• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal met functie adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Met de functie adres kun je de data ophalen uit een bepaalde cel van een willekeurig sheet. Nu zou ik graag een totaal willen vanaf de 1ste selectie (sheet; in dit voorbeeld Januarie) t/m de selectie die gemaakt is (cel b3 in sheet Totaal). Nu geeft hij het totaal weer van alle tabs. In het voorbeeld ben ik maar tot maart gegaan. Maar stel ik kies in in cel B3 de maand Mei dan zou ik de "totaal"tabel die er onder staat niet het totaal van Januarie tm (nu) Oktober willen zien, maar dus tm Mei. Is dit mogelijk?

Bijlagen

Sorry maar even offtopic. Maar hoe maak je zo'n ding die jij in B3 hebt?

Mvg.

Indien je bereid bent je tabbladen te hernoemen naar "Blad1", "Blad2", enz.. kan je misschien de aanpak zoals in bijlage gebruiken.

Bijlagen

Kijk eens naar de functie Indirect

@ 11221122 je doelt op een Validatielijstje (xl2003: data, valideren....)

Ja, Maar hoe kan je dat maken? Dat je met dat pijltje het woord kan kiezen?

Mvg.

@11221122,

Het is niet de bedoeling dat je vragen gaat stellen in het topic van iemand anders, het beantwoorden van de vraag van TS kan daar onder lijden. Als je antwoord op je vraag wilt hebben open je een topic waarin je de vraag stelt.
Je weet iig dat het om validatie gaat.

En een variant met de tabbladen toch als "Januari", "Februari", etc..

Bijlagen

Hierbij een methode met wel de benaming van de tabbladen: Bekijk bijlage zoeken(EvR).xls

++
@ beetje mosterd na de maaltijd en bovendien een mooie kortere methode van WHER :thumb:

Ik laat 'm maar staan, middels de som.als ook een mogelijkheid om er nog een voorwaarde bij te zetten..

Laatst bewerkt:
Indien je bereid bent je tabbladen te hernoemen naar "Blad1", "Blad2", enz.. kan je misschien de aanpak zoals in bijlage gebruiken.

Yep dat is hem! Was ik zelf nooit opgekomen, en natuurlijk geen probleem om de sheets anders te noemen, het gaat om het resultaat en dit is op deze manier bereikt.

Bedankt

En een variant met de tabbladen toch als "Januari", "Februari", etc..

Had de andere reacties nog niet gelezen.. Maar deze is nog mooier,maar veranderd niks aan het doel/resultaat.

Dus wederom bedankt!

Hierbij een methode met wel de benaming van de tabbladen: Bekijk bijlage 109751

++
@ beetje mosterd na de maaltijd en bovendien een mooie kortere methode van WHER :thumb:

Ik laat 'm maar staan, middels de som.als ook een mogelijkheid om er nog een voorwaarde bij te zetten..

Er zijn blijkbaar meerdere wegen naar Rome.. Echter vind ik deze oplossing idd iets "minder".. Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken!

hoi

je kan ook zelf een functie maken.

als je interesse hebt en geen bezwaar tegen macro's heb dan is het geen probleem.

ik hoor (zie) het wel

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan