defecte Acer 7520 :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

nachtwacht

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik ben sinds twee jaar ook in het bezit van een Acer Aspire 7520.
Na een jaar flinke problemen met oververhitting, dit is toen onder garantie gerepareerd. Men heeft stof verwijderd was de verklaring op de reparatiebon.
Een paar weken geleden werd de dvd-speler niet meer herkend.
Na een recovery en telefonische hulp is dit niet opgelost. De laptop is naar Acer gegaan en kreeg later te horen dat het moederbord defect is.

Kosten € 371,- :(

De pc was net een maand uit de garantie en dit valt mij dus flink tegen.
Zeker als ik de berichten lees dat er veel gebruikers dezelfde problemen hebben.
Persoonlijk vind ik het te ver gaan om creatieve oplossingen te doen om onderdelen weer werkend te krijgen.

Ik ben van mening dat Acer moet erkennen dat dit model niet kwalitatief goed is dat zij uit blijk van service haar klanten tegemoed moet komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Nachtwacht:Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven.Het is niet de bedoeling in te breken op een al bestaand topic.

Succes met het oplossen van het probleem.
 
Zo weer een tevreden oven gebruiker .
Vandaag de Acer aspire 7520G gesloopt en moederbord gebakken op 200 graden .
Oven na 10 minuten bakken uitgezet en deurtje open zodat de print rustig kon afkoelen .
Hij doet het weer !
Alles bij elkaar 2-3 uur werk , maar wel een reparatie bij Acer uitgespaard .

Toch wel handig zo`n forum met tips .:)
 
Zelfde verhaal

Hallo Allemaal,

Ook bij mij was er een 7520G gesneuveld.
Schuld lag bij een defecte koeler.
Opstart probleem was bij mij niet zo als met een "loop" maar startte windows normaal op om er dan mee op te houden. Niet meer aan de gang te krijgen.
Zelfs niet na het vervangen van de cooler.

En onder het motto zo hebben we er ook niks aan de boel helemaal gedemonteerd.
TIP: zet er je webcam op als je demonteert en neem al je handelingen op.
MB in de oven geplaatst en wis en waarempel het ding doet het weer!

Wees dus niet bang om je laptop helemaal te demonteren, en te monteren.
Het lukte mij zelfs en dat is echt wel een refferentie! ( 2 linkerhanden ).

Gewoon doen dus.

gr

LabRatNo9
 
Acer is zoiezo niet zo bekend
om hun aller beste service :mad: dus
ik heb zelf een Asus :thumb: ik zou hem nog
1 keer laten repareren en dan als hij daarna nog kapot is...

neem je de wat minder aardige manier om hem te laten werken :evil::evil::evil:

(als je weet wat ik bedoel :mad:)
 
En nog een kapotte Acer 7520........ Adres reparatie?

Hier is nog een "trotse" :mad: bezitter van een Acer Aspire 7520G.

Ook ik wil graag het adres hebben om mijn laptop te laten repareren voor 50 euro.
Wilt iemand mij dat adres a.u.b. toesturen???

Ik ben alleen bang dat ook mijn grafische kaart of moederbord het begeven heeft.
Ik heb het aan-en-uit gaan al een lange tijd genegeerd en ben gewoon door gegaan.
Opeens kreeg ik gekleurde blokjes in mijn beelscherm en uiteindelijk zelfs een zwart beeld. Nu start de laptop niet meer op, helemaal dood dus.

Heeft bakken in de oven nog wel zin? En is die reparatie voor 50 euro dan nog mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Ik heb nog geen contact gezocht met Acer, bang voor de hoge kosten. Want mijn Acer is nu 3 jaar oud en valt dus buiten de garantie.
 
je laptop is al overleden...

Hoi MHeer,

Het lijkt me dat je laptop op dit moment al afgeschreven is.
Als je over een webcam beschikt zou ik echt niet twijfelen om het ding helemaal te demonteren en in de oven te plaatsen(10min. op 200°C).
Ik had begrepen dat die herstelling van 50 euro precies hetzelfde doet.
Je hebt in ieder geval niets meer te verliezen.
Als je ooit al eens een keer aan de binnenkant van een computer hebt gekeken en bv een cdrom hebt geinstalleerd, dan is de stap om die laptop uit elkaar te halen niet zo groot.

In het slechtste geval helpt het bij jouw niet.
Dan heb je nog niets verloren!

De afgeschreven laptop waarover ik voorheen een melding gaf doet het nog steeds prima.

Ik zou wel een nieuwe cooler aanschaffen voor je laptop.
Mijn inziens is dat de aanleiding van veel problemen.
Vanaf het moment dat de koeling niet meer naar behoren functioneert krijg je gedonder.

Het heeft dus weinig zin om de laptop te demonteren als je niet 100% zeker bent dat de koeling het doet.(draait de ventilator?)
Immers stel dat het geheel lukt, dan ben je weer op weg om dezelfde problemen te krijgen.

Ik heb een goedkope cooler gevonden door te googlen op de serialnumber die op het ding vermeld stond. ( veel minder dan de prijs die je betaalt als je gewoon zoekt op cooler acer 7520G)

succes !

LabRatNo9
 
Ik heb hetzelfde euvel gehad en even getwijfeld of ik de overmethode wilde gaan toepassen, maar wil voor de twijfelaars toch even mijn ervaring delen.
Eerst heb ik de methode van de verfstripper toegepast. Ik had deze methode (bij type 5520) gezien op You-tube en houdt in dat je de grafische chip op het moederboard warmstookt met een verfstripper of een fohn, maar dat bleek niet afdoende.

Vervolgens de methode van de oven toegepast aan de hand van het servicemanual. Deze leidt je in duidelijke teksten met foto's door alle stappen om het moederboard eruit te halen. Vervolgens moederboard in voorverwarmde oven op 200 graden celcius gedurende 8 minuten. (moederboard ontdoen van plastic plakband en met grafische chip naar boven, op houtjes geplaatst op de bakplaat zodat er geen contact met ander staal ontstaat en geheel afgedekt met alufolie om lokale verbranding te vermijden).
Na 8 minuten de oven met open deur laten afkoelen (circa 20 min) en vervolgens in omgekeerde volgorde weer inbouwen adhvservice manual.
Het geheel kost circa 2 uur. Laptop werkt al weer enkele dagen zonder enbig probleem.
Kortom: Wees niet te bang. Het is niet moeilijk. Gewoon opletten en onderdelen en schroefjes in de volgorde van demontage leggen.

Op bijgaande link heb ik het servicemanual gedownload.

Succes bij deze alternatieve kerst ovenschotel.

http://www.intellcity.ru/content-2/...rvice-manual-Acer-Aspire-7520-7220-Series.pdf
 
Acer 7520 defect........ Adres reparatie?

Beste allemaal,

Ik heb ook zo'n Acer die i neen loop komt bij opstarten. aan-uit-aan-uit en dat om de paar seconden.
De oven wil ik wel proberen, maar als iemand het adres heeft om voor 50 euro te laten maken dan heeft dat echt mijn voorkeur.
Kan iemand dat mailen?
 
topic van 2010.
Daar doen we maar een slotje op.
Acer heeft zelf een reparatie afdeling en TD dus daar kun je terecht met vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan