D-Link DWL-G630

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo,
Ik heb geprobeerd een netwerkkaart op een Windows XP laptop te installeren, maar het werkt niet. Dit komt omdat ik geen goede driver(s) kan vinden om dit te installeren. Ik ben mijn installatieschijf kwijtgeraakt (ook weer een tijd geleden) en verder weet ik het dus ook niet. Heeft iemand deze CD en wil die uploaden of weet iemand waar ik de goede driver kan downloaden, wil ik dat graag even weten in dit topic. Bedankt!
EDIT: Even vergeten erin te zetten wat voor merk en model: D-Link DWL-G630.
Grtz. Fabian.

Laatst bewerkt:
Gaat blijkbaar over deze Cardbus-kaart.

Je driver zou (dus) deze moeten zijn.
Zodra gedownload en helemaal uitgepakt vind je in de submap D-Link AirPlus G Utility (V5.00 Build 50722) for G510_G630 ww (setup version 1.0.0.3) een setup.exe die je zou moeten kunnen draaien.

Succes,

Tijs.

En ja hoor, het werkt! ik heb er uren voor gezocht en jij post het maar even binnen een kwartier:p
Bedankt!

@Fab300: Fijn dat je ermee geholpen bent! :) Bedankt voor je terugmelding.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk, (bijna) bovenaan deze pagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Maar toch werkt het nog niet helemaal! Vandaar dat ik hem nog niet op opgelost zette.
Toen ik hem net ging testen, sprong de laptop over naar het (bekende intussen) blauwe crashscherm (haha, crash is een hoofdmoderator van Helpmij!) en even later weer. Nu heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd en nu krijg ik dus niet meer dat scherm maar hij logt ook niet in op het netwerk. Dus ik probeer nog een paar dingen te doen, voordat ik hem op "opgelost" zet! Ik zeg het wel in dit topic als ik weer hulp nodig heb en als het opgelost is laat ik het ook even weten.

Je had wel de driver voor de correcte revisie? (zie mijn eerdere post)

@Maniac: Mijn link is de software zoals die (voor XP en W95/W98) als laatste werd meegeleverd met die kaart.
Ik zie echter iets dat mogelijk door mij over het hoofd is gezien:
De link die ik gaf naar de driver software is voor DWL-G630 HW: E1
Er is een andere driver aldaar, en die is voor de DWL-G630 HW: D1 (link

Het zou dus kunnen zijn dat de topic-starter een HW versie D1 heeft ipv. een HW versie E1. Dan heb ik de verkeerde driver gelinkt. De juiste staat dan hierboven gelinkt.

Jouw link gaat niet direct naar de drivers. Ik zal de 3 drivers hieronder even deeplinken en de handleidingen:
DWL-G630, handleiding: hier
DWL-G630_REVB, handleiding: hier
DWL-G630_REVC, handleiding: hier

Welke driversoftware bij de Cardbus netwerkkaart van de topic-starter hoort kan bepaald worden a.h.v. de volgende gegeven instructie:
Q Where do I locate the serial number (SN), hardware version/revision information (HW ver), MAC address and model number?
A The serial number, hardware version/revision information, MAC address and model number, will be located on a label on both the outer box, and on the adapter itself, usually attached to the bottom of the unit.
img01.jpg

Als een andere driver moet worden geïnstalleerd dan moet eerst de huidige software worden gedeïnstalleerd via Configuratiescherm -> Software vóórdat andere driversoftware geïnstalleerd kan worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, nu zit ik thuis, (eerst ergens anders) en nu werkt het! Bendankt voor alle moeite, en nu gaat hij dus wel op opgelost:P:d

En de status is weer op "niet opgelost" gezet aangezien de kaart weer eens niet werkt: De computer loopt vast als ik hem erin steek. Ik wilde het stuurprogramma opnieuw installeren, maar dat kan niet als de kaart er niet inzit en als ik in Apparaatbeheer naar Beeld -> verborgen apparaten weergeven ga dan zie ik hem staan maar kan ik de installatie niet ongedaan maken, omdat er staat dat het mogelijk een systeemapparaat is dat nodig is voor een optimale werking van Windows. Compleet onzin natuurlijk...
Nog een idee hiervoor?

Je hebt setup.exe gebruikt... dus kun je (als het goed is) in Configuratiescherm -> Software de driver-software terugvinden en aldaar de deïnstallatie starten.

Lees trouwens ook nog eens mijn vorige posting. Mogelijk had je in eerste instantie de verkeerde driver gelinkt gekregen.

Tijs.

Ik heb inderdaad je vorige tip gebruikt en alles gedeïnstalleerd maar nog geen verschil. Ik zou graag opnieuw willen beginnen met het installeren van de netwerkkaart maar als ik het stuurprogramma niet kan deïnstalleren...

Ik heb geen andere tip dan eens proberen hetzelfde nog eens te proberen, maar dan met XP opgestart in Veilige modus.

Tijs.

Zal ik proberen... Ik houd je op de hoogte van vooruitgang/achteruitgang.

Zelfs in de veilige modus kan ik het niet deïnstalleren, en nu heb ik het bestand van het stuurprogramma handmatig verwijderd. Maar zelfs nu kan het nog niet. Als ik de netwerkkaart in de poort schuif als de pc uitstaat, dan loopt de pc vast tijdens het Windows XP opstartscherm (dat met dat balkje dat van links naar rechts gaat).
Is er geen enkele manier om de installatie ongedaan te maken?

EDIT: In de veilige modus loopt de computer NIET vast!

Beter gewoon advies vragen voordat je 'botte' acties uitvoert... :rolleyes:

Goed, probeer het volgende:
Start de pc in Veilig modus met netwerkmogelijkheden
Start AutoRuns
Ga naar tabblad Drivers
Zoek die verwijderde driver op (zal nu staan met melding "file missing" o.i.d.)
Rechtsklik op het gevonden item, en kies Delete.
Verder niets wijzigen in/met Autoruns.
Herstart je computer. Probeer 'normale' modus deze keer.
Start weer Autoruns
Kijk of de driver weggebleven is.

Tijs.

Daar heb je gelijk in...
Maar ja, ik had alles al geprobeerd voordat je een reactie postte en ik heb de driver kunnen deïnstalleren. Dus ik kon eindelijk opnieuw beginnen dacht ik. Maar ik had de driver geïnstalleerd en nu liep hij weer vast. En nog een keer geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Dus hoe weet ik nou welke driver ik moet hebben als ik keuze heb uit zestien drivers?
Jij zei dat je het kon zien aan het serienummer of zoiets. Maar dat snapte ik dus niet helemaal. Dit zijn mijn nummers:

P/N: EWL G630EU.E2G
S/N: DRCJ366000697
MAC ID: 00179A0B0220
H/W Ver.: E2
F/W Ver.: 5.00
FCC ID: KA2WLG630E1
IC: 4216A-WLG630E1
DWL-G630

Ja, dat is het wel zo ongeveer. Maar of je hieruit kunt afleiden wat voor model het is...?

Ik heb gewoon de goede versie van de driver nodig, dat is het probleem! En ik wordt een beetje ongeduldig van die stomme computer met die stomme netwerkkaart! En nu gaat hij over naar "Besturingssysteem niet gevonden" waardoor ik nog ongeduldiger wordt. Ik ga natuurlijk proberen de kaart te installeren door gewoon een paar nieuwe drivers te downloaden die ook in dit topic voorkwamen.

Ongeduldigheid gaat geen snellere oplossing bieden...

Even voor je beeldvorming: Zie in in mijn posting over die alternatieve drivers dat er staat: "De link die ik gaf naar de driver software is voor DWL-G630 HW: E1"
Oftewel: Naar mijn inschatting is dat de juiste software, want in je 'nummers' staan verwijzingen in overvloed naar "E1", zoals in het IC-nummer.
Het is in ieder geval NIET de D1 versie, dus ik heb je origineel al direct naar de goede driver geleid. Sterker nog: Je beschreef dat die het gewoon deed........

Goed enige waar we nu nog wat mee zouden kunnen is varianten G630, G630REV_B en G640REV_C

De normale variant (G630) is herkenbaar aan (=de driver die ik jou gegeven had in het begin):
PCI\VEN_1814&DEV_0301&SUBSYS_3C081186
PCI\VEN_1814&DEV_0301&SUBSYS_3C091186
PCI\VEN_1814&DEV_0302&SUBSYS_3C081186
PCI\VEN_1814&DEV_0302&SUBSYS_3C091186

De driver in mijn laatste posting met driver-links:
PCI\VEN_11AB&DEV_1FA6&SUBSYS_1FA411AB
PCI\VEN_11AB&DEV_1FA6&SUBSYS_3B081186
PCI\VEN_11AB&DEV_1FA6&SUBSYS_3B091186

De G630REV_B dekt:
PCI\VEN_104C&DEV_9066&SUBSYS_3B081186
PCI\VEN_104C&DEV_9066&SUBSYS_3B091186

De G630REV_C dekt:
PCI\VEN_168C&DEV_0013&SUBSYS_32021186
PCI\VEN_168C&DEV_001A&SUBSYS_3B081186
PCI\VEN_168C&DEV_0013&SUBSYS_3A631186

Zoals je ziet kan er (per driver) vanwege de afwijkende dekking maar 1 goed zijn voor jouw insteekkaart. Dus (gegeven dat het gewerkt heeft) moet de driver die ik je helemaal aan het begin heb aangereikt de juiste zijn(!)

Tijs.

Ongeduldigheid gaat geen snellere oplossing bieden...
Wijze woorden van dnties! En je hebt gelijk. Ik heb mijn ongeduldigheid net even "gedumpt" door een paar games te spelen, waaronder hartenjagen van Windows Games. ;)

Hoe dan ook, ik ga wel even kijken of het lukt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan