Beelscherm knippert en ik krijg pas beeld na 6 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraagje

Bedankt voor jullie hulp hier. Ik heb nog een vraagje.
Kan het kloppen dat de tijd voordat de monitor beeld vertoont steeds langer duurt? Gisterenavond 15 minuten. Ik kan dat namelijk niet verklaren. Iemand hier wel ?

elektronische storing! op een dag ga je geen beeld meer hebben.. Als je in w-vlaanderen woont kan ik dit wel oplossen voor je..

Reactie

Dankjewel.

Ok. Dus het wordt dit scherm repareren of een ander scherm kopen.
Electronische storing. Kan het zijn dat er iets is met het stopcontact? Of met het stekkerblok dat ik gebruik (met oranje start/stop knop). :evil:

Hallo

De technische uitleg in het kort :

Uw t.f.t. scherm bezit een geschakelde voeding.

De primaire voeding wordt gelijkgericht en afgevlakt tot een voedingsspanning van +/- 400V.

Dan wordt deze gechopped , afgevlakt en gestabiliseerd.(meestal 5V en 12V)

De uitgangsscondensatoren zijn defekt (vlakken niet meer af) , waardoor er nu een serieuze rimpel op deze uitgansspanningen zit , waardoor de voeding permanent in veiligheid komt , en dus zijn uitgangsspanningen niet leverd.

Deze condensatoren recupereren een beetje , waardoor na verloop van tijd het scherm toch nog in werking treedt.

15 min zoals je nu reeds zelf vermeld is al behoorlijk lang. (je bent origineel begonnen met 6 min)(scherm degradeert dus zeeeer snel)

Momenteel is het enige die defekt is (enkele elco's) met een kostprijs van +/- 12 € en zeer snel te vervangen.

Hoe veel een lokale t.v. techneut u zal vragen ???

Indien er te lang gewacht wordt om dit te herstellen en dit scherm wordt verder gebruikt , kan er enkel nog meer nutteloze schade optreden .

Peter

Laatst bewerkt:
Dank je

Hartstikke bedankt voor de uitstekende uitleg.
Hier kan ik wat mee en nu weet ik ook zeker dat het aan mijn scherm ligt.
Ik vervang mijn scherm door een oud scherm en laat de andere een keer repareren.

Kan de oorzaak van dit probleem liggen in de stekker/stopcontact of kan dit toch gebeuren na 4 jaren ongeveer?

Hallo

Kan de oorzaak van dit probleem liggen in de stekker/stopcontact of kan dit toch gebeuren na 4 jaren ongeveer

Stopkontakt heeft hier in dit geval niets mee te maken.

De door u vermelde ouderdom is een veelvuldig voorkomende leeftijd voor dit type defekt.

Heeft ook niets te maken met merk v/h scherm , uiteraard wel met de kwaliteit (kostprijs) van de toegepaste condensatoren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan