Samsung DVD Brander: SH-S223C PMA Update Faillure

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje4po

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik heb een Samsung DVD Brander in een PC van Xxoodd (XS2) die zijn nu failiet overigens.
Bij de Samsung DVD Brander: SH-S223C mislukt het branden steeds met een melding van Nero PMA Update Faillure.
Dit was al gelijk zo bij aanschaf.
De volgende dingen heb ik al geprobeert zonder resultaat.

- Contact opgenomen met Samsung (hier krijg ik een Engels antwoord waar ik niets mee kan)
- Lagere brandsnelheid
- Andere software dan Nero
- Firmware update van brander
- Volgens de computer is alles goed
- het kan na mijn idee niet aan de schijfjes liggen: Emtec en Arita Dual Layer
Brander in vorige computer kon er prima mee overweg (was ook Samsung)

Tot slot het ik geprobeert de brander van de oude computer (Qmotion) over te zetten naar de nieuwe.
Alleen krijg ik de brander niet uit de Xxodd.
Twee schroefjes aan zijkant brander los gehaalt, maar alleen wat beweging aan de schroefkant.
Het lijkt er op dat aan de andere kant waar het moeder
derbord zit ook schroefjes zitten, maar daar kan ik niet bij want die zijplaat (buitenkant PC) kan niet los.
Athans kan er wel schroefjes aan de zijkant van de achterkant maar de plaat gaat er niet af.
Kan deze brander er niet uit???

Aangezien het brobeem vrijwel zeker aan de brander licht,
zat ik er aan te denken een externe brander te kopen.
Aangezien dit de makkelijkste en veiligste oplossing is.
Iemand tips hierin mischien??

Oja heb Windows 7 Ultimate (Genuine)

Laatst bewerkt:
De brander kan er vrijwel zeker uit, al mijn notebooks tot nu toe hadden deze mogelijkheid. Het kan redelijk strak gaan maar ik begrijp ook dat je niets wilt slopen. :D

Had je ook al een ander brandprogramma geprobeerd?
Bijvoorbeeld ImgBurn (gratis)

EDIT:
Wat ik verder zo lees komt het bij bijna iedereen neer op het vervangen van de drive :(

Laatst bewerkt:
Ik heb een Samsung DVD Brander in een PC van Xxoodd (XS2) die zijn nu failiet overigens.
Bij de Samsung DVD Brander: SH-S223C mislukt het branden steeds met een melding van Nero PMA Update Faillure.
Dit was al gelijk zo bij aanschaf.
De volgende dingen heb ik al geprobeert zonder resultaat.

- Contact opgenomen met Samsung (hier krijg ik een Engels antwoord waar ik niets mee kan)
- Lagere brandsnelheid
- Andere software dan Nero
- Firmware update van brander
- Volgens de computer is alles goed
- het kan na mijn idee niet aan de schijfjes liggen: Emtec en Arita Dual Layer
Brander in vorige computer kon er prima mee overweg (was ook Samsung)

Tot slot het ik geprobeert de brander van de oude computer (Qmotion) over te zetten naar de nieuwe.
Alleen krijg ik de brander niet uit de Xxodd.
Twee schroefjes aan zijkant brander los gehaalt, maar alleen wat beweging aan de schroefkant.
Het lijkt er op dat aan de andere kant waar het moeder
derbord zit ook schroefjes zitten, maar daar kan ik niet bij want die zijplaat (buitenkant PC) kan niet los.
Athans kan er wel schroefjes aan de zijkant van de achterkant maar de plaat gaat er niet af.
Kan deze brander er niet uit???

Aangezien het brobeem vrijwel zeker aan de brander licht,
zat ik er aan te denken een externe brander te kopen.
Aangezien dit de makkelijkste en veiligste oplossing is.
Iemand tips hierin mischien??

Oja heb Windows 7 Ultimate (Genuine)

Op dit forum te zien (post 33 en 37) licht het gewoon aan de brander
http://forum.my.nero.com/index.php?showtopic=6746&st=20
Aangezien ik niet veel zin heb om alleen schijfjes van bepaalde merken te gebruiken.
En ook geen zin het mijn PC te slopen of weg te brengen.
De vraag een goede externe brander die met (bijna) alle merken schijfjes overweg kan en kan branden DVD+R Dual Layer 8X (Ik gebruik altijd Dual Layer schijfjes van Arita omdat die goedkoop en na mijn idee goed zijn) (die laatste schijfjes heb ik nodig voor MKV 1080p films)

Laatst bewerkt:
:o overheen gelezen.

Wat ik zo o.a. op de forums van Nero ben tegengekomen is er niet echt een andere oplossing dan een andere drive te plaatsen. Sommige hebben geluk dat wanneer ze andere media gebruiken het wel werkt, maar met Emtec en Arita heb ik hier ook geen problemen.

Wel lees ik dat branders van Samsung snel de geest geven en dat gaat als ik me het goed herinner ook specifiek over het type wat jij hebt.
Voor pc's neem ik meestal branders van Optiarc, dat is een samenwerkingsverband tussen Sony en NEC. Tot nu toe heb ik daar nog geen problemen mee gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan