• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor011259

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2010
Berichten
48
Beste mensen ik heb een probleem.

Ik heb een cel, bijvoorbeeld H6, daar staat een getal in laten we aannemen 38, ik heb een cel, bijvoorbeeld H14, daar staat een formule in =VERT.ZOEKEN(H14;G54:H59;2) door deze formule geeft cel H14 het getal 216.

Ik wil dat als H6 het getal 39 aangeeft dat H14 het zelfde blijft dus 216 maar als H6 het getal 40 wordt dat H14 het getal 224 wordt.

Maar het lukt mij niet is er iemand die mij kan helpen, alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Cor.
 
Kan je een voorbeeldbestand sturen want zo te lezen dient de formule flexibel gemaakt te worden en is dat makkelijker te controleren met een voorbeeld.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Als ik kijk naar het schema eronder dan klopt de formule wel omdat er gekeken wordt naar het aantal dienstjaren en niet naar de leeftijd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Wat is het verband tussen de dienstjaren en de leefttijd ? met een bijkomende kolom leeftijd gerelateerd aan de dienstjaren kan je der komen bekijk voorbeeldje wat er voorlopig als oplossing uit de bus komt . Ik zie welke richting je op wil maar wat meer gegevens qua dienstjaren en leeftijd .
 

Bijlagen

  • leeftijd.xls
    18,5 KB · Weergaven: 38
Beste Cor011259 ;)

Als je de tabel een beetje aanpast ivm de dienstjaren, dan lukt het wel.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Waarden (Danny147).xls
    19 KB · Weergaven: 27
@ Danny 147 ;) , ik was al dezelfde richting uit maar dan op leeftijd . zal het ook maar posten , genoeg om de TS in de war of op ideeen te brengen .
 

Bijlagen

  • leeftijd.xls
    18,5 KB · Weergaven: 28
Beste Trucker 10 ;)

Uw bestandje klopt niet volgens mij.

Open uw bestandje en dat van mij.
Typ dan Geboortejaar 1980 en in cel E1 1990, als uitkomst moet je krijgen 232 en in uw geval is dit 216.
Je moet kijken naar de dienstjaren en niet naar de leeftijd.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Danny , wie raakt er wijs uit als je deze tekst inhet bestandje leest
D3 is nu 38 H3 is 216
Als D3 39 wordt moet H3 216 blijven
Vandaar dat ik alles beneden de 39 jaar op 216 heb gezet . Het zou ook niet logisch zijn dat je op 10 jarige leeftijd al begint te werken met uitzondering van de verre oost landen .

@ Danny 147 , Heb er een voorbeeldje bijgedaan waar onze verschillen zitten ;) TS kan nu zelf kijken hoe hij dienstjaren en leeftijd gaat gebruiken als uitganspunt voor ...........een andere wijze met
Code:
 ALS(OF (leeftijd < dienstjaren );............
Als ik tussen de lijne lees gaat het hier waarschijnlijk om vakantie dagen te berekenen .
 

Bijlagen

  • leeftijd.xls
    22 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan