UPC Thomson TWG870

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietzoslim90

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
56
Hallo,

Wij hebben sinds eergisteren het 60mbit fiber power van upc.
Hierbij kregen we de Thomson TWG870 bij geleverd.

Wat is nu het probleem, de speedtest.net geeft maar 27mbit aan bekabeld.
De upc speedtest geeft 22mbit aan bekabeld en draadloos 13mbit.
Als ik download vaak nog wel 3000kb/s (maximaal 3400kb/s).

UPC gebeld en daar staat wel gewoon de 60mbit ingesteld.

MAAR ik zie met de mediabox instellen, signaalsterkte: halfvol.
Aangezien alles bij de tv moet aangesloten worden is mijn vraag.

Kan de singaalsterkte niks te maken hebben met het behalen van de lagere snelheid?
Of heeft dat allemaal niks ermee te maken.

bij voorbaat dank,
nietzoslim90
 
Laatst bewerkt:
Je internet is apart van je digitale tv en mediabox signaal sterkte. Modem al eens een reset gegeven? Wel de juiste kabels gebruikt? (CAT5e of hoger)
 
Ja router 2x gereset totaal en cat 5e kabel. Ik had ook veel gelezen over de router, dat het bij heel veel mensen was. Maar de enigste draadloze modem die ze uitgeven is deze thomson.

Alternatief is een normale modem, ik dacht de cisco epc 3212 (alleen modem) die je kan krijgen en dan zelf een router erachter hangen.

Nu heb ik zelf thuis nog een: Linksys wrt54g2
LS-RT54G2_LG.gif


Als ik deze aan het cisco modem zou krijgen en plaatsen met daarachter de router, zou deze linksys router geschikt zijn om de 60mbit te kunnen halen?
 
Ik heb zelf ook de Fibrepower 60Mbit van UPC, maar heb een Cisco modem van UPC
http://www.cisco.com/web/NL/consumer/products/gatemod-epc3000.html
En nog mijn oude UPC modem voor de telefoon.

In principe kan elke router er achter, maar je dient rekening te houden met de snelheden die de router kan doorvoeren. Hou er rekening mee dat je met draadloos niet die volle snelheid pakt. Jou router heeft 10/100 ethernet aansluitingen;
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT54G2

Bij mij gaat het internet naar een pc die als server dient en heb daarachter een Gigabit LAN switch, die het internet over mijn netwerk verdeelt.
 
Oke bedankt, nja we hebben paar laptops draadloos maar zit meer op me pc bekabeld.
Maar 10/100mbps router zou dus in principe 60 mbps moeten kunnen halen met een cisco modem ervoor.
 
Zou je niet kunnen vertellen of je dat haalt, gezien ik meteen een gigabit LAN switch heb aangesloten.
 
nietzoslim90;Als ik deze aan het cisco modem zou krijgen en plaatsen met daarachter de router zei:
Nee, je linksys router werkt volgens de b/g standaard. In de praktijk mag je dan draadloos blij zijn met 20 Mbps. Als je sneller wilt zul je een router moeten aanschaffen die volgens de n-standaard werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan