Scanner hp scanjet 5470c -ook andere oude scanners"- werkend onder windows 7 64 bit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hallo,

Geen vraag maar een handigheidje die ik even wil delen.
Lange tijd zat ik ermee dat ik geen 64 bit driver had voor mijn hp scanjet 5470c.
De laatste drivers voor deze scanner zijn voor windows xp, maar dat gaf me geen problemen de scanner te laten werken onder nieuwere 32 bits versies van windows.

De scanner onder windows 7 64 bit aan de gang krijgen lukte me maar niet totdat ik het volgende ontdekte:
Onder Windows 7 Professional, Enterprise en Ultimate kun je windows XP mode in combinatie met Windows Virtual PC gebruiken. Je draait dan in een apart scherm windows xp. Binnen dat scherm kun je je scanner aansluiten en je 32 bits scanner installeren. Je zal zien dat je weer kunt scannen.
Ik merkte wel dat ik bij een volgend gebruik (na een herstart van de pc) ik via de menuknop "USB" bovenaan in de XP mode de HP Scanjet 5400C series moest koppelen. Anders werkt de scanner niet! Dan krijg je de melding: "Kan scanner niet initialiseren (scanner niet gevonden)"
Alles werkt dan weer top. Je kunt vanuit de xp mode je gescande foto's ook weer opslaan in windows 7 of vista, zodat je ze daar verder kunt verwerken.

Dit wilde ik even kwijt. Het is dus niet nodig om je goede oude apparatuur te vervangen. Het kan via bovenstaande manier dus gewoon nog werken.

Succes.

Gr,
Gertjan

5470 driver

Hoi Gertjan, een interessante oplossing voor dit vervelende probleem, maar: hoe activeer ik die compatibility mode ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan