Wordpress gebruiken zonder het op het internet te zetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard21

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
12
Hallo forum leden,

Ik wil zelf een site maken voor sportclub.

Nu heb ik wordpress gedownload.

Kan ik daar nu eerst een site bouwen die eigenlijk nog niet op het (www) net staat?
Ik bedoel kan ik deze eerst bouwen en alles erin zetten wat ik wil voordat ik het op het net zet?

Wat ik in mijn hoofd heb is ongeveer zoals deze site is opgebouwd:

http://www.dsshandbal.nl/

Heb ik daar een hosting voor nodig om dit te maken?
Een hosting heb ik nodig om het op het internet te zetten.

Groet Gerard
 
Hoi Gerard21,
Kan je een WordPress-site voorlopig alleen lokaal op je eigen computer maken?
Nee en ja!

Nee, niet zonder meer. Want WordPress draait op php, een programmeertaal die alleen door een server wordt begrepen ("server-side"). Een php-bestand dat andere php-bestanden oproept, of gegevens uit een MySQL-database (ook bij WordPress in gebruik), kan je niet zomaar lokaal zien.

Ja, als je op je thuis-computer ook een lokale webserver zet. Die werkt dan net als een echte server bij een provider op internet.
Overigens lijkt het me wel zo handig om meteen een domeinnaam en webruimte voor de club aan te schaffen. Voor zo'n € 25,- ben je al een jaar onder de pannen.
Voordelen: (a) de domeinnaam kan niet tussentijds door iemand anders geregistreerd worden, en (b) je kunt alles meteen online uitproberen, zodat je als alles klaar is niet voor verrassingen kan komen te staan.
Eventueel kan je tijdens het uitproberen alles online in een "geheime testmap" zetten, zodat de buitenwereld niets van de testen en experimenten hoeft te zien. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Overigens lijkt het me wel zo handig om meteen een domeinnaam en webruimte voor de club aan te schaffen. Voor zo'n € 25,- ben je al een jaar onder de pannen.
Voordelen: (a) de domeinnaam kan niet tussentijds door iemand anders geregistreerd worden, en (b) je kunt alles meteen online uitproberen, zodat je als alles klaar is niet voor verrassingen kan komen te staan.
C) er is altijd de kans dat door een verschil in instellingen tussen je lokale server en de server van je host de site niet helemaal goed meer werkt na het uploaden.
 
Bedankt

Ga aan de slag met http://www.antagonist.nl/
denk dat ik hier wel een leuke site kan gaan maken.

Gerard
 
Hoe Gerard het doet kan het ook.
En met die Installatron is het heel gemakkelijk, een site te maken.
 
Oké, dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan