functie die een image laat draaien) heb ik ooit als voorbeeld zelf weer ergens van internet gehaald en omgebouwd zodat het voor mij bruikbaar was. Waar weet ik niet meer, maar als je zoekt op de namen van enkele variabelen is het wellicht nog wel terug te vinden.

Succes

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan