Fujitsu siemens amilo L6825 bios terugzetten na crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

spuitgast01

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn Fujitsu Siemens Amilo L6825 nieuwe windows had opgezet zou ik de drivers even installeren van de site.
Nu ging dat goed alleen toen ik bij de bios flash aan kwam ging het mis.
Na 10 % gedaan tehebben sloeg de computer uit en nu als ik hem opstart krijg ik alleen een zwart scherm.
Nu zou ik het oude bios weer terug willen zetten.
Alleen ik heb helemaal geen cd's van deze laptop.
Ik heb al avonden op internet gekeken maar niets dat hielp.
De acties die ik heb ondernomen zijn de batterij van het moederbord verwijderd en even gewacht daarna terug geplaatst.
Moederbord gecontroleerd op jumpers die terug gezet kunnen worden ,helaas geen jumpers op moederbord.
Mijn vraag is hoe kom ik aan het originele bios en belangrijker nog hoe kan ik dat terugzetten???
Er zit een losse chip ingedrukt waarop staat Amibios.
Wie kan mij alstublieft verder helpen??:confused::confused:

Hoi,
het is niet altijd nodig om het Bios te updaten,maar dit terzijde het is nu eenmaal gebeurd.Daarbij is het belangrijk de stroomadapter aan te sluiten. Bios flashen brengt een aanmerkelijk risico met zich mee (er zijn verschillende dingen die aandacht verdienen) zoals je hebt ondervonden. De vraag is welke flash je gedownload hebt (de disc image of de exe) zelf denk ik de exe.
Wat je nog kunt proberen is dit, download de "disc image" en zet het op een floppy,als je geen floppy-station hebt er bestaan ook externe diskette stations. Stel in het Bios je floppy als eerste opstartoptie in.
* BIOS Flash-update for Fujitsu Siemens *
* AMILO L6820 / AMILO L6825 *
* 106 0037xxxx, 106 0038xxxx *
* *
!! Connect AC adapter before flashing !!
!Please reboot your system after flashing!

I. BIOS Flash update in DOS-mode:
----------------------------------
After running L755V107.exe the floppy disk should contain following files:
flash.bat
F82745A.EXE
755IIC.107
readme.txt (this file)
readme.bat
To flash your BIOS boot in DOS-mode and run flash.bat from the floppy disk.
Dat is nog de enigste optie die ik kan bedenken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Bios chrash

Hallo Mik,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb de bios flash update van de site gehaald en op een floppy gezet.
Ik kan geen opstart volgorder instellen omdat het beeld zwart is.
Als ik opstart met een externe floppy disk leest hij de diskette wel en naar 1 min gaat hij een paar keer piepen.
En steeds herhaald hij dat.
Ik kan niet zien waarom hij piept en welke melding hij dan geeft.
Maar als ik aan een orginele bios bestand kan komen zou ik die dan gewoon terug kunnen laden?
Ik wou dat ik nooit die update had aangeklikt:(:(:(
Graag hoor ik van jou of je nog iets verder weet of dat anderen nog een oplossing weten???

Hoi,eerlijk gezegd ben ik bang dat het over en uit is met je Bios en dat er niets anders op zit dan een nieuwe Bios-chip door de fabrikant te laten plaatsen. Aangezien het Bios alle hardware-onderdelen op je moederbord aanstuurt en er voor zorgt dat je überhaupt kunt opstarten zit er ,ben ik bang,niets anders op.
Hou me iig op de hoogte.
Succes.

bios

Hoi spuitgast,

Heb hetzelfde probleem en denk dat je beter een bios-chip kan bestellen. Enkele adressen zijn: www.bios-service-center.com (kan in nederlands een mail sturen) of www.biosflash.com (in duits of engels een mail sturen). Bij de laatse was ik 12 euro kwijt inlusief verzending en had ik hem na twee dagen in huis.

Beide zetten de bios op je chip, maar je moet wel het nummer doorgeven die op je chip staat (waarschijnlijk iets van EN29F040 en staat onder sticker van je bios-chip) en om welk merk en type het gaat.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan