hardnekkige security tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgianaa

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Nou, ik word helemaal gek van dat virus en krijg m met geen mogelijkheid, die ik heb gevonden op internet, weg; dat prog blokkeert alles dat ik probeer te ondernemen.
Taakbeheer kan ik niet openen en combofix kan ik ook niet succesvol downloaden/runnen. Heb het virus wel gevonden, maar als ik het probeer te verwijderen krijg ik een melding dat het niet verwijderd kan worden, omdat het virus geopend is. Hoe krijg ik dat ding in hemelsnaam van mn pc af?!?

Laatst bewerkt:
Hmm je bedoelt dat microsoft essentials virus?

Zoja doe dan het volgende eens:
Ga naar c:\windows\system32
kopieer taskmgr.exe naar je achtergrond
Hernoem de taskmgr.exe op je achtergrond naar explorer.exe
Dubbelklik erop
Zoek het process (de naam was iets van hotfix dacht ik)
Beeindig deze
Nu zou je alles weer kunnen doen en dus MBAM downloaden en draaien.

Succes :)

De naamgeving is inderdaad van groot belang.
Stel dat het (eigenlijk) om "Security Suite" gaat, dan kun je hier kijken of het overeenkomt met wat jij nu lijkt te hebben en de instructies volgen.
PS: Die website is tijdelijk niet in orde. Hopelijk weten ze het nog dit weekend weer in de lucht te brengen.

Succes,

Tijs.

Nou, kheb dat geprobeerd te doen, met kopieren uit system 23; werkte niet, want taskmanager verdween na 1 sec door een pop up. Had 'm ook hernoemd etc.
En het rotte is dat alles wat ik probeer te openen word geblokkeerd, dus ook de antivirus programma's..

Met welke windows versie draai je?

Misschien eens opstarten in veilige modus en vanaf daar scannen, lijkt me het proberen waard.

Als je niet weet hoe je in veilige modus komt:
Start de computer op en druk een aantal x op f8 tot je in een keuze menu komt.
Kies hierbij voor Veilige modus

@ Paul: het is een mini notebook, met windows7 volgens mij.

De beschermde modus gaat ook niet :(

Kan ik dit ding het beste uit het raam gooien of...??

Voor Win7 heb ik nog geen herstel-tutorial.
Helaas, ik haak af.

Maak een hiren's boot cd, maar dan op memory-stick.

Zie hier (posting #3) vanaf "Ik ga hier dus door op de situatie dat je op je eigen computer het probleem probeert te fixen met een Live CD, in dit geval die van Hiren's." hoe zo'n opstartbare Hirens memory-stick te maken én hoe te gebruiken. Natuurlijk gaat het dan om een 'handmatige' verwijdering, want MBAM is niet te starten vanuit Hiren's Mini XP (wel SuperAntiSpyware etc., zie in de link).

Succes,

Tijs.

Maak een hiren's boot cd, maar dan op memory-stick.

Zie hier (posting #3) vanaf "Ik ga hier dus door op de situatie dat je op je eigen computer het probleem probeert te fixen met een Live CD, in dit geval die van Hiren's." hoe zo'n opstartbare Hirens memory-stick te maken én hoe te gebruiken. Natuurlijk gaat het dan om een 'handmatige' verwijdering, want MBAM is niet te starten vanuit Hiren's Mini XP (wel SuperAntiSpyware etc., zie in de link).

Succes,

Tijs.

Wow.. haha.. ik ben maar een leek :P maar ik zal eens een kijken of ik een usb ergens kan vinden.. En als ik dat ding naar een pc winkel breng, hoeveel ben ik dan kwijt voor het repareren? :P

Tsja, jij wilde het zelf oplossen, nietwaar? ;)

Ik denk dat als je 'm naar een reparateur brengt dat die (indien beschikkend over de juiste hulpmiddelen en kennis) in 1 à 1,5 uur het probleem wel moet kunnen verhelpen, zeker als die link van Bertus inderdaad de malware aanduidt waar jij nu last van hebt en je die link bij aanlevering van de netbook ook vermeld aan de reparateur.

Tijs.

hardnekkig zeker

Ik heb zojuist bij een vriendin het kunnen verwijderen, via de veilige modus. Zij heeft XP dus ik weet niet of het bij jou ook helpt.
Ik ben ook een leek wat dit betreft, dus was best trots toen het lukte.
Start je pc op in veilge modus MET netwerkmogelijkheden. Download via internet malwarebytes.
http://www.malwarebytes.org/
En installeer deze, laat hem vervolgens updaten en scannen.
Verwijder de geinfecteerde rommel en start je pc opnieuw op.
En als het goed is, is dan je probleem opgelost.

Ik heb zojuist bij een vriendin het kunnen verwijderen, via de veilige modus. Zij heeft XP dus ik weet niet of het bij jou ook helpt.
Ik ben ook een leek wat dit betreft, dus was best trots toen het lukte.
Start je pc op in veilge modus MET netwerkmogelijkheden. Download via internet malwarebytes.
http://www.malwarebytes.org/
En installeer deze, laat hem vervolgens updaten en scannen.
Verwijder de geinfecteerde rommel en start je pc opnieuw op.
En als het goed is, is dan je probleem opgelost.

Ik heb inderdaad geprobeerd om mn pc in de veilige modus op te starten, maar dat gaat niet.. :( Ik dacht zelf aan een usb stick gebruiken met dat anti virus programma en dan vervolgens proberen te openen op mn pc.. (gelukkig heb ik nog een pc, maar die is heel erg traag) Dat ga ik nu even proberen.

Ook ik ben getroffen door het "security tool". Met geen mogelijkheid tuneup utilities, regedit etc.. te openen. Uiteindelijk mijn avast scanner aan de praat gekregen, maar kreeg halverwege de scan een blauw scherm. Als ik mijn XP nu probeer op te starten krijg ik "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Met geen mogelijk op de HDD te komen. Ik heb nog een pc met een sata harddisk. Met deze pc doe ik niet zo veel dus daar durf ik het wel mee aan om de foute hdd aan te hangen. Maar via IDE (de schijf is alleen via IDE aan te sluiten) op mijn MB zie ik de harddisk niet staan. Iemand nog een idee om toegang tot de harddisk te krijgen? Als ik nu via F8 in een opstart menu kom kan ik kiezen om via een hidden directory de pc opnieuw te installeren. Maar ben ik dan alle bestanden kwijt of hersteld hij alleen het XP deel? Het is een mycom computer met bijbehorende mycom software.

Laatst bewerkt:
Ik ben er eindelijk vanaf!! G's.. wat een &%$#@%&* virus was dat :shocked:
Heb het via de veilige modus gedaan, maar heb echt 2uur lang naar dat ding ztten zoeken; uiteindelijk gezocht op de 8cijferige naam en gevonden. Anyways; heel erg bedankt voor the advice e.d.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan