ingebouwde webcam Toshiba E1210 doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoshi2001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
2
Hallo, mijn ingebouwde webcam op de toshiba laptop doet het niet. er zit wel een webcam programma op de laptop. Cyberlink Youcam. als ik deze start zegt ie dat er geen video apparaat is ingeplugd. wat mij overbodig lijkt omdat er een webcam in deze laptop zit. Ik snap er niks meer. wie helpt mij even?. heb al wel hier op de forums iets gelezen over 'drivers'.
 
Inderdaad moet Windows de webcam eerst herkennen voordat jouw programma er iets mee kan. Wat Windows herkent staat in Apparaatbeheer.
Apparaatbeheer is (o.a.) te starten met
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Kijk of alle apparaten goed werken in Windows (dus geen geel uitroepteken, geel vraagteken of rood kruis ervoor hebben staan) en zoek daarna je webcam op in de gevonden apparaten.
Is die gevonden en er is niets mis, dan zou ik de fabrikant van de laptop gaan vragen waar het probleem in Cyberlink Youcam vandaan komt.
Natuurlijk ga ik er dan wel vanuit dat je
a. Niet een eigen versie van Windows bent gaan installeren maar nog steeds de Windows versie gebruikt die door Toshiba werd bijgeleverd.
b. Het Cyberlink Youcam programma óók door Toshiba op de laptop werd bijgeleverd.

Succes,

Tijs.
 
Toshiba Laptop E1210

Hoi tijs,

Dank je wel voor je reactie
Het windows programma en de cyberlink youcam waren allemaal al op deze laptop aanwezig toen ik hem nieuw kocht in de winkel.

Ik heb ernaar gekeken.
Ik zie geen rare tekens maar allemaal monitor afbeeldingen er voor staan, ziet er positief uit.
ik zie in het rijtje geen vermelding naar "webcam", misschien dat het ergens anders onder valt? Het binnen de pc anders wordt benoemd?

Cyberlink youcam opstarten lukt wel, maar er komt geen beeld te voorschijn.
Een andere webcam installeren gaat mijns inziens ook niet werken, want er zit bij deze laptop geen CD-ROM station ingebouwd, kan dus nergens een schijfje instoppen.

groetjes Yvonne
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn webcam aangesloten, en die is in Apparaatbeheer bij mij te vinden onder Beeldapparaten (camera's en scanners)

Het kan zijn dat je je webcam eerst moet aanzetten (bijv. uit privacy- of energiebesparingsoogpunt) via een knopje, schuifje of toetscombinatie. Kijk eens na wat je daaromtrent allemaal aantreft in de handleiding van de laptop.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan