Game PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cleoth

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Hallo :)

Ik wil Binnenkort een nieuwe PC aanschaffen, en wil die graag bij Informatique kopen omdat die winkel dicht in de buurt bij mij zit.Ik wil geen kant en klare pc van hun maar ik wil zelf zeggen welke onderdelen er in moeten komen, Maaaaar.. ik zou niet weten welke onderdelen erin moeten, dus daarom schakel ik jullie hulp in! Ik wil graag een GAME PC, die Spellen Zoals: Call of duty,World of Warcraft,en andere moderne spellen van tegenwoordig aan kan. en hij moet het ook nog lang uithouden, want ja ik game wel eens de hele dag.

Hier is de Informatique site waar je hem in elkaar kan knutselen:
http://www.informatique.nl/pcopmaat

Mijn Budget is rond de 1000euro. ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Groetjes Cleoth

Kun je even dit lijstje invullen? :) Dan gaat het makkelijker.

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Budget - ongeveer 1000euro
Doel - Mijn doel is Gamen
Hoe belangrijk is stilte? - Niet belangrijk
Assemblage - Winkel moet het inelkaar zetten (Informatique zou geweldig zijn)
Opties: wat bedoel je met opties?
Besturingssysteem - ik heb geen besturingssysteem, ik zou graag Windows 7 willen.
Andere software? - nee, niet nodig

Randapparatuur- ik heb een muis, monitor,toetsenboord en speakers

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?- Hij moet draadlose verbinding hebben, dus zo'n netwerk kaart voor draadloos internet

Opties: wat bedoel je met opties?
Weet ik eigenlijk niet :P is zo'n standaard lijstje:thumb:

Ik vind het echt een heel irritante site, ik vind bijna niks maar ik zal m'n best doen :P In dat lijstje wat jij had kon je geen voeding kiezen... :S

okey dit is wat ik heb
AMD phenom X6 T1090
1TB Harde schijf
een HD6850
4GB DDR3
Scythe mugen 2 koeler
en het moederbord ondersteund het nieuwe USB 3.0 en SATA 600
[smallimg]http://img232.imageshack.us/img232/2891/informatigue.jpg[/smallimg]
prijs 995 euro

ik weet niet hoe zij de voeding zullen gaan doen ik kon dit niet mee selecteren...
wat ik raar vind hoort er wel tussen te staan!

Laatst bewerkt door een moderator:
informatique.png

@firest0rm
je was wat eerder :(

Maar we hebben 2 redelijk verschillende systemen.

de netwerk kaart die jij heb gekozen die heb ik zelf in m'n pc en ben er niet echt tevreden over kwa bereik. Heb nu met een usb adapter veel beter bereik.

Laatst bewerkt:
Via 4launch gaat het bestellen beter :P Is ook 35 euro goedkoper... (met assemblage) Windows 7 is bijv 85 euro ipv 99 euro etc.

Ik begrijp informatique niet echt want bij de ene manier kan je geen voeding kiezen, en bij de andere manier kan je geen assemblage kiezen...

Opzich heb je nu geld over dus zou je voor bijvoorbeeld een intel i7 (betere processor) kunnen gaan.

In vergelijking met de Phenom ii x6 en de intel i5 is de Phenom ii x6 misschien iets sneller, maar de intel is vele malen beter in games.

Edit: oeps link vergeten :P Klik

Laatst bewerkt:
Welke Shop die Computers kunnen samenstellen raad jij aan dan? Ik wil het niet online bestellen, ik wil wel naar die shop kunnen. :P,

tjah dan zou Mycom nog een optie kunnen zijn
tis alleen wat duurder

4launch en azerty zijn helegoede webshops online bestellen bij deze winkels is zeker geen afrader

Zetten die 2online shops , 4lauch en azerty de pc's ook gelijk inelkaar?

EDIT
Ik zie ook net dat je kan betalen bij aflevering van de PC. , Is die ''Klik'' de pc wat jij voor mij inelkaar had gezet?, en nog een vraagje, is Quad core, niet beter? :) gwn benieuwd. heeft zo'n heftige naam :P

Laatst bewerkt door een moderator:
@jantju de Hexacore(6 cores) van amd is in dit geval gewoon beter dan de I5 OOK in games!
dat je zecht dat intel beter is in games snap ik niet waar bazeer je dit op?
verder staat amd bekent om zijn helegoede prijs/prestatie cpu's en is intel veel duurder
kijk maar eens naar de phenom x4 965 die presteert net zo goed als een Core I5 750 in games en is veel goedkoper

en nog een vraagje, is Quad core, niet beter?
nee niet in dit geval de I5 is trager dan een Hexacore Phenom ii x6 T1090

ik heb nog een samenstelling gemaakt bij 4launch is tog wel wat beter dan de setup bij informatique
klik
de videokaart is beter en de HDD is sneller (sata 600)
de kast is een stuk mooier
ook hier zit een wireleskaart bij inbegrepen
de winkel doet de assemblage je moet zelf de software installeren maar dat is geen probleem lijkt me

Laatst bewerkt:
Als je bedoeld zelf windows 7 ofzo instaleren, dan Ja, dan is het een probleem, maar progamma's zoals Office, Nero ect. geen probleem :)

@firest0rm:

Dus als ik nu mijn verdenking doe over die PC, jij moet mij verbeteren als iets niet zo is : Snelle computer die Games goed op hoge settings kan afspelen zonder problemen, waar ik een aantal jaren mee kan doen, de pc moet een hele dag gamen overleven.

Kan die dat allemaal? ,

Laatst bewerkt:
ja dat kan hij
als je wilt kan je de pc een hele week aan laten staan met een game

ik heb de winkelwagen aangepast
nu zit software installatie erbij inbegrepen (windows 7 installatie)
ik heb een andere behuizing moeten kiezen deze is ook goed wat dat betreft
klik

Laatst bewerkt:
Wie o wie kan mij uitleggen waarom die Phenom II x6 1090T beter is dan een Intel i5 760???
De benchmarks liegen er niet om: de i5-750 presteert altijd beter dan de 1090T, laat staan de i5-760 welke hoger geklokt is dan de 750......
Zie hier: http://www.tomshardware.com/reviews/amd-phenom-ii-x6-1090t-890fx,2613-9.html

De stelling dat Intel beter is bij games slaat dus niet helemaal als een tang op een varken... :confused:

Dat was een beetje bedoeld als in waarom zit er in vredesnaam een Phenom II X6 in als een i5-750 al beter presteert :P
Flauw hoor Frank, read between the lines :P

@Ronald89: begrijp je wel een beetje maar de ts opend een topic voor een pc aankoop.
En om ellenlange discussies verder te voorkomen....;)

meschien kijk ik verkeerd
klik
maar in deze review komt tog echt de x6 beter uit...

Deze benchmark is een 3D Mark 06 benchmark. Die zegt niet heel veel over de prestaties van alleen de processor tijdens een game, die kijkt naar het totaalplaatje. Bij hogere resoluties (vanaf 1280 x 1024) gaat de GPU meer zeggen over je prestaties dan de CPU. En vaak wordt 3D Mark 06 meer gezien als benchmark voor hoeveel gegevens de processor in een bepaalde tijd kan verwerken. Die hogere score komt dus puur door de 2 extra kernen, en dan gaat de hele vergelijking al mank. Een hoger geclockte hexacore vergelijken met een quad core is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Als je verder kijkt naar de prestaties bij Crysis WARHEAD en Battlefield Bad Company 2 zitten de i5-750 en de Phenom II X6 1090 heel dicht bij elkaar. Dus 4 x 2,6 ghz tegen 6 x 3,2 ghz... De i5-760 is nog een stukje sneller geklokt en zou dus hetzelfde of beter presteren als de AMD kern.

Hoe dit komt? Veel games zijn niet multi-threaded en maken vaak gebruik van slechts 1 kern. Pas bij een goede multi-threaded game kan de AMD cpu dus echt een voorsprong behalen, maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek en we moeten maar even afwachten hoe die scaling gaat verlopen.

Mijn conclusie is dus hoe dan ook dat de i5-760 op dit moment een betere keuze is dan de Phenom II X6 1090.

Edit: theoretisch zou inderdaad de AMD beter moeten zijn, maar dat Intel met een 'mindere' processor dezelfde resultaten weet neer te zetten zal waarschijnlijk liggen aan de kleinere architectuur (32nm vs 45nm) en de L3 cache.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan