Hoe maak ik internetverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacobaKlasina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb vandaag mijn laptop ontvangen.
Een windows xp.
Alleen zit ik al letterlijk 3 uren te klooien om verbinding te maken met het internet (Draadloos).

Kan iemand mijn in stappen uitleggen hoe ik mijn laptop kan verbinden met draadloos internet?

Ik hoop echt gauw op reacties.


Groetjes, JacobaKlasina
 
Wordt lastig als je het volgende niet vermeldt:
a. Welke instellingen zijn er in je draadloze router gedaan m.b.t. het draadloze netwerk? Denk hierbij aan type netwerk (802.11n, 802.11g, 802.11b) en type encryptie (WEP, WPA, WPA2).
b. Welke draadloze netwerkkaart gebruik je? Indien ingebouwd: Vermeld merk + type laptop

Als namelijk op het draadloze netwerk van de router iets is ingesteld dat niet wordt ondersteund door je netwerkkaart dan kan er geen contact worden gemaakt... Denk hierbij aan een 802.11n netwerk ingesteld op de router terwijl je draadloze netwerkkaart maar 802.11b of 802.11g ondersteunt, WPA2 encryptie ingesteld op de router terwijl je draadloze netwerkkaart alleen WEP of WPA encryptie ondersteund etc.

Dan is het nog van belang dat je Service Pack 2 of (liever nog) Service Pack 3 geïnstalleerd moet hebben op je laptop als je de "Windows methode" (WZC: Wireless Zero Configuration) gebruikt om te verbinden. Ondersteuning voor WPA2 encryptie is pas vanaf Service Pack 2 beschikbaar in XP.
Achterhalen of Service Pack 2 of Service Pack 3 al in XP is geïnstalleerd: Start -> Uitvoeren -> winver
Zie in de bijlage dat winver mij meldt dat ik XP Home heb met Service Pack 3 geïnstalleerd.

Verder instructies m.b.t. (draadloos) Internetten: hier

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • sp3_xp_winver.JPG
    sp3_xp_winver.JPG
    26,8 KB · Weergaven: 115
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Misschien inderdaad even handig om te melden welk notebook het gaat en hier wat leesvoer misschien werpt dat wat licht op de zaak
 
Ik ben al een stap dichterbij.
Hij is bezig met verifiëren van indentiteit.
Weet iemand hoelang dit ongeveer duurt en wat is precies is?

Bedankt
 
Hoi hoi,

Verifiëren van identiteit is meestal niet nodig. Voer de volgende stappen uit om dit over te slaan:

1) Ga naar Start--> Verbinding Maken--> Rechtsklikken op je Draadloze Netwerkverbinding--> Eigenschappen
2) Dubbel klik op het netwerk waarmee je verbinding wilt maken
3) Open het tabblad Verificatie
4) Vink het vakje voor IEEE 802.1X-verificatie voor dit netwerk inschakelen af.
Nu hoort het te lukken.

Groetjes,
Donkade
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan