Ik kan bestanden niet van USB stick verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kggr

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
77
Ik kan bestanden niet van USB stick verwijderen.
Als ik ze probeer te verwijderen krijg ik dit melding.

Kan bestand niet verwijderen. De diskette is tegen schrijven beveiligd.
Verwijder de schijfbeveiliging op de diskette of gebruik een andere diskette.

en als ik probeer te formatteren krijg ik dit melding.

De diskette is tegen schrijven beveiligd.
 
Laatst bewerkt:
Zit er geen slotje op je usb-stick? (aan de zijkant)

Probeer anders even te kijken in dit topic.
Maak wel eerst een back-up van je register voordat je wijzigingen aanbrengt. :)
 
Hoi,
kan ook een virus zijn,die laat zich ook niet zomaar verwijderen, kijk ff hier hoe je die bestanden wél kunt verwijderen. Zijn het bestanden die je eerder nooit hebt opgemerkt of kun je helemaal niets verwijderen?
 
Tip van de FAQman van Computeridee: Ga op internet op zoek naar de 'HP USB Disk Storage Format Tool', want daarmee is ALLES via USB te formatteren. Dit tooltje wordt op meerdere plekken op internet aangeboden, dus u heeft het in no-time gevonden. Inderdaad, een beetje underground... Als de 'HP USB Disk Storage Format Tool' uw USB-stick niet kan formatteren, dan kan die USB-stick zomaar kapot zijn. Ook kan er een schrijfbeveiliging zijn geactiveerd.
 
Of het een beetje underground is weet ik niet, maar deze site lijkt daar niet op (heb 't tooltje zelf ook alleen wordt 't niet meer door HP zelf aangeboden )
 
Laatst bewerkt:
HP USB Disk Storage Format Tool
helpt ook niet. :(
 
Dit weekend hetzelfde gemier gehad met een Dane Elec 8 GB stick.... geen van de gebruikelijke (en ook bovengenoemde) tools werkte... tot ik deze ontdekte: http://www.box.net/shared/9hgp81ndgs (low level format tool)

Downloaden, uitpakken en runnen... het programma zoekt zelf de usb stick, dus zorg dat alleen de "probleemstick" aangesloten is.

Als het programma meldt "Format failed", trek je de stick eruit, wacht even, stopt hem er weer in, wacht tot hij herkent wordt en run het programma nogmaals... krijg je weer die melding, doe hetzelfde weer (eruit, erin) en gebruik dan de format tool van Windows (in verkenner), de schrijfprotectie blijkt te zijn verdwenen.... en de stick wordt keurig geformatteerd. Werkte perfect hier...!

ALLE INFO OP DE STICK GAAT WEL VERLOREN!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip maar meteen gedownload, je kunt niet genoeg van deze tooltjes hebben! :thumb:
 
Eveneens dank. Ben wel benieuwd of het de TS gelukt is met deze tool en hopelijk meldt kggr nog wat.
 
Als ik tooltje probeer te openen krijg ik een error.

USB flash Disk not found!
 
Hoi,
dan ben ik uitgeput,wellicht moet je de stick dan als verloren beschouwen.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan